• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

sofffy: det hade varit så roligt att komma hem till dig! Men jag ska träffa en kompis imorgon, typiskt!

hellur: jag vet hur det är... du har min sympati

bianka: mys med kalas! och tillkännagivande på samma gång, kul tillfälle för det! undrar om någon av oss kommer att ha en sådan nyhet at berätta på 1-årskalasen?

nu ska jag laga middag åt mig och irmaplutten (dan är i oslo)

• Swenglish

Kanske ska skriva upp mig också...

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger
    sole
    Hellur (ev)
    J79 (ev)
    Swe

F somnade ikväll utan att jag behövde gå in en endaste gång! Jag ramsade utanför dörren! Han somnade på fem minuter! är sååå glad! Gläder mig inte lika mycket åt natten, men det blir bättre!

Bianca- så om inte M stod i vägen skulle du köra på nr 2 nu?

Ginger, J79, Björklöv, Pippi (glömde jag nån?) Hoppas vi alla får sova snart!

• SanniXx
    Sole: Fast det är ju samma där, det är ju mest för större barn! Bara det att Barnadiset ligger närmare mig Förstår att det var avståndet som gjorde många till att tveka sist Hehe..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Björklöv

Jag kom iväg på kören! Och nattningen här hemma funkade väl sådär ganska bra, med tårar, skrik och försök att hitta mig Nu sover hon iaf

I eftermiddags kände jag mig som världen sämsta mamma... La en sovandes K på soffan (hon hade somnat i sjalen) och gick ut i köket för att fixa mig en kopp te - plötsligt dunsar det till i vardagsrummet och jag rusar dit, då ligger K på golvet! Plockade upp en gallskrikande liten en som nu har världens bula i pannan

• Lillenlillen

Välkommen hem från Sveriges baksida, Sofffy! Have missed you! Kommer gärna på fika hos dig (för typ femtielfte gången).. Kan man få ta med något den här gången?

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger
    sole
    Hellur (ev)
    J79 (ev)
    Swe
    Lillen

Björklöv: Hoppas verkligen det blir bättre för allas er skull!

Inez sov natt nr 4 rätt igenom 19.30-07.30 (vaknade faktiskt exakt halv, sjukt..) Gjorde nåt litet ljud vid 4-tiden (jag blev stel och fick panik och ville INTE gå upp och gå in i rummet) men somnade fort om. Däremot var Erik uppe och sprang i sömnen två(!!) gånger. Han har pratat förut men aldrig gått. VÄldigt underhållande, ska gärna berätta på fikan Var iofs lite rädd att han skulle väcka Inez eftersom jag inte ville ropa och väcka honom mitt i ett steg....

Annars angående nattning måste jag säga att Erik är mycket duktigare än jag nu när vi inte har tutten att stoppa in i tid och otid och matförbud mellan 19.30 och 07.30... Går jag in så blir allt 76 resor värre, går han in så kan man ge sig tusan på att hon blir tyst och lugn i timtal. Och han är lite väl snäll med att göra det just därför, jag borde öva mer! Men jag tror det till stor del handlar om att hon är van vid en mamma som tillåter och tar upp och ammar jämt o ständigt. Not anymore!

Ses imorgon, skitkul!

kram alla söta

• Lillenlillen

Just det, angående rutiner:

07.30 God morgon!(väckning!), 150 ml välling i vår säng
    09.30 Sova 45 min
    11.00 Lunch
    12.00 Sova 60 min
    14.30 Mellanmål
    15.30 Sova 45 min
    18.00 Middag
    19.00 Pyjamas, 150 ml välling på soffan framför teven
    (Lekstund)
    19.30 God natt!

Nu har vi lyckats hålla schemat med max 10 min diff i tre dygn, förutom ett par uppvaknande igår natt. Får se hur det fortsätter!

kram igen

• Sofffy

Hoho god kväll!!

Åhh va kul att ni kommer också Swe o lillen

Då blir vi ett gäng i morgon, tänkte bjössa på lättglögg o pepparkakor, men köpte bara 1 flarra så om ngn orkar får ni köpa en till, annars får ni bara en liten slurk o sedan hålla tillgodo med kaffe.

Ebbi o ja tycker det ska bli såå skoj med säällskap i morgon!!! Nu ska ja avlägsna mig från datorn så min man kan fortsätta jobba.

Kraaaaam

• Plutten forever

Å Lillen nu blev jag lite sotis på dina nätter och morgonar, här ville plutten upp kl 5.20, suck... Men han sov ändå bra men bara något uppvak vid 2-tiden.

• Sole

lillen
    låter ju hur bra som helst era rutiner!
    skönt att hon sover bättre nu på nätterna. AW kanske inte är så himla dum ändå?

björklöv
    alla barn trilar ur sängen/soffan nångång, det gör en inte till sämre förälder. de är tåligare än vad vi tror!
    kram

• Plutten forever

björklöv: Vad bra att du kom iväg på kören! Du kanske skulle vara borta flera kvällar så att K verkligen får vänja sig vid er båda vid läggning. Tror också på det där med att det blir värre om du är där och "kan" ta över, om du inte är där kanske K accepterar W bättre? Och W kanske känner mer självförtroende när han vet att du inte kan komma in och ta över?

Å, jag är så glad över att Alvin accepterat sitt rum nu! Jag har precis lagt honom (gick ju upp strax efter 5...) och det krävdes bara lite buffning och ramsa och han somnade snabbt i spjälsängen. Nu ska jag passa på att duscha och tvätta mitt smutsiga hår!

Hoppas att ni får det jättebra hos Soffy! Gott med pepparkakor och glögg! (fast jag föredrar blossas cognacsglögg eller möjligen starkvinsglögg )

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6