• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • Fröken svår

Tackar tackar, då vet jag!! Såna namn har jag aldrig gillat

• Me o Mike

Då har min son ett sånt namn!!!

• Needy

Synd att vissa namn BLIR WT-namn, som kanske inte är det från början..så antingen tar man åt sej eller så gör man det inte.

men Mulle Nuh- du är inte WT.

Men jag håller med..jag har alltid jobbat på dagis.. o det är "underklassens" barn som får såna namn som är amerikanska...Nathalihe..Cassandrah...Cevin.. medans finare familjer..nu har tidlösa, namn..

Såna här familjer i tidningen Lantliv..där de har såpskurade golv, gör hemmagjord saft, pärlspont överallt..vitmålat..o barnen har madickenklänngar o springer barfota i gräset..
    - där heter barnen  Iris, Esther, Siri..o lilla Ingrid.

Har jag tänkt på..
    Ja det här med namn- gud va svårt.

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Me o Mike

Han heter ju Zack.. Är inte det ett WT-namn då??

Needy skrev 2007-09-12 10:40:14 följande:
    Synd att vissa namn BLIR WT-namn, som kanske inte är det från början..så antingen tar man åt sej eller så gör man det inte.men Mulle Nuh- du är inte WT. Men jag håller med..jag har alltid jobbat på dagis.. o det är "underklassens" barn som får såna namn som är amerikanska...Nathalihe..Cassandrah...Cevin.. medans finare familjer..nu har tidlösa, namn..Såna här familjer i tidningen Lantliv..där de har såpskurade golv, gör hemmagjord saft, pärlspont överallt..vitmålat..o barnen har madickenklänngar o springer barfota i gräset..- där heter barnen  Iris, Esther, Siri..o lilla Ingrid.Har jag tänkt på..Ja det här med namn- gud va svårt.
  • Gabriella S
    Needy skrev 2007-09-12 10:40:14 följande:
    Såna här familjer i tidningen Lantliv..där de har såpskurade golv, gör hemmagjord saft, pärlspont överallt..vitmålat..o barnen har madickenklänngar o springer barfota i gräset..- där heter barnen  Iris, Esther, Siri..o lilla Ingrid.Har jag tänkt på..Ja det här med namn- gud va svårt.
    Stämmer! Och även familjer som skulle vilja leva så - som inte är riktigt där än, men strävar dit (att skaffa hus på landet o.s.v.) - ger sina barn sådana där "Sörgårdennamn". Har jag märkt.

Man kan utläsa mycket om människor strävanden, ideal och drömmar (eller totala avsaknad av sådant) ur barnens namn.
  • Moomin

Gabriella S skrev 2007-09-12 11:36:28 följande:

Stämmer! Och även familjer som skulle vilja leva så - som inte är riktigt där än, men strävar dit (att skaffa hus på landet o.s.v.) - ger sina barn sådana där "Sörgårdennamn". Har jag märkt. Man kan utläsa mycket om människor strävanden, ideal och drömmar (eller totala avsaknad av sådant) ur barnens namn.
    Precis! Och människor från oika samhällsklasser (socialgrupper) har ju olika framtidsdrömmar för sina barn....
  • heku

WT- namn är ännu ett urbota idiotiskt FL begrepp.
    Det sitter alltså sk vuxna mammor och pappor här på FL och dissar namn som vi valt till våra barn idag. Väx upp från era fjantiga översittar fasoner.  Skrikandes 

Det skrivs oxå om WT mat, WT inredning mm.. Skaffa er ett liv kanske....

Relax Take It Easy........Äla heilu
  • heku
    Moomin skrev 2007-09-12 13:54:57 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-12 11:36:28 följande: Precis! Och människor från oika samhällsklasser (socialgrupper) har ju olika framtidsdrömmar för sina barn....
    Du tror inte att jag har samma framtidsdrömmar för min son Kevin som jag har för min son Ludvig eller??    Fundersam
  • Me o Mike

haha är det sant?? Jag trodde det va nåt som va så!! Skäms!! Tyckte det lät lite dumt!

heku skrev 2007-09-12 16:32:13 följande:
    WT- namn är ännu ett urbota idiotiskt FL begrepp. Det sitter alltså sk vuxna mammor och pappor här på FL och dissar namn som vi valt till våra barn idag. Väx upp från era fjantiga översittar fasoner.   Det skrivs oxå om WT mat, WT inredning mm.. Skaffa er ett liv kanske....
  • heku

Jag hade ALDRIG hört begreppet innan jag klev in här på FL. Vet inte det kanske kan vara så att  sånt här diskuteras i något fiinare kretsar...inte vet jag. Men som folk här inne påstår, att bara för att min pojk heter Kevin så har han inte samma chans som tex en Gustav. Sånt HATAR jag, dömma folk pga namn. Trångsynt!

Svar på tråden WT-namn??????