• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • Moomin

Nej förresten inte Kevin...Robin...med det är ju sak samma

• Gabriella S
    Moomin skrev 2007-09-13 14:39:31 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-13 14:36:37 följande:
    Det finns fina exempel från verkligheten också. Linda Rosing men barnen Melissa och Kevin tex.
    Ja, just så ja! Och Jannike Björlings söner heter Robin och Kean! =)
  • Gabriella S

...och de har olika pappor också! (Jannikes söner, alltså. Och även systrarna i den påhittade Marigold-familjen.)

• Fru Allerdahl

Vadå så människor som är "lägre stående" väljer såna namn som är wt alltså påstår ni? Men vad händer om en sådan människa nu tar ett "överklassnamn" till sitt barn? & vilka nämn är mer "fina"?
    Vad säger det om våran familj att vi har valt namnet Theodore till vårat barn? Tycker ni alltså..

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Theodore ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 2/9 -2006 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • WhiteTrash

Alla egenpåhittade stavningar i namnen gör att det blir "WT" tycker jag :)
    Till exempel:
    Cewin (öööh, var det Seuin du hette?? Oj jaha, det uttalas KEVIN!)
    Zagha (var är det för fel på stavningen "Saga"????")

• idiblon

Fru Allerdahl skrev 2007-09-13 15:24:52 följande:

Vadå så människor som är "lägre stående" väljer såna namn som är wt alltså påstår ni? Men vad händer om en sådan människa nu tar ett "överklassnamn" till sitt barn? & vilka nämn är mer "fina"?Vad säger det om våran familj att vi har valt namnet Theodore till vårat barn? Tycker ni alltså..
    Theodore är inte WT!

Men jag är väl underklass som gett min son ett mer neutralt namn, nämligen Filip. Det känns som att det ger både mig och min son större chans att inte dömas. JAG är tacksam att jag kände till hur det ter sig i de lägre skikten, och hade förmåga att inte begränsa oss på samma sätt som många gör.
  • Fru Allerdahl

idiblon: Okej, tänkte om vi slängt in för mycket "onödiga" bokstäver & hans stavning är ju en  Engelsk form... Men jag tycker att Teodor ser så lamt & hårt ut & att Theodore ger ett mer fint intryck (i våga ögon). Passar bättre med våra namn (föräldrarna) Ingemar, Gabriella & Theodore

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Theodore ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 2/9 -2006 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Jalapeno
    Moomin skrev 2007-09-13 14:30:49 följande:
    Tror du att det är en slump att till exempel karaktären "Trashmamman Tabita" I Humorprogrammet Roll on (Mia och Klara) har en dotter som heter Cassandra? Nej, just det. Ni som vill ha en definition av White trash kan få en hint om ni går in på SVT eller SR och lyssnar/kollar på Trashmamman Tabita.
    haha det visste inte jag. Men man förstår ju valet....
    Jag gillar inte att kalla människor för skräp (trash), men visst menar jag att de flesta Cassandramammor inte tillhör medel eller överklassen
  • Jalapeno

på nåt sätt får man försöka separera diskussionerna lite.

Ja, man är lika mkt värd oavsett vad man heter. Ja, det är hemskt med fördomar (allra värst är fördomar man inte är medveten om). Ja, det är hemskt att se ner på barn pga de namn de fått av sina föräldrar osv osv osv.

Jag tycker däremot att det är roligt att se hur olika grupperingar av människor döper sina barn till olika namn. Mitt stående exempel är Spike. Har ni någonsin stött på en helsvensk "Spike" med föräldrar över 25 år? Vi har fornnordiska namn på våra barn och det har flera av våra vänner också. Det måste finnas gemensamma nämnare. Sånt tycker jag är roligt.

• Cammie86

Jag kommer inte på några exempel på WT-namn för vuxna tjejer. Killnamn som var WT på 70-talet finns det ju en massa: Ronny, Tony, Conny osv. Och nuförtiden räknar man ju Nova, Tiffany, Cassandra m.fl. som WT... Men är det någon som kommer på vuxna kvinnonamn som räknats som WT?

Svar på tråden WT-namn??????