• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Ledsen Pluttmor, men jag blir inte lika impad av er
    När man har dagisbarn eller äldre tycker jag man ska äta alla tillsammans, så vi ska också skärpa oss.
    Nu väntar vi nästan alltid med "vad ska vi äta?" tills A har gått och lagt sig vid halv sju.

Gangstern ligger just nu bredvid mig i soffa och viftar och hojtar och skrattar för sig själv . Knäppisen.

• SanniXx

Ida och jag äter oftast alltid middag tillsammans Ibland håller jag henne sällis även till lunch..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Frill

Sole, tack för trevligt fika och sällskap! Tack Hellur och Pluttmor också. Hoppas vi kan vara med snart igen.

Stackars A ligger däckad i sin säng med overallen på. Hans gode far har dragit till jobbet med nyckeln till källarförrådet och vagnen OCH lånat ut hans braiga bärsele utan att fråga mig först (*arg*) så jag och A har klarat oss med en gammal häck till sele där spännet åker upp i nacken på den som bär och nackstödet för barnet är för litet för att knäppa.
    Det blev alltså ingen sovning i vagnen på väg till och från Söder, men A lyckades till sist somna i selen trots allt och jag vågade inte klä av honom när vi kom hem.

• Sole

tack detsamma!

plutten
    satte på ljudet igen på ratten till gåstolen, lite läskigt var det fortfarande så den är än så länge ljudlös
    tack för lånbytet!

• Lillenlillen

Plutten: Han är dessutom utbildad lärare(!) Erik säger ja med tillägget "det beror på vad jag får betalt såklart". Hmm, den kapitalistiska sidan vaknade till liv minsann...

Swe: Samma ramsa men han ramsar BARA när han går ut och jag lite när hon bökar för hon bökar mycket mer när jag är därinne av nån anledning.. Han säger alltid åt mig "du ska inte ramsa så mycket, bara bekräfta bla bla bla". Han hör ju på "barnvaktsradion" Tjuvlyssnare...!

Idag har jag bakat en hel låda tryfflar, yum!

• bianca2

Hej tjejer!
    Hopps allt e bra. Själv har jag lunchat m en kompis i stan o sen promenerat i det inte så härliga vädret hem till solna. ikväll har vi bara myst. imorgon kommer min kompis från Åre o hälsar på. Vi ska snacka lite om hur hon mår o hur det gått för hennes syster( som förlorade sina barn i magen i v 24). Ska bli trevligt fast sorgligt så klart. är faktiskt lite nervös...

Lillen: Tryfflar!MMMMMMMMMMM - jag har ju inta varit hos dig ännu. kommer gärna o smakar en nästa vecka

• Plutten forever

tack för idag Sole, Frill och Hellur! Kul att byta leksaker Sole

lillen: men det är klart att man ska ta betalt när man jobbar! Vem vill jobba gratis? Inte jag!

ja tryfflar ja, å vad gott...

• Lillenlillen

Pluttmor: Haha, nä inte jag heller! Vill jobba gratis. Men jag ska faktiskt jobba nu innan jul(!) Sälja svenska delikatesser och julspecialiteter på mässor, Skansen och Stortorget. Jag gör det varje år, väldgt mysigt att stå i stora kjolar och dricka het glögg och sälja nybakt bröd på Skansen om det inte är FÖR kallt! OBS! Ingen får komma och smyga och leta efter mig bland bodarna...!

Bianca: Kom snart innan de är slut :-P

• Hellur

Tack för trevlig eftermiddag Sole, Frill och Plutten!

Tryffel, mmmmmmm vad gott! Vill också ha

Här hemma röjs det rejält. Inte klokt vad skit man plockar på sig och bara slänger in i vråer och utrymmen. De kommer och fotar lägenheten på måndag och det ska ju se ut ungefär som på visningen. Som tur är behöver vi inte tvätta ur och städa i skåpen förrän till visningen. Så jag slänger just nu in allt i skåpen och garderoberna

Om någon har något bra styling tips så delar jag gärna med mig av det!

• bianca2

Lillen: om inte vi skulle till Thailand så skulle jag kommit till Skansen och spanat in dig

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6