• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Sole - Nä men säg inte så! Nu blir jag jätte nyfiken. Usch som i något äckligt elelr?
    Ok, vill inte veta. Eller kanske ändå.

• Swenglish

Sole- usch?!?! Så får du inte såga, nu blir jag ju jättenyfiken! Vi har börjat bada F varje dag i hopp om att han ska sova bättre, fast jag egentligen är emot det pga uttorkad hud osv. Vi brujar ha barnolja i badet, använder aldrig shampo, sällan tvål. Vad var det för artikel, kan du inte länka till den? Han badar antingen med pappa eller i baljan, han kan ju sitta i den själv så det är inte så jobbigt.

Björklöv- roliga framsteg! F har kommit på hur man sätter sig upp i sängen, men kan inte lägga sig ner igen=man får springa ut och in...

ABC- F var ganska lugn i magen , och jag tycker det har stämt hittills iallfall!

jag kan inte på torsdag, ska träffa en kompis jag inte sett på länge! Men är på nästa torsdag! Om vi blir många kan vi ju kanske vara på Andys i Sickla, det blir ju inte så adventigt men lite smidigare?

• Sole

jag ses gärna nåt mer här i veckan också!

• Sole

usch i som att det kan vara hur hemskt som helst!

andys nästa vecka låter kalajs!

här är länken om hygien och barn
    www.alltombarn.se/halsa/foraldrar-tvala-till-ditt-barn-1.3916

swe
    är du inte rädd för at than ska halka och ramla under vattnet? (jag vet, nu är jag hönsmamma )

hellur
    hur går det för dig med de *erhm* "kunskaperna" jag gav dig när du var här sist?

• Hellur

Swe - Kan inte heller nu på torsdag då jag jobbar. Jag menar nästa torsdag när du kan, den 13/12.

Sole - Vi badar W ungefär varannan dag, han tycker att det är så roligt att sitta och plaska. Använder shampoo och tvål ibland men långt ifrån varje gång. Oftast har vi badolja.

ABC - Även W var ganska lugn i magen och tycker det har stämt rätt bra. Han var som livligast på kvällarna vilket stämmer mot nu för han är en kvällsbarn.

• Hellur

Sole - Det står rätt still med dem för tillfället. Har haft fullt upp med lägenheten och W som haft feber och varit klängig. Men hoppas kunna sätta mig ner snart och utöva dessa kunskaper

• Sole

ABC
    V var rätt lugn i magen, sparkade när jag gick och la mig men nu sover han ju vid dessa tider
    åh jag är så glad, över en vecka har nu V sovit hela nätterna utan att vi behövt stoppa in nappen

förresten, går inte vår tråd ut den 10e??

• Swenglish

Hellur& Sole- nu är vi ju jättenyfikana på vad det är för färdigheter som lärs ut???

• Swenglish

Sole- nej, inte rädda för att han ska hamna under vattnet, man måste ju sitta bredvid hela tiden!

• ABC08

Sole- Tycker också att det är lite bökigt med badning, så vi badar G ungefär två ggr i veckan. Har i apotekets babyolja bara.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6