• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • heku

Det är samma som jag lite har reflekterat över. Har shoppat kläder till pojkarna på hm, lindex och på kappahl. Det små killarna ska ha på sig är stuprörsjeans, döskalletröjjor, alltså coola "rockiga" kläder. Vad ger det för signaler då??? Jag vill att min lille kille ska bli rocker eller?

Relax Take It Easy........Äla heilu
  • Analoga

Förresten en fråga till....en liten flicka som heter Olivia;vad "säger" det om henne? Vilken "sorts" familj tillhör hon?  Kul att diskutera sånt här

• Gabriella S
    heku skrev 2007-09-12 18:23:56 följande:
    Det är samma som jag lite har reflekterat över. Har shoppat kläder till pojkarna på hm, lindex och på kappahl. Det små killarna ska ha på sig är stuprörsjeans, döskalletröjjor, alltså coola "rockiga" kläder. Vad ger det för signaler då??? Jag vill att min lille kille ska bli rocker eller?
    Skillnaden är väl, att när din son börjar på naturvetenkapliga programmet på gymnasiet så är det inte mamsen som väljer hans kläder längre. Utan han kan välja att klä sig i sådana kläder som ger signaler till lärarna att "det här är en begåvad, ordentlig och skötsam pojke från ett bra hem. Honom ska vi uppmuntra och stötta, för han har förutsättningarna att gå långt".

Men har ni gett honom namnet Cewin, så blir det svårare för honom att byta det... än att byta klädstil, menar jag. Och står det och väger mellan två betyg, så tror jag tyvärr att lärarna tenderar att ge Carl den högre siffran och Cewin den lägre. Av rent omedvetna faktorer. För att de inte tror att Cewin kommer att söka till läkarprogrammet ändå, så han behöver inga toppbetyg.
  • IHateYourFace

Gabriella S skrev 2007-09-12 23:47:07 följande:

Skillnaden är väl, att när din son börjar på naturvetenkapliga programmet på gymnasiet så är det inte mamsen som väljer hans kläder längre. Utan han kan välja att klä sig i sådana kläder som ger signaler till lärarna att "det här är en begåvad, ordentlig och skötsam pojke från ett bra hem. Honom ska vi uppmuntra och stötta, för han har förutsättningarna att gå långt". Men har ni gett honom namnet Cewin, så blir det svårare för honom att byta det... än att byta klädstil, menar jag. Och står det och väger mellan två betyg, så tror jag tyvärr att lärarna tenderar att ge Carl den högre siffran och Cewin den lägre. Av rent omedvetna faktorer. För att de inte tror att Cewin kommer att söka till läkarprogrammet ändå, så han behöver inga toppbetyg.
    Jag tror visst att du glömde en rad typ "Alla lärare där ute, tänk nu på vad jag har sagt innan ni fattar sådana idiotiska beslut som i exemplet".
  • IHateYourFace

En liten katt skrev 2007-09-12 21:54:29 följande:

Det här är ju hur komiskt som helst!Uttrycket OOU (ointresserad omedveten underklass) hittades på av Leonor, inlägg 354 i den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-123/m20755818-36.ht...Vem har skrivit det på wikipedia? Wikipedia: sv.wikipedia.org/wiki/White_trashOch tjejer, ange källa när ni klistrar in text från andra sidor. *pekar bakåt*
    OOU på Wikipedia? HA HA HA! Ja vill också veta vem som skrev det..
  • Jalapeno
    Det här är ju hur komiskt som helst!Uttrycket OOU (ointresserad omedveten underklass) hittades på av Leonor, inlägg 354 i den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-123/m20755818-36.ht...Vem har skrivit det på wikipedia? Wikipedia: sv.wikipedia.org/wiki/White_trashOch tjejer, ange källa när ni klistrar in text från andra sidor. *pekar bakåt*
    så jäkla roligt! och en snygg påminnelse om att ta wikipedia med en nypa salt

Heeeelt OT men liiite kul:
    Heku: Du frågade i min gästbok om Tyramössan var hemtillverkad och det är den. Nu tycker min man att jag ska göra en åt lillasyrran också. när jag skulle svara på din trevliga fråga blev hela skärmen lila Du har spärrat mej.
  • Jalapeno

Ibland är sjukvårdssekretessen synd - jag träffar så många barn med fantastiska porrstjärnenamn där man undrar vad föräldrarna egentligen tänkte. Meeen jag är tyvärr helt förhindrad att delge er.

(jag behandlar naturligtvis inte ungarna eller deras föräldrar olika med avseende på namn. inte ens m.a.p efternamn Detta då jag känner mig upplyst och förmögen att hindra mina omedvetna impulser )

• idiblon

Haha, jag tänkte också på det! Tyckte texten såg wikipedisk ( ) ut men undrade om hon lagt till sista stycket själv... Orkade dock inte se efter. Kul om det blir ett vedertaget begrepp!
Svar på tråden WT-namn??????