• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Här var det dött idag.

Hoppas ni har en trevlig dag på IKEA Swe och Plutten, och ni andra på fikat/lunchen.
    Vi blir hemma på dagen. Är så trött och seg idag. Ska iväg och klippa mig i em, mina föräldrar ska vakta W och sedan stannar jag där på middag.

I natt sov W i sitt rum för första gången. Det gick helt ok. Han har sovit där i två dagar på dagarna utan problem. Han vaknade och åt två gånger och napp en gång, kändes som massor av gånger. Vet inte om det var rummet eller bara tillfälligheter. Tänkte ha honom där i några nätter och se hur det går.
    I julhelgen, när vi båda är lediga, ska vi ta tag i sova hela natten kuren och nattningen.

• Ginger6

Halloj!

Vi hoppar träffen idag, tyvärr. Jobbig natt med tandvärk för J....är helt slut så hänger nog häromkring idag. Hoppas ni får trevligt!

• bianca2

hej tjejer!

Ginger - det gjorde du ju inte alls och det e vi glada för
    Jättetrevligt idag, som alltid

Pippil8: nu är det jag som har solkläderna. Var på apoteket o köpte lite grejer till resan. 400 kr för typ ingenting. dyrt men snart blir det billigt!
    kram

• Plutten forever

Hoppas att ni som fikade hade det trevligt idag! Jag och Swe hade det jättebra på Ikea och småttingarna skötte sig helt exemplariskt (vi hann också fika förresten - nästan 2 timmar inkl lunch)

Nu ska här barnsäkras! Har köpt hörnskydd, lådskydd, fönsterskydd osv... Och trappgrinden kom upp igår.

Fler träffar i veckan kanske? Eller adventsfika nästa vecka?

• Swenglish

Goddagens! Man är lite matt efter 6 timmars tripp till Ikea (inklusive dit- och hemresan). Men det var mycket trevligt, och bra ställer med mycket plats och barnvänligt att äta/fika på! Här ska också barnsäkras nu!

F to just precis sina första krypsteg innan han hamnade på magen igen!

Jag vill träffas i veckan! Torsdag?

• Lillie74

Hej och tack för idag! Trevligt att se er igen.

Jag föreslog tidigare en träff hos mig på onsdag nästa vecka men förstår om ni tycker det är lite väl långt ut i förorten åt fel håll dessutom för de flesta av er. Det kanske är bättre att vi håller till i lite mer centralare områden, hoppas ok för dig Sole, som skrev upp dig. Jag ses dock gärna nästa vecka i alla fall, adventsfika lät mysigt Pluttmor.

Det här med att försöka få F att somna utan napp är ingen dans på rosor direkt, igår tog det en timme innan hon somna och sen vaknade hon halv fyra och skrek som aldrig förr, efter 10 minuter fick hon nappen och somna om på 2 röda....ikväll tog det en halvtimme plus att det krävde vaggning innan hon somna....suck.

• Hellur

Adventsfika låter som en toppen idé!
    Men jag jobbar alla dagar utom torsdag nästa vecka, så föreslår den jag kan och hoppas på att det funkar för er med.

Adventsfika torsdag 13/12:
    Hellur

• Björklöv

Här har vi en tjej som vägrar att sova och en mamma som snart ska gå och lägga sig
    Roligt att ses idag!
    Roligt (??) var det oxå att se sin dotter först lyfta soffbordet(som är ganska tungt) när hon låg under det och senare ställa sig upp utan hjälp Ja, nu är det verkligen slut på lugnet...

• ABC08

Å skulle velat va med till Ikea, skulle verkligen behöva köpa barnsäkerhetsprylar, men jag hade redan bokat in annat.

Frill- Kul att se ert kontor, det såg trevligt ut.

Träffade på en kompis häromdan som ska föda om typ två veckor, och hon berättade att hon trodde att deras bäbis skulle vara lugn för att den var så i magen. Den teorin trodde jag verkligen på när G var i magen. Och när han var ute tycker jag att det stämmer, han är typ lika livlig som inne i magen. Vad säger ni andra, har det stämt för era bebbar?

• Sole

helt ok för mig lillie!

Adventsfika torsdag 13/12:
    Hellur

tack för idag det var en trevlig fika trots att V var all over the place ( i mina mått mätt), nu sover han i sin nya flanellpyjamas från name it, supersöt

måste fråga er hur ni gör med bad/ducsh
    hur ofta badar/duschar ni?
    använder ni tvål varje gång?
    nån olja i badet?
    duschar ni med dem?

Anledningen att jag frågade var att jag läste en artikel i allt om barn på Expressen i veckan och där står det att de ska badas ofta.
    vi har badat ungefär 1 gång/vekan. tycker det är ett himla projekt varje gång, med balja och balansera honom och samtidigt försöka tvåla in unge som blir som en hal ål.
    duscha och tvåla är inte ens att tänka på., det vågar jag inte.

förresten - såg sista USA-avsnittet av Desperate, blev helt chockad!! usch!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6