• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

hellu!

plutten
    ja det är grymt med resesäng, köp bums!

lillen
    usch för kräks!

TH
    vi får väl boka in Andys veckan efter nästa då eftersom de har jippo där.

svågern är på besök idag, han har startat upp www.boooli.se som är en konkurrent till hemnet så går gärna in och kika! Detta är fortfarande under uppbyggnad så buggar kan finnas.

är det nån som har lust att ses imorgon?

• Lillenlillen

Ang. IKEA: Ska ni åka dit kommunalt med barnvagn och bäääära hem allt junk man hittar? Ambitiöst! Jag vet inte om jag vågar mig på sånt, blir för tungt för buggan... Och om jag ska till IKEA så är ju Barkarby mycket närmare. Och smidigare.... Låt höra, ska ni köpa massa grejer?

Van Veeteren är så mycket tråkigare än Beck, som inte alltid heller är bra.....

• Frill

Hej på er, nu har vi kommet hem proppmätta från Serwito, med världens bästa bebis!!! Han har sutit i barnstolen glad som en lärka hela tiden, kastat gafflar, servetter, rån och grissini på golvet och flirtat med servitörerna. Så skönt och lyxigt med ett barn som man kan ha med sig på både kursdagar och restauranger

Igår var jag uppe seeent och gjorde fint, plockade undan och fick upp både stjärnor och ljusstakar. Och idag har E bakat bröd och uppehållit fegisen A så att jag har kunnat dammsuga hela lägenheten OCH torka alla golv. Gu så skönt! Tänk att man blev en sån till sist, som drömmer om att få städa i lugn och ro

I morgon smäller det. Första dagen på kontoret. Ska bli riktigt kul, och sen får jag gosa ikapp ostört med A hela kvällen, för E ska bort.

Sole, min mamma ringde igår och meddelade att de köpt en resesäng så A har nånstans att sova när vi är där och i stugan

• Plutten forever

Lillen: som sagt (via sms om ni andra undrar) vi tänkte åka ca 9.30 när både A och F sover fm-pass, komma dit när det öppnar, handla smågrejs (bara så mycket man orkar bära när man har vagn att köra...) äta lunch och mata småttingarnai Ikearestaurangen. Jag tycker verkligen du ska hänga på, och alla andra som har lust förstås!
    Vilka tider ungefär sover Inez?

Swe (och Lillen om du bestämmer dig att följa med): ska vi ses vid slussen, röda linjen mot skärholmen (vet inte vilken det är, är det fruängen?) klockan 9.30?

• Hellur

Halloy tjejer!

Denna helg har bara flugit fram. Vi har städat och röjt i 110 hela helgen och nu skiner lägenheten inför fotograferingen i morgon. Men usch vilken tid det tar! Speciellt när man har en liten krypande tyrann

Gillar julen och all julpyntning, men den får vänta tills imorgon em efter fotograferingen. Men har fixat adventsstaken så vi kunde tända första ljuset imorse.

W har feber Han vaknade upp i natt jätte varm och det var svårt att få honom att somna om, men efter en alvedon och lite ersättning somnade han om till slut. Har varit väldigt gnällig och grinig idag, ikväll var han piggare och gladare och kändes inte varm men hade ändå högre feber än i morse! Hans två framtänder i överkäken har tittat ut och kanske är det dem som spökar?

Lillie - Välkommen hem! Roligt att ni haft det bra. Ska bli kul att höra när vi ses.

Lillen - Usch och fy för magsjuka. Skönt att du mår bra igen!
    Här är en till som är, eller var, helt besatt av OC. Nu går den i repris på em, kan inte låta bli att titta.

Sole - Ja extra säng är riktigt bra att ha. W sov i sin mycket i somras men nu var det ett tag sen. Det blir hans säng i jul.

Frill - Vilken duktig kille A är! Skönt att ni kan ha med er honom ut.
    Lycka till första dagen på jobbet i morgon!

Ang. IKEA - Vi kanske följer med, ska bort på em men om W mår bra och är feberfri så kanske vi kommer och shoppar lite och äter lunch med er.

• bianca2

jag tittar inte på OC men känner givetvis till Jeff Buckley. Min kille brukar alltid spela den på gitarren för mig

Nu kommer sista avsnittet av "en fri kvinnas bekännelser" på svt. en dokumentärserie. ngn som sett?

• Plutten forever

Suck... Alvin vaknade hela kvällen och tillslut (vid 01) fick han komma in till oss och sova mellan oss, för vi orkade inte. Då sov han som en sten till 7.30. ÅÅå ska det vara sååå svårt att sova själv?
    Jag är så trött på allt prat om sömn och det antar jag att ni är också. så förlåt.

Funderar verkligen på att göra AW-kruen på rikigt.

• Sole

godmorgon!

Tyckte också jättemkt om Amandas Halleluljah, sååå fint!
    och jag kollade också på OC

plutten
    jobbigt med sömnen, du har nog rätt i att ni kanske ska försöka med AW, det funade ju på Inez iallafall

V sov bara en gång igår så vi trodde det skulle vara värsta gnällmonstret igår kväll, men det var bara i slutet och sen sov han från 19-08.00!

swe och plutten
    kanske följer jag med imorgoon vi får se, men det skulle var aöfr ert trevliga sällskap, inte för den fantastiska lunchen på IKEA iallafall

såg förresten att jag skrev fel adress til svågerns bostadssajt, det är www.booli.se/

• Björklöv

Swe och Pluttmor - Jag håller med Lillen, det blir så låååångt att åka till skärholmen. På den tiden har jag ju hunnit fram och tillbaka till barkaby Annars hade jag jättegärna följt med, får väl åka ensam till barkaby på tisdag som sympatishopping (Eller det kanske finns nån som vill åka dit med mig???)

• Emma3

Hejsan!

Hoppas alla hade en trevlig första advet igår. Här julstädades det för fullt. Mina föräldrar passade Leo några timmar så vi kunde fixa ostört

Måste fråga om denna metod med ramsor ni kör. Ni ramsar bara? Inget buffande? Lägger ni bara ner barnen i sängen ramsar och går ut? Sen om den lille blir ledsen går ni in och ramsar igen? Många frågor hoppas någon kan svara

Här säger vi godnatt Leo sov så gott men sen buffar vi lite oxå men är inte mycket som behövs, men man ska kanske sluta med det? När han vaknar till på natten buffar vi annars somnar han inte om, om han vaknat till ordentligt, annars räcker det att stoppa in nappen.

Bianca: Oj vad A sover länge, vilken lyx

Ska läsa ikapp allt nu.

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6