• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • Ex ungue leonem

Vilka töntiga exempel

lia76 skrev 2007-09-11 15:35:21 följande:
    Liza (istället för Lisa)Zandra istället för Sandra
  • Nicke

Schasper? :P

idiblon skrev 2007-09-13 22:24:44 följande:
    Chaspher. Jag ryser. Det ilar i benmärgen. Jösses.
  • idiblon
    Niklas skrev 2007-09-13 22:27:21 följande:
    Schasper? :P
    Schjasffer. Du glömde att där var ett h efter p:et.
  • Nicke

Ojdå.. ja, det är inte lätt att veta hur det skall uttalas hur som helst.

idiblon skrev 2007-09-13 22:29:38 följande:
    Schjasffer. Du glömde att där var ett h efter p:et.
  • Gabriella S

Sötling skrev 2007-09-13 22:23:40 följande:

Vad tycker ni om Chaspher då? Uttalas Kasper och inte 'Schjasffer' som man kanske kunde tro...Det är faktiskt en gammal bekant som jag stötte ihop med efter 10 år som döpt sin son till just det namnet. Tänk vilka problem den stackars gossen kommer få när han växer upp med alla som kommer stava och uttala namnet fel. Och bekantingen är faktiskt mekaniker!
    Det var riktigt hemskt. Jag tycker faktiskt att Skatteverket borde vara hårdare på vad dom släpper igenom. I många andra länder, så får man inte igenom namn som inte stämmer med landets stavnings- och uttalsregler.
  • Ex ungue leonem
    Gabriella S skrev 2007-09-13 13:34:08 följande:
    Olivia är inte WT. Men det är inte överklass heller. Jag skulle säga, att heter man Olivia så kan man hamna lite var som helst i tillvaron. Beroende på hur mycket arbete man själv är beredd att lägga ner.
    Vem sjutton bestämmer över vad "andras" namn är el inte är? Namn är namn vad det än vara må.Detta som en del kallar WT.Är så urbota löjligt så det är inte sant!
  • En liten katt
    PoodleMy skrev 2007-09-13 22:41:24 följande:
    Vem sjutton bestämmer över vad "andras" namn är el inte är? Namn är namn vad det än vara må.Detta som en del kallar WT.Är så urbota löjligt så det är inte sant!
    Vad är löjligt? Att vi har olika klasser i samhället? Tja..
  • Ex ungue leonem

Du läste mitt inlägg korrekt.

En liten katt skrev 2007-09-13 22:45:26 följande:
    Vad är löjligt? Att vi har olika klasser i samhället? Tja..
  • Cammie86
    PoodleMy skrev 2007-09-13 22:41:24 följande:
    Jag förstår hur du menar och det finns ju avsolut inga regler över vad som skulle kunna räknas som white trash. Benämningen låter ju också väldigt negativ, arbetarklassnamn skulle kanske vara mer passande. Men det kan vara kul att diskutera vad som skulle räknas till WT eller inte eftersom det är tydligt att t.ex. unga outbildade ger en viss typ av namn. Och fastän det inte finns några regler, så är man ofta överens om vilka namn som skulle räknas dit, vilket ju visar på att finns sådana namn?
Svar på tråden WT-namn??????