• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

swe
    nä det är ju klart att mans itter med, men jag tycker hans lilla rumpa glider runt i baljan och gör honom lite svajjig

det jag har lärt ut kan jag ta vid en träff, du vet redan hur man gör,eller iallafall Jamie.
    kan inte ta det här

• Plutten forever

Om badandet: Alvin badar några gånger i veckan, kanske var annan, var tredje dag? Oftast bara vatten, ibland olja. Är inte heller rädd att han ska halka, vi har halkmatta i badkaret så han sitter stadigt. Och om han badar i lilla badbaljan går det också bra, det är ju halkskydd i den (blåa ikea-baljan). Det som är jobbigt nu är att han ställer sig upp i badkaret hela tiden...

sole: haha vad rolig du är som inte vill skriva vad du lärde Hellur Men jag undrar också hur det går, Hellur?

swe: vad roligt med Fs krypsteg! Nu kommer det att gå undan, när han väl tagit första steget. Tur att du köpte barnsäkringsgrejer igår!

Här har vi helt kapitulerat med eget rum-sovandet, han somnar hos sig och sover där första timmarna... sen när han vaknar får han komma in till oss och sova där, igår redan kl 23. Mysigt som tusan men man vill ju också ha sin säng för sig själv ibland...

• Hellur

Morning girls!

Jag undrar också hur det går med mina färdigheter
    Har faktiskt inte hunnit försöka ännu, men nu måste jag göre det för är för nyfiken på vad som händer.

Plutten - Trist med kapitulationen. Hoppas det blir bättre snart och lilla A kommer sova hela natten i sitt rum.
    Visst är det mysigt att ha dem mellan sig ibland, men man vill som sagt ha sin säng för sig själv man sover dessutom mycket bättre då.

I natt var andra natten som W sov i sitt rum. Det gick kanon! Ska absolut inte ropa hej, men han åt inte på hela natten. Det var första gången på flera veckor. Däremot var det krångel läggning, vilket har blivit till en ful ovana här, han somnade inte förrän strax efter 22!
    Nu MÅSTE vi ta tag i nattningen ordentligt, igår vart E riktigt sporrad och började läsa AW. Vet inte hur man ska börja bara, vi vill försöka tidigare lägga nattningen. Hur började ni andra???

Idag ska vi till Andys i Sickla på kläd mässan. Kanske kan hitta lite julklappar till W

• Sofffy

Hallå tjejer!

Här kommer jag o skriver ett långt inlägg igen Har inte hunnit skriva ngt på några dagar, har haft fullt upp.

Skulle ju på lönesamtal i fredags o hade fixat barnvakt o allting men när ja dyker upp på jobbet så är min chef i Norge o har försökt ringa mig massa på mitt gamla mobilnr som står på hitta.se, så när ja kommer till jobbet så är han alltså inte där, så ja tänkte a ja har ju fixat barnvakt o allt så det e lika bra o sätta igång o jobba, så ja jobbade 3 timmar o va helt död när ja kom hem. Men så kom en kompis från gbg o hälsade på o vi kolla idol.

Sen i lördags så va vi på en 30-årsfest i en gigantisk lgh på Östermalm o hade Ebba med oss (ingen annan hade barn). Vi tänkte att eftersom lgh va så stor så när hon somnade kunde vi lägga in henne i ett av rummen. Men Ebba va världens partybebis. Va uppe till halv 12!!!! Hon va supertrött men ville inte sova, hon bara tittade på alla o diggade till musiken, så vi åkte hem vid 12.
    I söndags va i lite trötta o roddade med julkort o städade hemma.

I måndags fick jag panik över att ja inte handlat en enda julklapp o åkte in till stan o handlade julklappar till 5 personer, kändes skönt o ha d avklarat. Ebba o ja va även o tittade på julskyltningen på nk, så gulligt.

Igår va jag på bvc med lillgrisen, hon är lite liten.
    7250 g o är 68 cm. sköterskan säger att vi måste ha mer smör o fett i maten, så igår fick hon fläskpannkaka m lingonsylt. Sen va ja på nytt möte m chefen o d verkar som ja kommer få den lön jag har begärt, det kändes skitbra. Sen jobbade jag första riktiga jobbdagen o kom hem 18 igår helt slut!

Jag träffas gärna nu på torsdag, imån alltså. åker ju till gbg nästa vecka. Helst om ngn har tid efter lunch/eftermiddan, ska äta brunch med en kompis näligen.

hoppas allt e bra med alla!!

kram

• Lillie74

Hellur, jag ska också dit idag, vi kanske ses där

• Björklöv

Sole - Klara badar så gott som varje kväll med olja (kallpressad rapsolja med lite lavendel) i vattnet, aldrig tvål eller nått sånt. Oftast badar hon ensam i badkaret, sitter och plaskar eller försöker ställa sig upp. Hon formligen älskar att ligga på rygg och stänka vatten på oss

ABC - Jag tycker att det stämmer ganska bra med hur hon var i magen och hur hon är utanför, framförallt den första tiden! (Nu händer det så mycket i hennes utveckling så det är så svårt att säga) Hon var oftast lugn men när hon väl "höll på" då var det livat värre och sån är hon nu med

• Emma3

Hello!

Kul att ni hade trevligt igår ni som fikade och ikea handlarna.

Vi ska till Ikea i helgen och shoppa massa till Leos rum (nu när alla tomtar är uppe som får hans rum blir nästa projekt ) Vi ska oxå köpa så kan barnsäkra här hemma. Leo kryper riktigt fort nu.

Sole: Leo badar c.a 2 gånger i veckan + en gång på babysim. Här är det alltid grabbarna som badar tillsammans i badkaret och vi använder Natusan baby top to toe wash.

Plutten: Tråkigt med kapitulationen hoppas det går över snabbt.

Ja nu blev man lite nyfiken på det där om Deperate Housewifes

Mamma till underbara Leo 070320
  • Sofffy

Lillie: Välkommen hem från resan! Hoppas ni haft det skönt. avis*

Vi har typ lagt ner o bada Ebba, hon duschar med oss varannan/var tredje dag beroende på smutsighet. Kan hända att vi badar henne i badbaljan om man har tid över någon helg, men det är så meckit att ta fram den varje gång, vårt badrum e ju så litet. Vi har inget badkar.

• Ginger6

Halloj! Tack för senast, det var kul att träffas, nu dröjer det nog ett tag Bianca innan man ser dig hoppasd u får det sååå skönt! Kul att se dig oxå Lillie, oförskämt fräsch! Alla ni andra me iofs....jämfört med mig, väääärsta raset, ännu en sömnlös natt och nu har vi fått gå hem från öppna förskolan där J var tok-arg och förstörde sångstunden och höll på för att han är så trött...jag klandrar honom inte, vill oxå bara SKRIKA av trötthet!!! DEtta vädret på det hela gör ju att man tappar fullständigt sugen, BLÄ! Sådär nu har jag neggat klart, hoppas ni andra mår prima. Jag träffas gärna imorn em Soffy! Kanske en promenad o fika om vädret är bättre?

• J79

Hejsan!

Har varit uppe i norr fre till tis. Sambons mormor som bara är 70år har fått cancer i bukspottkörteln och i levern och lever nog inte så länge till. Det har gått läskigt fort för hon sökte vård för fem veckor sedan för smärtor i ryggen och mådde så dåligt och då visade det sig att hon hade gulsot och när de gjorde tester upptäckte de att hon hade cancer. Hon har varit inlagd sen dess och nu är hon nästan inte vid medvetandet. Därför har vi varit upp för att hinna få träffa henne. Det har dock inte bara varit en jobbig vistelse utan väldigt trevligt att träffa släkt och några vänner där uppe och det var vinter och snö så mysigt.

Jag vill gärna träffas imorgon. Vi kan gärna vara här om ni vill för mig passar vilket som.

Lillie välkommen hem!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6