• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Iorlover
    SaramedM skrev 2007-09-20 15:13:57 följande:
    Jo i såna fall är det bättre om man inget hör vid hämntning/lämning faktiskt....Fasar också för det....*hua*Nu pratar vi om nått trevligare....
    Ja, men det verkar dras till mig sån info. jag lovar. Hör alltid om magsjuka personer hit o dit. Haha!
  • SaramedM

samma här!

Lagom kul....

Iorlover skrev 2007-09-20 15:14:59 följande:
    Ja, men det verkar dras till mig sån info. jag lovar. Hör alltid om magsjuka personer hit o dit. Haha!
  • zasata

ja det är verkligen hemst. ibland stannar dom hemma ett dygn, men ALDRIG två..

Iorlover skrev 2007-09-20 15:11:32 följande:
    Nej, jag tycker det är fruktansvärt ärligt talat. Vet inte hur många gånger man hört att: jo, men han har ju inte spytt sen igårkväll så idag ska det inte vara någon fara.Jag fasar för de, tycker de är obehaggligt med sådana människor.
  • Tygtiiger

Jag pratade mycket med min mamma om min spyfobi när jag väntade barn, för om min son blir magsjuk så är det ju inte ett alternativ att få panik - jag MÅSTE vara vuxen och hjälpa och trösta honom. Hon sa alltid att det ordnar sig, att föräldrakärleken tar över fobin, och det stämmer faktiskt.
    Hans tre magsjukor har gjort väldigt mycket för min fobi, jag tål fortfarande inte vuxna som spyr något vidare men det är ok med barn, även om jag tycker det är äckligt.
    Och när sonen har varit magsjuk så tog mycket riktigt föräldradelen över och jag tog hand om honom - maken som vet hur det är ställt med mig tog hand om sängkläder och golv

Kan för övrigt tipsa alla spyfobiker om att bästa platsen är BAKOM den som kräks, då har man kontroll, kan hjälpa och slipper oroa sig för att få något på sig (jag tar hand om en hel del packade tonåringar på jobbet ). Sonen brukar jag sätta i knät, med ryggen mot mig, ladda med massor av frottéhanddukar och en liten hink (sandlådehink), så kan man fånga i den. Det funkar!!

• zasata

ååå gud jag hoppas verkligen du har rätt!

Tygtiiger skrev 2007-09-20 20:37:51 följande:
    Jag pratade mycket med min mamma om min spyfobi när jag väntade barn, för om min son blir magsjuk så är det ju inte ett alternativ att få panik - jag MÅSTE vara vuxen och hjälpa och trösta honom. Hon sa alltid att det ordnar sig, att föräldrakärleken tar över fobin, och det stämmer faktiskt. Hans tre magsjukor har gjort väldigt mycket för min fobi, jag tål fortfarande inte vuxna som spyr något vidare men det är ok med barn, även om jag tycker det är äckligt. Och när sonen har varit magsjuk så tog mycket riktigt föräldradelen över och jag tog hand om honom - maken som vet hur det är ställt med mig tog hand om sängkläder och golv Kan för övrigt tipsa alla spyfobiker om att bästa platsen är BAKOM den som kräks, då har man kontroll, kan hjälpa och slipper oroa sig för att få något på sig (jag tar hand om en hel del packade tonåringar på jobbet ). Sonen brukar jag sätta i knät, med ryggen mot mig, ladda med massor av frottéhanddukar och en liten hink (sandlådehink), så kan man fånga i den. Det funkar!!
  • Zeelita

så har det varit för mig med, när sonen har varit sjuk har jag hanterat det bra. Det var obehagligt men jag tappade inte kontrollen vöer situationen & jag tog hand om honom.

Jag hade med honom i knäet med en stor bred balja åt honom att kräkas i & det gick bra, då var han inte ens ett år.

Jag försöker lära honom att man tvättar händerna när man kommer hem från o varit ute & att alltid tvätta dem innan måltid.

• MammaHela

Jag skulle önska att det stämmer på alla, men min fobi sitter så djupt att den tar över föräldrainstinkten =(

Så jag klarar inte av att ta hand om mina barn när de kräks....

mammahela.bilddagboken.se ♥ Nu är Liv här ♥
  • SaramedM

Så vad händer om du är ensam när det händer?

Jag har inte varit med om just det ännu

MammaHela skrev 2007-09-23 15:41:49 följande:
    Jag skulle önska att det stämmer på alla, men min fobi sitter så djupt att den tar över föräldrainstinkten =(Så jag klarar inte av att ta hand om mina barn när de kräks....
  • zasata

ucsh det är jag så rädd att det ska hända.. fy.. kan man iten bli av med detta på nått sätt?

MammaHela skrev 2007-09-23 15:41:49 följande:
    Jag skulle önska att det stämmer på alla, men min fobi sitter så djupt att den tar över föräldrainstinkten =(Så jag klarar inte av att ta hand om mina barn när de kräks....
  • MammaHela
    SaramedM skrev 2007-09-23 18:05:56 följande:
    Så vad händer om du är ensam när det händer?Jag har inte varit med om just det ännu
    Ta i trä så har det än så länge bara hänt en enda gång, och då var det dottern som är 7 år som kräktes och hon fick klara sig själv med en hink tills sambon kunde komma hem. Generad

Nu är det så att min dotter på 7 år har aldrig fått magsjuka, samma som min mamma aldrig någonsin magsjuka. Så jag har tur där. Men jag har två barn till som säkerligen kommer hem med magsjukor =(
    mammahela.bilddagboken.se ♥ Nu är Liv här ♥
Svar på tråden spyfobi!!!!!