• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

godmorgon!
    har precis stigit upp med V, L får sovmorgon idag.
    Vi har inget bokat i helgen och det känns sååå skönt att för en gångs skull kunna vara spontan i sina planer!

swe
    jobbigt att han vaknar så tidigt, har tyvärr inget råd. Vi tog ju bort nattlampa för typ en 5 dagar sen och sen dess har vi inte gått upp en endaste gång på natten, så det känns inte som en slump. men ni har ju ingen nattlampa

vad spännande idol var, så bra att tjejerna gick vidare!
    håler med dig ginger, heja Marie!

• Lillie74

Halloj!
    Nu är vi tillbaks igen! Vi kom i och för sig hem i tisdagskväll men det har tagit några dagar att läsa ikapp allt.

Oj vad det har hänt mycket på två veckor, magsjuka, husköp, mammaledigheter som är över, tänder, mens, ändrade sömn- och matrutiner mm, jag ser verkligen fram emot att få se er snart.

Vi har haft det superbra lite kort sammanfattat. F trivdes som fisken i vattnet, dock var ac:n en nödvändighet, främst på nätterna. Resan som jag var mest nervös över gick sådär bra ned och jättebra hem om man säger så. Jag nojjade och tog med burkmat och det är jag så nöjd över nu i efterhand, hade inte varit kul att jaga runt och leta efter det, de thailändska blöjorna är dock helt ok. Ja, ni lär få höra mer sen.

F började åla sig fram för ett par dagar sen, vi har introducerat två lagade mål mat per dag och hon har fortfarande inte fått några tänder. Nattsömnen är sådär, vaknar till flera gånger per natt men det funkar ok ändå. Hon kan också klappa händerna, ibland till och med på "order", hur gulligt som helst. Ja, det var en lägesrapport från oss.

• Lillie74

Just det, glömde skriva att hon nu är uppe i respektfulla 7345 g och 69 cm.

• Sole

lillie
    välkommen hem!
    ska bli jättekul att få höra mer om hur ni haft det!

frill
    gud så mysigt att ni firade "på" och firade "av" varandra! Du får hojta till när du är hemma så vi kan ses, annars komemr man ju få Adam-abstinens

L sover fortfarande och jag coh V har sovit lite i soffan, så mysigt! Först låg han en lång stund och bara mös!
    Här hemma är det full rulle nu, det ålas fram rätt snabbt över golven.

• Plutten forever

godmorgon! Jag fick sovmorgon idag, sååå skönt att vara utvilad! Men jag undar också som swe hur man får dem att sova lite längre på morgonen? Kanske lägger honom för tidigt. Men det är skönt och viktigt med egen vuxentid på kvällen också tycker vi... hmmm vilket dilemma.

zul: men usch, lilla Agnes!! Vad läskigt! Hoppas att hon repar sig snabbt. Ibland tänker jag på hur fantastiskt det är med dagens sjukvård, alla dessa sjukdomar (och barnsjukdomar) de får, så är det fixat med lite kåvepenin och vila Tänk er om vi hade levat för 100 år sedan.

lillie: välkommen hem! Skönt at allt gått bra!

swe: äta soppa fint vid 9 mån? Ja, det låter ju som AW. Herregud. Ibland blir jag bara irriterad när hon får ALLT att låta lätt som en plätt...

• Pippil8

Välkommen hem Lillie och F! Härligt att ni haft det så bra!

Zul - å vad jobbigt med sjukdom! Det tär verkligen på stackars mammor och pappor också tycker jag.

Frill - ja, grattis till oss - bra jobbat av oss Det var allt lite sorgligt igår när det var sista dagen. Jag hängde med en i min bvc-mammagrupp större delen av dagen och hon hade fixat jättegod lunch och en tårta där det stod "Bra jobbat R" Gulligt va?!

Jag hoppas att M snart behöver åka in till jobbet nån dag så jag kan vara ledig och hänga lite med er!

Nu ska jag strax ta ut lite lussebullar ur ugnen

KRAM och tack för alla mysiga och roliga stunder under min mammaledighet!! *sentimental-snyftar*

• Frill

Håller med Pippil8, TACK!!! Jag kan inte föreställa mig hur min föräldraledighet hade sett ut utan alla er. Ni har varit, och är, fantastiska. Och jag tänker försöka sno med mig A och träffa er så ofta jag kan

Pippil8, vad gulligt med tårta. Och gott med lussebullar. Det måste vi också baka.
    Vi ska försöka gå på Konstfacks julmarknad idag, och lämna lite grejer på "mitt kontor" samtidigt.

Ang äta själv så brukar jag ge A skeden när han verkar vara nöjd (och om jag orkar kladd, som swe skrev). Och så "äter" (läs demolerar) han ju mackor. Skulle han få äta helt själv utan hjälp skulle han förmodligen svälta.

• Lillenlillen

Kul att man vaknar upp kl 06 och inte fattar varför... Ställer sig upp, rusar av fortfarande okänd anledning mot badrummet och kaskadkräks på tröskeln in i badrummet, över dörrmattan som ligger precis bredvid... Kräks sen fyra gånger i och över toaletten och två gånger i duschen. Väl tillbaka i sängen inser jag att klockan är 07 och jag skulle ha åkt hemifrån 07.10 för att hinna till Skansen MEN ingen väckarklocka är ställd. Var så vansinnigt trött igår! Vilken tur att jag var sjuk just idag (för att se nåt positivt i helvetet!)

Zul: Hoppas Agnes blir bra nu då! Ushc vad jobbigt med sånna där sjukdomar, speciellt när de får dem första gången och man inte riktigt vet hur man ska veta, om man säger så.

Swe: Det KAN kanske funka om de verkligne hade fått äta själva från början men seriöst, vem orkar torka golven varje dag??

Plutten: Ja, anna Wahlgren har verkligen en förmåga att få en att känna att allt ska vara lätt som en plätt! Men vad gäller sömnen var ju Inez faktiskt det. Men igår natt spydde hon i sängen och hade nog ont i magen även i natt för nu har hon vaknat typ fyra gånger per natt och gnällt och rullat och hållt på... Hoppas det INTE håller i sig!!

Lillie: Välkomna hem! Knappt att jag vill höra hur ni haft det *sol- och badtörstande*

Ginger: Ja, heja Marie men Amanda var grym i Hallelujah igår tyckte jag! Eller så var det bara det att jag tycker den låten är bland de bästa som gjorts!

Sole: Skrattade gått åt dina italienska vanor!

Snart kommer Erik hem från sina föräldrar med barnet, jag har sovit till nu förutom två alvedonstopp....

VILL INTE KRÄKAS, blää! kram!

• Zul

Lillen: blä för att spy! Åkte du o lillan på magsjuka samtidigt? Jobbigt, att vara sjuk båda.

Pluttmora: jag tänkte oxå på det, tänk om inte penicillin fanns, barn dog väl förr! Fruktansvärt.

Lillie: kan tänka mig att ni haft det underbart där borta! Här har varit riktigt deppnovemberväder.

Agnes är sitt vanliga glada jag igen, och jag har i ärlighetens namn svårt att tänka mig att det var lunginfl, men det var väl det. Hon äter igen, skrattar, leker... Inga tänder här heller! Men hennes pappa fick tydl tänder först vid 10 mån. Hon kryper inte heller, rullar eller hasar bakåt. Hon vill mest ställa sig upp hela tiden.

Nu var det nog ett par veckor sen jag såg er, vore kul! Nästa vecka har jag kurs bara mån-tis, sen projektarbete hemma = chans att lattemamma lite igen! Farligt dock, mitt projekt kommer aldrig bli klart...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6