• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • Analoga
    Analoga skrev 2007-09-12 18:35:08 följande:
    Olivia är väl inte WT hoppas jag!?
    Analoga skrev 2007-09-12 18:36:35 följande:
    Förresten en fråga till....en liten flicka som heter Olivia;vad "säger" det om henne? Vilken "sorts" familj tillhör hon?  Kul att diskutera sånt här
    Är det ingen som har lust att svara på mina frågor, som jag citerat här ovan?
  • idiblon

Analoga: Nej, Olivia är inte WT. Olivia har alla möjligheter i världen...

• Jalapeno

Analoga: För mig är det ganska få namn som tydligt säger något om föräldrarnas socioekonomsika bakgrund. Olivia hör inte dit men det gör Carl Axel och Cassandra.

• Analoga
    Tyras föräldrar skrev 2007-09-13 12:09:37 följande:
    Analoga: För mig är det ganska få namn som tydligt säger något om föräldrarnas socioekonomsika bakgrund. Olivia hör inte dit men det gör Carl Axel och Cassandra.
    Så du menar :

carl axel = "överklass"

cassandra = white trash?
  • Gabriella S

Olivia är inte WT. Men det är inte överklass heller. Jag skulle säga, att heter man Olivia så kan man hamna lite var som helst i tillvaron. Beroende på hur mycket arbete man själv är beredd att lägga ner.

• Moomin
    Analoga skrev 2007-09-13 13:09:07 följande:
    Så du menar :carl axel = "överklass"cassandra = white trash?
    Tror du att det är en slump att till exempel karaktären "Trashmamman Tabita" I Humorprogrammet Roll on (Mia och Klara) har en dotter som heter Cassandra? Nej, just det.

Ni som vill ha en definition av White trash kan få en hint om ni går in på SVT eller SR och lyssnar/kollar på Trashmamman Tabita.
  • Gabriella S
    Moomin skrev 2007-09-13 14:30:49 följande:
    Tror du att det är en slump att till exempel karaktären "Trashmamman Tabita" I Humorprogrammet Roll on (Mia och Klara) har en dotter som heter Cassandra? Nej, just det. Ni som vill ha en definition av White trash kan få en hint om ni går in på SVT eller SR och lyssnar/kollar på Trashmamman Tabita.
    Det är knappast heller en slump att huvudpersonen i "Den tatuerade mamman" (som är tatuerad från huvud till fot) heter Marigold. Eller att hennes döttrar heter Dolphin och Star...

Om hon hade hetat Elisabeth och hennes barn Sarah och Jane, så hade det s.a.s. varit en heeeeeelt annat historia...
  • Moomin

Gabriella S skrev 2007-09-13 14:36:37 följande:

Det är knappast heller en slump att huvudpersonen i "Den tatuerade mamman" (som är tatuerad från huvud till fot) heter Marigold. Eller att hennes döttrar heter Dolphin och Star...Om hon hade hetat Elisabeth och hennes barn Sarah och Jane, så hade det s.a.s. varit en heeeeeelt annat historia...
    Det finns fina exempel från verkligheten också. Linda Rosing men barnen Melissa och Kevin tex.
  • En liten katt
    Moomin skrev 2007-09-13 14:30:49 följande:
    Tror du att det är en slump att till exempel karaktären "Trashmamman Tabita" I Humorprogrammet Roll on (Mia och Klara) har en dotter som heter Cassandra? Nej, just det. Ni som vill ha en definition av White trash kan få en hint om ni går in på SVT eller SR och lyssnar/kollar på Trashmamman Tabita.
    Men visst har hon en Kevin också? Jag tyckte jag höde både Kevin och Cassandra senast.
  • Moomin

En liten katt skrev 2007-09-13 14:45:24 följande:

Men visst har hon en Kevin också? Jag tyckte jag höde både Kevin och Cassandra senast.
    Jo men visst. Och tre olika pappor har barnen oxå. Cassandras pappa heter Conny och är bilmek....slump?
Svar på tråden WT-namn??????