• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Björklöv

Precis hemkommen från BVC (eller jag tog en tur på Solna centrum oxå ) Klara väger nu 8,9 kg och är 69,5 cm lång!
    Men snacka om att ha en förvirrad barnsköterska - hon sa om tiden för tiomånaders kollen att det är ju bara en månad dit - hallå, den 30/1 det är väl ändå två månader till

• Hellur

Björklöv - Skönt att även vanligt jobbande människor kan vara förvirrade
    Stackars K som ramlade ner, men sånt händer, huvudsaken är att hon mår bra.

Swe - Grattis till lyckad läggning! Hoppas nu att nätterna blir bättre också.

Plutten - Skönt att A trivs bra i sitt rum.

ABC - Hoppas G kryar på sig snart!

Lillen - Låter som ni har en bra rutin. Får jag gå på kurs hos dig?

Hoppas ni hade en trevlig träff idag!

Vi vill ta tag i W's nattning, har lånat barnaboken av min svägerska och så tänkte jag kolla med er hur ni gör. Swe, Lillen, Plutten mfl. Vill gärna ha råd och förslag.
    W skriker inte utan bökar runt och kommer inte till ro. Han krånglar när han äter och äter oftast i flera omgångar.
    Nätterna är oftast bra, äter en gång och vi får stoppa in nappen runt 1-3 ggr.

• Sole

tack för idag sofffy och ni andra, supertrevligt!

snart ska jag iväg till en kompis och äta middag coh dricka lite vin, najs!

• Swenglish

Tack för idag Soffy! Årets första glögg, som dessutom var hemlagad och jättegod!

Håller på med att frosta av frysen och städastädastäda inför imorgon, får besök från England.

• Ginger6

Jättetack för idag Soffy!! Jättemysigt, trevligt och gott med hemlagad glögg!! Mums! Nu har precis vår säng kommit.....så det var ju tur att jag begav mig hemåt i god tid...Morr! Hoppas alla får en skön kväll och håller tummarna för bra läggning och natt för mig och alla andra sov-vägrare

• Sofffy

God kväll!!

Tack själva för att ni kom idag!
    Ebbis va helt utmattad efter dagens stoj, att hon slocknade här vid 20. Hoppas hon kommer i rätt fas nu. Hon har ju inte somnat förrän vid 21:30 andra dagar o även vaknat på natten o hållt på.

Ginger: Va skönt att ni fick sängen. Va det den ni hade beställt eller lånesängen? Åhh va söt Joni va idag när han gick baklänges i gåstolen. Värsta moonwalken

Hihi nu har ja en massa alkoholfri glögg kvar här hemma. Den lär ju finnas kvar här även till nästa jul eftersom vi och alla våra gäster enbart dricker stark

• Lillenlillen

Sofffy: Instämmer i kören om den goda STARKvinsglöggen, riktigt gott För att inte tala om Tobbes bak, (haha, boring humor..)

Björklöv: 45 minuter verkar vara skarv nu, om vi inte typ är ute och går. Med lite tur vaknar hon till lite fort och ser inte att jag ser henne och då somnar hon igen, men absolut inte i Solna centrum eller annat ställe där det är varmt... Nu börjar Klara komma upp i Inez storlek som sagt, Inez är nog 72 nu och vägen väl c:a 9400 skulle jag gissa... Go Klara, käka på!

Hellur: Kurs... Hos mig, hahahhahaha..... Ska återkomma när jag slutat skratta. Jag har nog minst koll av alla. Lycka till

• J79

Sofffy tack för idag! Det var så trevligt att träffa er alla igen.

• Plutten forever

halloj mina vänner!
    Verkar som att ni har haft det trevligt hos Sofffy! Gott med glögg! Jag har varit hemma hela dagen och haft en vän på besök, plus hennes söta lilla 3-månaderstjej. Tänk att de varit så små! Pluttigt värre!

Lillen: Men Erik får väl hålla AW-kurs då för alla marsmammor, fråga om han är på! Han är väl PT så han borde vara van att lära ut grejer och peppa och sådär

swe: gud så duktigt att frosta av frysen, det borde vi gjort för ungefär ett år sedan. Gör du alltid det när du får besök?

sole: mysigt med vin hos kompis! Dan hade med sig taxfreevin från Oslo så jag har också fått några glas, raj raj...

bianka: you partyanimal!

frill: jag blir också jättegroggy av att sova på dagen - varför blir man det? jag får oftast lite huvudvärk också. Gör kaffe direkt när jag vaknar.

• Plutten forever

just det, håller med Sole om att Andys verkar bra! Har hört att det brukar vara jättelugnt där på vardagar, bara några mammagrupper med minibebisar där.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6