Jag pratade mycket med min mamma om min spyfobi när jag väntade barn, för om min son blir magsjuk så är det ju inte ett alternativ att få panik - jag MÅSTE vara vuxen och hjälpa och trösta honom. Hon sa alltid att det ordnar sig, att föräldrakärleken tar över fobin, och det stämmer faktiskt.
Hans tre magsjukor har gjort väldigt mycket för min fobi, jag tål fortfarande inte vuxna som spyr något vidare men det är ok med barn, även om jag tycker det är äckligt.
Och när sonen har varit magsjuk så tog mycket riktigt föräldradelen över och jag tog hand om honom - maken som vet hur det är ställt med mig tog hand om sängkläder och golv
Kan för övrigt tipsa alla spyfobiker om att bästa platsen är BAKOM den som kräks, då har man kontroll, kan hjälpa och slipper oroa sig för att få något på sig (jag tar hand om en hel del packade tonåringar på jobbet
). Sonen brukar jag sätta i knät, med ryggen mot mig, ladda med massor av frottéhanddukar och en liten hink (sandlådehink), så kan man fånga i den. Det funkar!!