• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Lillie, välkommen hem! Skönt att ni hade det bra.

Lillen, aj vad trist med magsjuka. Lät inte jättekul med mens, kalla ben och bajamaja heller, men ändå lite mer pittoreskt på nåt vis. Krya på er!

Swe, ja det var kul att råka på er! Kände mig lite förvirrad bara, med bordletning och väntande man utanför Var vårt första besök på Landet och maten var ju jättegod. Fast de borde investera i fler barnstolar.
    Gick bra med vagn på Konstfack, men jag tror vi bara såg en liten del av marknaden.

Efteråt storhandlade vi, och sen var det meningen att vi skulle baka lussekatter, laga indisk mat och adventspynta. Men vi var så trötta när vi kom hem så vi har bara gett A mat och tippat honom i säng. Samlar kraft för att åtminstone ställa fram ljusstaken...

I morgon har vi sjuårsdag(!). Tre år sen vi förlovade oss. Det ska firas på Serwito.

• Sole

godmorogon!

jag måste slå ett slag för resesäng. Nu börjar våra bebisar bli så stora och det är grymt bekvämt när man går bort på middag, har barnvakt, reser bort etc.

Vi gav bort en resesäng igår till våra kompisar och utnyttjade den lite fräckt till V på kvällen

• bianca2

Hej tjejr!
    Lillie: välkommen hem! Ringer dig snart så jag kan höra hur ni haft det o låna pippil8as (Edvins) badkläder.
    Lillen: Stackars dig!!!!!

Själv är jag sååååååå lycklig!!
    Vi har varit på lika olika tillställningar i helgen så vi la A lite senare än vanligt i helgen vilket resulterade i att han sov ända till 09 lördag morgon utan att vakna en endaste gång och till 10 imorse utan att vakna en endaste gång!!!!!!!!!!
    Helt underbart! Hoppas han gör så i Thailand!

• Lillenlillen

Idag mår jag bra och har passat på att julpynta lite. I mitt fall handlar det mest om att hänga upp ljusslingor och göra knasiga arrangemang med kulor, dirlanger osv. Allt i vitt, rött har aldrig varit en favvo här.. Men nåt rött blir det väl i granen så småningom

Annars har vi ätit pizza och druckit julmust (traditionellt, va?) när vi tände första ljuset.

Swe: Agreed!

Plutten: Du får lyssna på Jeff Buckley helt enkelt! han är bättre än Jöback men Jöbacks duger om man inte har nån annan.. Jag är OC-skadad (tv-serien) så jag kan bara älska den med Jeff!

Nån annan som sett OC? Vi marathontittade under hela graviditeten, fyra säsonger!

Kram på er i vinter(?)mörkret...

• SanniXx

Hej på er!

Här är det nu julpyntat lite smått. Stjärnor, stakar, gardiner och dukar Det är ju sååå mysigt! Har bakat massor med lussebullar samt lussebullar med gottegrop (smör, socker, kanel & kardemumma). Ikväll blir det adventsfika här!

Frågar igen.. ..Vad är det för ramsa ni pratat om tidigare?

Sole: Ska vi bestämma en annan dag för Andys?

Krya på er till alla som är sjuka!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Lillenlillen

TH: jaa, visst är det mysigt!

Om ramsan du pratar om är Anna Wahlgren-ramsandet så säger vi (när vi går ut ur rummet och Inez är lugn): "Sov så sött när du är trött" fyra gånger och sen avslutar vi med god natt. (Man ska aldrig säga god natt på dagen, för att markera skillnaden mellan dag och natt). Men det hela handlar om att man ska säga samma sak varje gång de ska svoa så de lär sig att det är dags att sova och att allt är som vanligt och de blir trötta av att bara höra ramsan, typ... Krånglig förklaring men du förstår nog

• Swenglish

Frill- vi har också velat äta där länge och nu äntligen fick vi, och det var jättegott och trevligt!

Bianca- det låter härligt med så bra sömn, önskar F kunde ta efter A...

Lillen- skönt att ni mår bättre!

TH- de där gottegropsbullarna lät goda! Vi kanske ska fika hos dig istället?

Ang Andys så träffas jag gärna där nån gång, vi har varit där med BVC-gruppen och döm om min förvåning när det var helt öde där, och man fick ha vagnen med in! Men som Hellur sa så är det nåt jippo där nästa vecka från och med onsdag, men veckan efter? Det kan bli storträff eftersom där är så mycket plats!

Påminner om Ikeatripp på tisdag om någon vill hänga på!

Ikea tisdag

Plutten
    Swe

• Swenglish

TH- jag säger: Gonatt min älsklig sov så gott

Lillen- ska man ramsa så fort de gråter när man har gått ut? Jag har gjort det hittills men undrar om jag ramsar för mycket? Hur gör ni?

• Plutten forever

Hej hej! Här är det också julynt och mys på gång, lussebullarna är på jäsning och ska strax in i ugnen - mums!

TH: Vi säger: Sov så gott, vi ses om en liten stund! (dagtid) och Godnatt, sov så gott, vi ses imorgon! (kvällen). Så vi har alltså två lite olika ramsor men ändå ungefär samma. Säger det ju med precis samma tonläge (glatt och hurtigt).

Lillen: skönt att du mår bra nu! Jag har inte hört den med Jeff Buckly och jag tittar inte på OC. Får väl ladda ner då! (låten alltså)

Frill: Grattis till 7årsdagen! Visst går det fort? Vi firar 8 år i april, herregud vad fort det har gått ändå.

sole: smart med resesäng på middag! Vi var hos min mamma på middag igår, Alvin fick sova i hennes stora säng med ett kuddberg runt sig som fallskydd. Det gick bra (som tur är)

Nä nu är det nog strax lussebullsdags!

• Lillenlillen

Swe: Ja, men jag tror jag har fastnat lite i "gå-in-och-stanna-för-länge-och-ramsa-för-mycket-och-ungen-blir-bortskämd-träsket".... Så svaret är ja, men ska ramsa varje gång (även om man riskerar att väcka dem) men man ska ju ramsa utifrån, alltså utanför rummet till stor del.. När man får ramsa därinne har jag inte riktigt fattat, men jag vet att jag inte borde göra det så mycket som jag gör :-S

Plutten: Ja, göört! Jeff är bäst! Annars har jag en version när min kusin spelar gitarr och sjunger den som ni kan få höra vid tillfälle :) Han eee så duktig (men vägrar erkänna det, jag snodde inspelningen från hans laptop)

krams

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6