• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

lillen: å stackare!! Magsjuka är nog det jobbigaste som finns. Som tur är brukar det ju gå över rätt fort. Men stackare ändå!

Zul: precis - penicillinet är ju helt klart en av 1900-talets viktigaste "uppfinningar". Det tänker man inte så ofta på.

Idag har vi julpyntat och myt, köpt en ny julstjärna till våer sovrum, den är lila och jättefint! Så lite som behövs för att fixa julstämning
    Ikväll ska vi på middag hos min mamma, hoppas verkligen A fixar att sova i vagnen. Vågar inte lägga honom i deras säng, han rullar ur!

• Swenglish

Halloj!

Välkomna hem lillie! Kul att det var en lyckad resa!

Lillne- böä för magsjuka igen!

Zul- skönt att A mår bättre!

Frill- kul att se er och Herr Frill på Landet idag! Hoppas det inte var galet mycket folk på Konstfack!

Plutten- jag vet, jag fick ju värsta prestationsångesten av AW när F var typ 2 veckor och allt var bara jobbigt, det kändes typ som om att hade vi bara följt henne så hade allt varit bra... Hormoner!

Nån mer bebis som får jätteröda kinder ibland? Ibland får han bara på ena, ibland på båda. Tänk om det är nån allergi?

Plutten och jag talade häromsistens om en tripp till Ikea, och tisdag nämndes som förslag på dag. Vi tänkte åka redan vid 9 (kommunalt) för tt vara där vid 10, handla lite och äta lunch där. Häng på vettja!

• Plutten forever

swe: ska vi inte ta Ikeabussen? Den gr från regeringsgatan tror jag. Man kan ju åka tuben till skärholmen ocksp, men då får man byta till buss där... Ikeabussen är gratis och går direkt.

• Swenglish

Plutten- men tror du det går in en massa barnvagnar? Har aldrig åkt den men jag provar gärna!

• Plutten forever

Swe: det står att det tar 10 min att gå från skäris. Så det kan vi ju göra. Men på hemvägen får vi nog åka eftersom vi kommer att ha massa soffor och grejer att bära på

Sorry alla andra för mina och swes många småmeddelanden, tar ju upp en hel trådsida. Kanske borde skriva sånt här på msn istället...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6