• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Iorlover
    zasata skrev 2007-09-16 17:05:16 följande:
    ja!! jag med. jag vet inte ens om jag skall ha dottern på dagis pga av detta. jag e så himla rädd. vi kanske kan försöka bli av med fobin tillsammans?
    Jaa, men hur gör man? Är ju jättejobbigt att ha det så här! Tycker hela min personlighet ändras då det är tal om dessa saker.00
  • zasata

Vet inte =/
    men jag åler aldrig buss eller språvagn på kvällarna i fall nån skulle vara full och spy.
    säger nån att dom har ont i magen får jag panik och det ritkigt vänder sig i magen och halsen blir helt ijämn täpt typ.

Iorlover skrev 2007-09-16 17:42:19 följande:
    Jaa, men hur gör man? Är ju jättejobbigt att ha det så här! Tycker hela min personlighet ändras då det är tal om dessa saker.00
  • Eja
    zasata skrev 2007-09-16 17:52:58 följande:
    Vet inte =/men jag åler aldrig buss eller språvagn på kvällarna i fall nån skulle vara full och spy.säger nån att dom har ont i magen får jag panik och det ritkigt vänder sig i magen och halsen blir helt ijämn täpt typ.
    känne igen mig...
    Amanda -04 *** Elias -06
  • Nimbuz

Har samma problem Så otroligt jobbigt

• hannamiller

Japp, min fästman har det.. blää..
    Han hade det inte skoj när han åkte på vinterkräksjukan..
    Vår första ny år ihop...
    Hmm inte skoj.. bläää

• Blinka lilla stjärna

Oj oj vad jag känner igen mig i era inlägg, speciellt ditt senaste zasata. Har inget barn förrän om 9 veckor men har förberett sambon för hur nojjig jag kommer vara.
    Gå in på google och sök på emetofobi så kanske ni hittar lite metoder om hur man blir av med det eller iaf kan prata med andra som lider av samma. Verkar tyvärr vara ganska vanligt.

• Blinka lilla stjärna

Ja där kom tom en länk

• Hemliga 72an

Mitt bottnar i att mina föräldrar hotade med att släppa in fyllehundar i mitt rum om jag inte var snäll trots att jag inte gjort något. Sen blev det ju inte bättre av att min far, farfar och farbror var alkoholister! Dom söp och spydde till höger och vänster! tror aldrig jag kan bli av med denna rädslan! Tyvärr!

• zasata

oj, hur gick det för honom? blev det bättre eller värre sen? hur klarade han det?

hannamiller skrev 2007-09-16 17:56:50 följande:
    Japp, min fästman har det.. blää.. Han hade det inte skoj när han åkte på vinterkräksjukan.. Vår första ny år ihop... Hmm inte skoj.. bläää
Svar på tråden spyfobi!!!!!