• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

Dessutom kan jag inte se på när J kämpar med F, utan är benägen att ge upp snabbt och amma, när han egentligen inte alls skulle behöva det.

• Björklöv

Lillen - Kul att SHN-kuren gett resultat Hur går det med dagsömnen? Har hon börjat sova längre stunder än 30 minuter?

Swe - Visst är det skönt när de små liven somnar sådär Hoppas han sover länge nu

Låter så trevligt med en träff idag, men jag ska till BVC på eftermiddagen så det blir lite tajt om tid att hinna med både och. Det får väl bli en annan dag

• Swenglish

Tack Björklöv! Han har sovit över 40-minutersskarven då han vanligtvid vaknar, så jag kanske ska passa på att duscha och klä mig så att jag inte kommer på glöggfika i pyamas!

• Sole

björklöv
    såklart jag vet det, var inte min mening att låta som en besserwisser
    jag känner ju också så när det händer nåt!

• Björklöv

Swe - Låter som en bra plan att passa på att duscha! Skönt att han klarade 40 minutersskarven, min erfarenhet är att då kan de sova länge. (Klara har numer kommit upp i 45 minuter, tidigare hade hon sin skarv vid 30 minuter...)

• Björklöv

Sole - Kram på dig! Jag tolkade det inte alls så.
    Det var bara det att jag vet ju att det "hör till", så då kan jag väl kanske undvika alla situationer där K kan rasa ned från whatever, och så lägger jag henne på soffan, obevakad!!! Hur dum får en mamma bli

• Frill

Så, nu har vi sovit. Skönt. Fast jag blir helt groggy av att sova middag. Måste nog sätta på kaffe.

A sitter nöjd på lekmattan och rullar ryggen dubbel för att kunna tugga på snöret i sina byxor.

• bianca2

hej!
    kan tyvärr inte komma idag. eller orkar inte. var ute igår o kom inte hem förrän k 05...
    hoppas ni får trevligt.
    kram

• Pippil8

Bianca - vilken jäkla partypingla du är! Jag är SÅ impad!

Swe - jag tror det var John Blund som kom och bytte ut mini-Swe mot lättlagd-Swe?! Otroligt att han somnade i stillastående vagn!

Jobbig natt här också - M satt uppe och jobbade till 12 och fick gå in x antal gånger och buffa. Sedan var jag uppe mellan 01.52 och 03.45 och "ramsade" tusen ggr och lyfte upp ett par ggr.

Björklöv - heja dig som gick på kören W kanske får mer och mer självförtroende ju oftare han fixar att natta själv och därmed blir lugnare och nattningen går ännu bättre? Plus att K vänjer sig vid att det inte bara är du och amning som gäller?

Hoppas ni har mysigt hos Sofffy, nu ska jag strax på bvc-mammagrupp.

• Hellur

Halloy tjejer!

Förlåt för det sena meddelandet men kommer inte förbi Soffy idag.
    Kom hem från bvc grupp vid strax efter 13 och hade då en vrålhungrig och skrikande William i vagnen. Har precis ätit själv så orkar inte bege mig nu.
    Men träffas gärna imorgon! Har inte sett er på snart två veckor nu, börjar få abstinens

Träff torsdag:
    Hellur

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6