• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Zul - Nä fy vad tråkigt! Stackars lilla Agnes. Hoppas hon mår bättre nu och att febern sjunker snart. Kramar på er!

Soffy - Tack igen för styling tipsen. Hoppas det gick bra på mötet med chefen idag.

ABC - Så nu har ni inte en lugn stund W gjorde precis samma sak när han skulle börja krypa. Det blir bättre när han väl har börjat krypa. Fast då kommer nästa steg, att stå upp... Hoppas han inte håller er vakna för mycket på natten bara.

• Sole

zul
    stackars A! hoppas hon blir bättre snart!

V har somnat och jag ligger i soffan med ett glas vin, proppmätt efter risotto-middag
    snart är det idol och L är ute med några kompisar

hoppas ni får en trevlig fredag-kväll!

• Zul

Tack! Nu mår hon bättre, bara 37 grader!

Sole: det låter enormt skönt, framför Idol med vin o bebis somnat! Tror jag ska kolla på Idol oxå. Hoppas Agnes sover lugnare i natt.

• Lillenlillen

Sååådärja!

Jobbat hela dagen på hovstallet. 10 h utan lunch, tungt pass att börja med när man inte jobbat dagtid på 1,5 år! Tog mig iaf friheten att springa förbi och slänga i mig en gulasch och fick en hel strut full med hembakat godis av en tjej i chokladståndet... En annan muttrade irriterat är jag kvittrade att jag igår bakade preciiiiiis likadana tryfflar som hon sålde till töntigt överpris (80 kr för 10 st som inte ens var nära rund form).

Fick dessutom första mensen since b.p. (before pregnancy) i morse, härligt när man ska jobba 10 h utan rast och har en bajamaja-plastholk som enda toalett och sjutton lager kläder (tänker inte ens försöka beskriva hur hemskt det var att dra av sig allt utomhus, mina ben var som frysta limpor resten av dagen.... BUUUUUUH!)

What a day! Tur att ungen sover som hon gör nu, annars hade jag väl hamnat på hispan för mindre! Nu chèvre-toast med fikonmarmelad, yum

• Lillenlillen

Sole: Försökte att Inez skulle äta gröt själv. Smart mor? Nä.

TH: Vanliga, mörk choklad fast med starkt kaffe och kesella i och kakaorullade, because that's how I like them!

Ni ska få tryfflar när ni kommer hit, it's a promise-promise

• Sole

zul
    skönt att febern har gått ner!

lillen
    ha ha gröt är ju typ som köttfärssås
    han fick äta omelett idag själv, och jag mitt nöt dammsög upp det som hanmade på golvet och nu luktar det bajs i städskåpet, det komemr väl säkert ruttna där! *suck*

det suger med de här långa pauserna i Idol, hopaps tjejerna går vidare!

• Björklöv

Zul - Oj men... lilla Agnes då. Krya på dig! Kram

• Ginger6

Men hallå! Vilken rafflande semifinal i Idol...tråååkigt att vänta på resultatet så jag kikar in här. GO MARIE!!!! Och Amanda, men mest Marie...
    Skönt att Agnes feber gått ner Zul, va läskigt med lunginflammation!
    Sjuk dag Lillen, och nice med mens, känns som en av de få gånger man är glad att se den Min har inte dykt upp än trots att jag inte ammat på 4 månader. Men jag hade ju inte den så frekvent innan heller....
    Ikväll såg jag förklaringen till nattens bråk, i Js mun, en liten framtand. Gulligt!!
    J får inte äta själv än...även om han gärna vill, det är kladdigt som det är tycker jag....

Kram på er och ha en skönt helg!

• Frill

Zul, men usch stackars Agnes! Det tar ju sitt tag att gå över som sagt. Men skönt att febern är på väg ner! Lillskruttan vilken otur hon har.

Idag har jag och A varit på frilansmöte nästan hela dagen. Det gick jättebra, och skönt nog hade en annan tjej också en bebis med sig så vi var inte ensamt störande moment

På kvällen har jag och E druckit lyxvin (bröllopspresent) och ätit ganska så lyxig (jo faktiskt) köttfärssås till, för att fira av mig och fira på honom. Tyvärr började vi diskutera ekonomi...
    Vi har inte riktigt samma åsikt - E tycker man köper saker för att det är kul, jag tycker att man köper saker för att man behöver dem. Åtminstone när man inte har särskilt mycket pengar. Nu ska vi i alla fall göra slag i saken och när alla räkningar är betalda först lägga undan till sparande och sen dela upp så vi får en summa "fickpengar" var. Ska bli intressant att se hur det funkar.

Grattis till Pippil8 och mig som klarat oss helskinnade, eller näst intill, igen om våra föräldraledigheter!!!

• Swenglish

Godmorgon! HAr gått upp strax efter 6 (hur får man dem att sova lite längre, han skulle behöva det) med F, J och gästen sover...

Zul- fy vad hemskt, tyckte ni haft er beskärda del av sjukdomar! Hoppas tillfrisknandet går snabbt!

Lillen- duktigt jobbat!

Frill- skönt att mötet blir bra och hoppas du får en bra sista dag som föräldraledig!

Pippi- detsamma önskas dig!

Sole- Anna Wahlgren tycker att man ska låta dem äta själva från början, då kan man få se en 8-9månaders som äter soppa utan att spilla en droppe! Så har vi inte gjort... Han har varit rätt nöjd med att låta sig matas, men vill gärna känna på maten, vilket han får göra ibland, när jag känner att jag orkar med KLADD!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6