• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Björklöv

Swe - Självklart ska du få ösa av dig! Jag känner likadant ibland och då blir det lätt långt... Jobbigt med stökig natt, lider så medd ig

Sole - Tror oxå att han kände sig otillräcklig, men det var liksom hans reaktion som gjorde att jag fortfarande känner mig tveksam om jag vill/kan gå på kören ikväll...

• Swenglish

Björklöv- det är lätt för mig att säga, men jag tycker du ska gå på kören ikväll! W kanske till och med är "bättre" med K när inte du är hemma? Det har ju gått bra andra gånger du har varit på kören, eller hur? Jag tror att ni alla mår bra av att du går på kören.

• Swenglish

Jag är kär i en dammsugare! Vi har köpt en Electrolux Ergorapido, nya modellen som kom för någon månad sen. Sladdlös, påslös och suger bra! Vi dammsuger hela tiden nu och jag slipper hitta F med damm- och hårtussarhängandes ur munnen...

• Sofffy

God morgon!

Swenglish; Åhh känner med dig, haft en likadan natt som dig. Är helt slut! Det började ju så bra med att Ebba somnade tidigt. Tobbe höll på o måla i hallen o ja skulle precis till o gå in i duschen vid 22 så vaknade hon o kunde inte sova förrän 00 o då va jag så trött att jag inte orkade duscha. Grejen va nämligen att under förmiddagen i går så tryckte jag i henne lite för mkt välling, så hon kräktes upp allt över mitt hår :-/

Tänkte att ja skulle duscha nu i morse, medan Tobbe fortf va hemma, men hon vaknade varje timme i natt o höll på så jag orkade inte. Nu har hon vart vaken sen 9:00 o verkar inte det minsta trött, så ja går här med mitt tapetklisterhår o väntar på att hon ska somna.

Björklöv: Det måste vara jättejobbigt för din sambo att Clara är så bunden vid dig just nu o att det bara är du som duger. Vi har det likadant här hemma. Ebba har väldigt svårt att somna när pappa nattar henne, men bara om hon vet att jag är hemma. När jag är iväg så är hon hur go och snäll som helst. Precis som hon har ngn instinkt att "jaha mamma är inte hemma, ja då får väl pappa duga". Kanske är det likadant för er? Tycker du ska gå på kören ikväll. Kram!

Ang morgondagen så bor jag på Bergsgatan 29 portkod 0915 och om man åker tunnelbana så är det bå linje uppgång rådhuset-polishuset, bergsgatan eller buss 3 mot karolinska så går man av vid kungsholmstorg.

Lite kuriosa från kändisvärlden när en annan försöker vända på alla slantar för att kunna köpa julklappar i år.
    Familjen Beckham har hyrt in en tomteimitatör med riktiga renar som drar en släde med barnens julklappar och dessutom överöst deras 90-miljoners villa med konstgjord snö. Allt detta till den nätta prislappen av en halv miljon kronor.

• Sole

björklöv
    kan det inte vara så att "han gav upp" då du var hemma och han kände att du kunde trösta bättre? Tror också att alla mår bra av att du går på kören!

sofffy
    åh nu har Beckhams snott vår julklappsidé! fast vi skulle ha snön över landet som då inte kostar 90 miljoner

• Sole

förresten, här får man ju skriva hur långt som helst och ösa ur sig, det är ju därför vi finns här också såklart!!

• Sofffy

Tar mig nästan alltid friheten o skriva roman när ja väl skriver, vilket ju inte är särskilt ofta. Skriver nog längst av alla typ. Sorry för det!!

Sole: Eller hur! Kan inte Beckhams komma på ngt själva liksom?

• Hellur

Björklöv - Håller med de andra, det är nog bäst för alla om du går på kören ikväll. Tror W kanske kände sig otillräcklig och gav upp då du är hemma och lyckas bättre. Kramar på er!

Soffy och Sole - Ja kan de inte var lite mer påhittiga än så

Swe och Soffy - Usch vilken jobbig natt ni haft, lider med er. Hoppas det ordnar till sig jätte snart!

Håller med om att man får skriva hur långa inlägg man vill och bara ösa ur sig allt, roliga som tråkiga saker. Det är ju det vi är till för.

Kommer kanske i morgon. Har bvc grupp på förmiddagen så beror lite på hur länge vi är där och W's sovning.

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger
    sole
    Hellur (ev)

• Björklöv

Håller med alla om att jag ska gå på kören i kväll, men jag gör det med en viss oro ändå... För uppenbarligen hade det inte varit så kul förra veckan heller då Klara gråtit sig till sömns liggandes i vår säng tillsammans med Wille

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6