• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

jag har lagt upp lite bilder från partykvällen i facebook nu

• Frill

Sofffy, jaga och Adam kommer också gärna om vi får plats!
    Jag tar med mig en flarra glögg.

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger
    sole
    Hellur (ev)
    J79 (ev)
    Swe
    Lillen
    Frill

• Swenglish

Gomorron!

Lillen- GRATTIS till bra nätter/dagar! Vad roligt att det funkade! Jag får intervjua dig sen, jag har ju inte klarat det... Igår somnade han vissrligen snabbt med ramsan, men vaknade efter nån timme och GALLSKREK, jag buffade, men det hjälpte inte och när han skrek som värst plockade jag upp honom, han somnade mot min axel... Det är samma här, J är mycket bättre på nätterna, det funkar nästan bara när han är här. F vaknade två gånger inatt och J gick in, han somnade om snabbt.

Plutten- hurra för bra dagläggningar och bättre nätter!

Björklöv- bra att du gick på kören! Har ni fått en chans att prata om det som hände häromkvällen?

• Sole

swe
    har du möjlighet att ta med dig mössan idag?
    det har ju blivit kallt! *brr*

• Frill

Mitt i förmiddagsläggningen här. Tänker göra honom sällskap när han väl somnar. Det har varit rutin på sista tiden. Det enda som får upp mig på morgnarna är tanken att jag får gå och lägga mig igen om en timme eller så

Idag tvingade A upp mig som värsta fängelsevakten genom att dra nappen längs spjälorna i sängen så det lät jättehögt.

Björklöv, stackars Klara som ramlade ur soffan. Men som sagt, det är nog värst för dig så här efteråt. De kommer ramla en hel del.
    Ang att ta över vid skrik har jag ju gjort exakt samma sak. Men det är ju så att skriken låter mycket hemskare för den som inte är i rummet och har koll. Om A skriker i min famn eller när jag sitter bredvid är det inte alls lika jobbigt som om han är hos nån annan. Hoppas ni löser det på ett bra sätt!

Swe, grattis till läggning och beklagar vakningarna. Det känns alltid lite veligt om man ska gå in eller inte tycker jag. A får ju inte känna sig övergiven, men samtidigt så börjar han ofta skrika mer när vi kommer in.

Lillen, bra rutiner. Låter intressant med en sömngångare

Sofffy, kan inte Ebba följa med in i badrummet i babysitter eller matstol så du kan duscha fast hon är vaken?

Pluttmor, grattis till framgångarna med rummet!

Pippil8, trist med långsam röntgen. Vad gulligt att han blir arg när han åker bakåt

Beundrar er som lyckats städa hemmet innan maken kommer hem. A är livrädd för dammsugaren. Igår lyckades jag med hjälp av först en barnskiva, sen bärning och sen Peltor Kids att dammsuga hallen och halva köket. Sen tog det stopp.
    Var rätt trött på gasthalsen när han vägrade ligga själv medan jag torkade golvet. Dessutom välte jag en stol med dammsugarslangen så stolsbenet gick av Men när jag plockade upp A fick jag jättedåligt samvete över att jag varit arg på honom. Han är ju så liten och gosig och söt

• ABC08

Lillen-ja visst går det mycket snabbare för pappan att få bebben att somna om. Måste verkligen ha med amningen att göra. Dom vet liksom att dom inte kan få amma av killen och somnar om istället.

Vi har haft två rätt jobbiga nätter nu. G är snuvig och vaknar typ varje timme. Oj vad jobbigt det är. Förstår inte nu hur jag orkade med det typ varje natt i ett halvår. Hoppas han blir frisk snart.

Björklöv- Bra att du kom iväg till kören.

Låter jättetrevligt med glöggträff, ha det skoj.

• Swenglish

F somnade nyss i vagnen UTAN att jag vagnade den!! :-O Jag lade bara ner honom, inget skrik, sa sov gott och gick därifrån, han låg och pratade en liten stund, sen somnade han! Vem har tagit lill-Swenglish och lämnat en lättlagd bebis i hans ställe???

• Björklöv

Sole - Jag vet att det liksom "hör till" men känslan går ju inte att radera ut bara för det Idag har K ett tjusigt blåmärke på pannan, får se om jag får nån kommentar om det på BVC

Swe, pluttmor (å säkert nån till???) - Om ni visste hur jag funderat och tänkt och INTE kommit fram till nått. Det stämmer att det går lättare när jag inte är hemma, men eftersom en del av nattningsrutinen är att äta, dvs amma, så blir det svårt att vara borta. Och egentligen vet jag inte om det går så mycket bättre? HOn blir arg på flaskan, men tar den efter ett tag :-/ Sedan "letar" hon efter mig. Så hon somnade av ren utmattning, kanske inte gråtandes men ändå...
    W fick ta henne även när jag kommit hem (och lagt mig) och vad händer, jon hon drar ned spjälskyddet och får syn på mig, självklart ville hon komma till mig då! W försökte verkligen (och var jätteduktig) men tillslut gav vi upp när K kämpat och sträckt sig efter mig i över 10 minuter. Nästa tisdag sover jag på soffan!!!
    Jag tror (och hoppas) att det är övergående, det här är hennes 8-9 månaders kris

• Swenglish

Björklöv- jag känner igen "problemet" med att amningen blir en del av läggningsrutinen, jag ville också få bort det (även om det är mysigt) så att jag skulle kunna vara borta vid läggning utan problem. Vi bytte plats på amningen och vällingen så att vällingen alltid är sist, så att han inte associerar amningen med att nu är det dags att sova. Nu ger ni ju inte välling, men kanske kan ni ta gröten det sista ni gör? Eller badet? Eller lika med pappa? Och hur skulle det kännas att ha K i eget rum? Vi började med att J och jag flyttade ut i vardagsrummet och F fick husera i sovrummet ensam, senare flyttade vi över honom till eget rum. Jag tror att när han vakande till på natten och hörde oss ville han vara med oss, men hörde han inget somnade han om. Det blev långt igen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6