Postis skrev 2007-09-18 13:29:38 följande:
Ni som har barn och lider av emetofobi, hur klarar ni att barnen kräks? Min pojke är bara 5v nu och hans kräkor har jag inga som helst problem med (vill dock inte ha en kaskadkräka i ansiktet ), men sedan då, hur ska det gå då?Min emetofobi "förstörde" min förlossning. Jag hakade bara upp mig på att jag inte ville kräkas, så jag varken åt eller drack ordentligt. Kunde inte använda lustgasen för att jag var så rädd att den skulle få mig illamående. Mådde knappt illa under förlossningen (tog ca 20 timmar), och kräktes inte. Men det var jobbigt och påfrestande, och jag är så arg på mig själv i efterhand att jag inte åt och drack lite mer för att få krafter, samt gav lustgasen en ärlig chans. Men då vågade jag inte.
Jaa du. då min dotter var liten var jag inte såå skräckslagen, men även då fick hennes pappa fixa det mesta. Nu på senare år har hon kräkts en gång o jag höll på att krypa ur skinnet. Jag var gravid o fasade ännu mer för att bli sjuk. Som tur vad var hennes pappa där då o kunde ta det. Grät hela natten av rädsla o för dåligt samvete för att jag inte kunde vara hos mitt barn då hon behövde mig. Jag var alldeles förstörd. Nu vet jag inte hur det kommer gå om barnen är sjuka, har en ny sambo o en son på ett år.
Men jag vet ju att om det händer så händer det o jag MÅSTE ju ta det då. Kan ju inte låta barnen ligga okräkas själva. Men jag fasar o är LIVRÄDD!!!