WT-namn??????
Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....
Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....
Nej förresten inte Kevin...Robin...med det är ju sak samma
...och de har olika pappor också! (Jannikes söner, alltså. Och även systrarna i den påhittade Marigold-familjen.)
Vadå så människor som är "lägre stående" väljer såna namn som är wt alltså påstår ni? Men vad händer om en sådan människa nu tar ett "överklassnamn" till sitt barn? & vilka nämn är mer "fina"?
Vad säger det om våran familj att vi har valt namnet Theodore till vårat barn? Tycker ni alltså..
Alla egenpåhittade stavningar i namnen gör att det blir "WT" tycker jag :)
Till exempel:
Cewin (öööh, var det Seuin du hette?? Oj jaha, det uttalas KEVIN!)
Zagha (var är det för fel på stavningen "Saga"????")
Fru Allerdahl skrev 2007-09-13 15:24:52 följande:
idiblon: Okej, tänkte om vi slängt in för mycket "onödiga" bokstäver & hans stavning är ju en Engelsk form... Men jag tycker att Teodor ser så lamt & hårt ut & att Theodore ger ett mer fint intryck (i våga ögon). Passar bättre med våra namn (föräldrarna) Ingemar, Gabriella & Theodore
på nåt sätt får man försöka separera diskussionerna lite.
Ja, man är lika mkt värd oavsett vad man heter. Ja, det är hemskt med fördomar (allra värst är fördomar man inte är medveten om). Ja, det är hemskt att se ner på barn pga de namn de fått av sina föräldrar osv osv osv.
Jag tycker däremot att det är roligt att se hur olika grupperingar av människor döper sina barn till olika namn. Mitt stående exempel är Spike. Har ni någonsin stött på en helsvensk "Spike" med föräldrar över 25 år? Vi har fornnordiska namn på våra barn och det har flera av våra vänner också. Det måste finnas gemensamma nämnare. Sånt tycker jag är roligt.
Jag kommer inte på några exempel på WT-namn för vuxna tjejer. Killnamn som var WT på 70-talet finns det ju en massa: Ronny, Tony, Conny osv. Och nuförtiden räknar man ju Nova, Tiffany, Cassandra m.fl. som WT... Men är det någon som kommer på vuxna kvinnonamn som räknats som WT?