• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sofffy

God kväll tjejer!

Äntligen har Ebba somnat, suck! Kl 22 liksom. Hon kommer ligga o sova halva dan i morgon. Ska på möte i morgon kl 12 med min nya chef, bla ska vi tala om möjligheten till löneförhöjning o ja e sjukt nervös. Håller på o skriver ner lite bra argument hära, hoppas hoppas att ja får det!

Bianca: Synd att du o Putte inte kunde komma igår, men hoppas att vi ses snart så man får höra om ditt vilda partande o få drömma sig bort lite från vardagen. Här har det inte blivit festande på år o dag känns det som. Men är bjuden på glöggfest i dec då blir det röj. Ska bli så himla spännande o träffa August också som blivit så lång. Hehe ska bli intressant o se skillnaden i längd mellan han o Ebbi, de e ju typ 15 cm som skiljer nästan.

Lillen: Ja e också sugen på tryfflar. Du får göra 2 nya satser tills vi kommer o hälsar på Det e spikat. Hur gick det med tapeterna, hittade ni några fina? Kom igen! Du måste såklart säga till vilket datum och vart du ska o sälja så vi kan komma o köpa. Va e de för stora kjolar, ser de knasiga ut eller? Haha Låter jättemysigt, skulle ja också vilja jobba extra med

Hellur: Som anställd på mäklarfirma så tar jag mig friheten o ge dig lite stylingtips
    Plocka bort alla privata foton och alla småsaker som ligger framme, så det ser avskalat ut. Då ser det större ut och så kan folk se hur de vill ha det. Köp färska kryddor att ha i köket, färsk frukt i fruktfat och blommor (i neutrala färger) till borden och fönstren (de man har sedan innan har en tendens att se tråkiga ut såhär års). Se till att alla handdukar överallt, särkilt i badrummet är rena (lätt o missa det när man storstädar överallt annars)
    Tänd ljus!!!!!
    Du hade säkert redan koll på detta, men bara lite extra tips om du hafde missat ngt Verkligen lycka till på visningen!

• Sofffy

Oj nu blev det jäkla långt igen, sorry!

• bianca2

Sofffy!! Hoppas du kan ses nästa vecka för sen drar jag till Thailand
    Vore ju kul som du skrev att jämföra längd

Lycka till som bara den imorgon på jobbet!

• SanniXx

Vad är det för ramsa ni alla pratar om?

Lillenlillen: Åh va gott. Vad blev det för tryfflar? Själv ska jag baka saffranstryfflar någon dag!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

morrn!

sofffy
    lycka till idag på löneförhöjningssamtalet och glöm inte bort att vara lite fräck i vad du vill ha så ni har förhandlingsutrymme.

lillen
    när jag jobbade som amrknadssassistent på wasabröd höll jag i projekt Skansens julmarknad i 2 år så jag vet vilka kläder du menar, jättefina och det blir stämningsfullt! ska gå upp o kika på dig såklart!

tryfflar, vad gott, själv bakade jag valnötsbröd igår , mums!

ang. bebis och äta - är det nån som låter dem kladda/äta själv?
    När "ska" de kunna äta själva? finns det någon vits i att de gör det för inlärning eller så? V fick äta spagetti o köttfärsås själv och det var väl en av de kladdigaste rätterna att börja med men han spillde förvånansvärt lite utan det mesta kom i munnen. dock blev det ju en dusch efteråt.

• bianca2

sole: har låtit A kladda själv lite men tänkte låta M ta det när han e pappaledig i januari

• Björklöv

Sole - Ska och ska men vid 25-års ålder vore det väl bra om de kunde äta själv Skämt åsido, det finns ingen magisk gräns sådär, men ju tidigare de vänjer sig vid att äta själva desto tidigare kan de äta själv oxå Men det är ju svårt att äta puread mat med händerna, spagetti är ju enklare

• Zul

Hello,
    har haft ett hemskt dygn. Agnes fick plötsligt hög feber natten till onsdan. PÅ vårdcentraeln samma dag kom det inte fram så mkt, men hon blev sämre, så vi åkte in till Sös igår vid 13. Jag hade dessutom föreläsningar där hela dan... KL 20 (!!!!) var allt klart och det visade sig att hon har lunginflammation. Hemskt! Syns på röntgen. Fick kåvepenin. Hon är piggare idag men fortfarande hög feber. Hon var medtagen igår. Efter alla timmar i skolan o på akuten (de stack dessutom i urinblåsan eftersom kisset inte gick att samla upp...) var jag helt gråtfärdig... Känns bättre idag o hon mår bättre. Men lunginflammation är inte att leka med, o det tar lite längre att läka. Ska ta det riktigt lugnt med henne nu. Undrar hur hon har lyckats få detta!

• ABC08

Zul- Stackars lilla Agnes. Det är ju så jobbigt när dom är sjuka och dessutom inte kan berätta själva hur de känner sig. Längtar tills dom kan prata.

Nu har G blivit av med snuvan men väcker oss istället då han övar sig på att krypa mitt i natten. Suck.

• bianca2

Zul - fy vad läskigt! Hoppas lilla söta A blir helt frisk snart! många kramar

abc - krypa mitt i natten?! he he, vilken liten rackare!!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6