• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Lillenlillen

Lillie: Ett tips är att slänga bort nappen! Vi gjorde det och det blev lite småprotestande första natten men sen inget. De sover bättre utan!

Björklöv: Ses gärna!

• Emma3

Frågar igen:
    Måste fråga om denna metod med ramsor ni kör. Ni ramsar bara? Inget buffande? Lägger ni bara ner barnen i sängen ramsar och går ut? Sen om den lille blir ledsen går ni in och ramsar igen? Många frågor hoppas någon kan svara

Mamma till underbara Leo 070320
  • Hellur

Halloy halloy!

Vill gärna också veta mer om ramsandet och buffandet, precis som Emma.
    Vi vill göra nattningsrutinen kortare och lättare och vill gärna veta hur ni gör.

Nu har de äntligen tagit kort på lägenheten, så nu kan vi slappna av ett tag innan den riktiga rensningen och städningen börjar inför visningen.
    Tänkte julpynta lite nu när W sover men fastnade här...

Lillie - Kan tyvärr inte nästa onsdag, jobbar alla dagar utom torsdag. Men träffar er gärna då!

• Lillenlillen

Man börjar med att buffa OCH ramsa men efter andra natten i kuren så ramsar man bara. Men det vill ju till att man gör allt från början, (det finns en beskrivning för varje natt i fyra nätter) annars blir nog vilket barn som helst frustrerat... Om det nu är Sova hela natten-kuren ni tänker er...?

• bianca2

Hej igen i äckelvädret!

Messade precis m Lillie74 och vi bestämde

12.00 på coffehouse by george vid odenplan.
    träff tisdag 4/12
    Lillie
    Bianca2
    Sole
    Björklöv (om jag inte åker till Ikea)

• bianca2

och ju fler som kommer desto gladare blir jag. åker ju till thailand på söndag o sen efter jul börjar jag jobba...

• Hellur

Lillen - Ja det är sova hela natten kuren. Har läst lite i AW's barnaboken men får inte ihop det, står att man ska göra olika steg vid olika månader. Var i och för sig väldigt trött när jag läste.

• Ginger6

Halloj!

Va kul med träff imorn, längesen Lillie!! Och sen ser man kanske inte dig heller så mycket Bianca. Jag & J kommer gärna. Ha en bra eftermiddag i Mörkret! Vi har satt upp lampor, stjärnor och ljus överallt, mysigt och nästan nödvändigt för att inte fullständigt gå in i mörkerdvala....

12.00 på coffehouse by george vid odenplan.
    träff tisdag 4/12
    Lillie
    Bianca2
    Sole
    Björklöv (om jag inte åker till Ikea)
    Ginger

• Swenglish

Hej!

Engelska gästen har farit nu, har varit trevligt! Däremot har vi en totalt 8/9månaderskrisi bebis, klängig, sover dålig, helt ombytligt humör, äter mycket sämre...kul! När han han är arg/ledsen sträcker han sig efter mig och bara jag duger. Väldigt frustrerande!

Bianca och Sole- sååå avis på ert sovande!

Lillen- om I vaknar och är ledsen, går du/E direkt och ramsar då eller väntar ni ett tag?

Emma&Hellur- Lillen har kört Anna Wahlgrens Sova Hela Nattenkur, info finns tillexempel på annawahlgren.com. Jag har kört nån slags light-version, med buffning och försöker få honom att lystra till en ramsa. Däremot funkar ingen ramsa i världen när han vaknar och skriker vid 4-5 som han alltid gör... Det enda som hjälper är att amma. Vi har kortat ner läggningarna, det tar ca 10 minuter innan han somnar, men han gnäller alttid.

Lillie- jag rekommenderar absolut att ta bort nappen, F vaknade också massor innan vi tog bort den, nu vaknar han högst 2-3 gånger på natten. Det tog en natt så hade han glöt den och inte ens den natten var särskilt jobbig. Jag upplevde dessutom att han blev mindre gnällig på dagen också efetr att den var borta!

Frill&Pippi- hoppas det gick bra idag!

Plutten- tråkigt med bakslag, men det har säkert att göra med 36-veckorssprånget! 9.30 blir jättebra imorgon!

• Plutten forever

swe: det låter som plutten, sträcker sig efter mig och bara jag duger när han är så... dock är matvägran över, den höll i sig i ett par veckor. Ge honom bröstet/ersättning/välling bara, det är ju ingen fara och det går absolut över! OK, 9.30 vid slussen imorgon. OBS! Det är något fel på min mobil, den stänger av sig själv och säger "sätt i simkortet" hela tiden, trots att det sitter i. Så om du är sen eller så så väntar jag, svarar jag inte på moblen så beror det på att den lagt av igen.

Ha det så trevligt ni andra också som ska ses imorgon!!

Lillen: jag fick ditt sms, men nu är mobilen död igen. Kom om du kommer, hoppas att lill-lillen är frisk i magen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6