• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Kaldorei

oh, shit vad jag känner igen mig i din beskrivning zasata, jag e precis likadan.... eller så om nån säger att dem mår illa så ignorerar jag det. typ *aha...* å sen går jag runt å har stenkoll på personen och omgivningen....

Tycker även de e jobbigt när folk hostar så det låter som att dem håller på att spy....typ när dem sätter i halsen eller så....

Bebisspyor har jag dock inga problem med, det e ju inte alls samma sak liksom....

• zasata

ja. jag hatar folk som hostar mkt. går av spårvagnen i så fall.
    ja så länge dom inte äter riktig mat är dt okej för mig. klarade itne det innan jag fick barn själv. men än så länge går det okej. men det är svårt ibland

Kaldorei skrev 2007-09-17 09:47:00 följande:
    oh, shit vad jag känner igen mig i din beskrivning zasata, jag e precis likadan.... eller så om nån säger att dem mår illa så ignorerar jag det. typ *aha...* å sen går jag runt å har stenkoll på personen och omgivningen....Tycker även de e jobbigt när folk hostar så det låter som att dem håller på att spy....typ när dem sätter i halsen eller så....Bebisspyor har jag dock inga problem med, det e ju inte alls samma sak liksom....
  • Kaldorei

Ja, precis. men jag fick ju inte dricka... jag var ju gravid då med =) Fasar för det här med förlossningen, så många som säger att man kräks å sånt då.... vet inte hur jag ska palla det, jag som väntar in i det sista med att spy trots att jag har magsjuka eller har druckit för mycket(då jag drack dårå).....

zasata skrev 2007-09-17 09:45:43 följande:
    fy vad jobbigt.. min sambo får knappt dricka för mig. typ 4öl max. annars får han sova nån annan stans.. det värsta är om man ör nykter själv. hajr ga druckit lite grann så har jag lättare att slapna av med fulla människor,
  • zasata

jag fasade för det ocskå och ville inte ha lustgas eller nått. men sen tog jag lite lustgas på det lägsta. men jag spydde inte som tur var

Kaldorei skrev 2007-09-17 09:50:27 följande:
    Ja, precis. men jag fick ju inte dricka... jag var ju gravid då med =) Fasar för det här med förlossningen, så många som säger att man kräks å sånt då.... vet inte hur jag ska palla det, jag som väntar in i det sista med att spy trots att jag har magsjuka eller har druckit för mycket(då jag drack dårå).....
  • Kaldorei

oki. ja, jag vill ju inte ha bedövning heller, så jag antar jag MÅSTE ta lustgas.....annars pallar jag väl inte smärtan istället tänker jag... har extrem sprutfobi också.... där för jag inte vill ta bedövning....dem kan fan få sy mig utan bedövning om jag skulle spricka, så illa är det... haha.

• Jordgubbssmak

Jag har i hela mitt liv också haft total panik inför att kräkas.
    I mitt fall är det att jag själv är rädd för att kräkas, jag tar totalt avstånd om någon annan kräks om orsaken är smittsam.
    Kräks de pga annat, som åksjuka, fylla osv så hanterar jag det lätt.
    Det är alltså den stora skräcken att själv bli smittad som jag inte hanterar.

• Jordgubbssmak

hahha jag gjorde precis likadant! Hoppade över lustgas bara för rädslan att eventuellt kräkas!
    Jag hade alltås hellre ont..det säger väl en del om hur rädd man är..

zasata skrev 2007-09-17 09:51:15 följande:
    jag fasade för det ocskå och ville inte ha lustgas eller nått. men sen tog jag lite lustgas på det lägsta. men jag spydde inte som tur var
  • Kaldorei

Så var jag förut, att det värsta var om JAG spydde liksom, men sen har det bara blivit värre å värre..... å nu pallar jag inte se NÅN annan spy eller nånting.....oavsett orsak.

Jordgubbssmak skrev 2007-09-17 09:55:45 följande:
    Jag har i hela mitt liv också haft total panik inför att kräkas.I mitt fall är det att jag själv är rädd för att kräkas, jag tar totalt avstånd om någon annan kräks om orsaken är smittsam.Kräks de pga annat, som åksjuka, fylla osv så hanterar jag det lätt.Det är alltså den stora skräcken att själv bli smittad som jag inte hanterar.
  • zasata

man behöver inte så mkt mer faktiskt. det är inte så farligt som man tror att föda barn. harm an vart ravid i 9månader så ärdet nget ;)

Kaldorei skrev 2007-09-17 09:52:43 följande:
    oki. ja, jag vill ju inte ha bedövning heller, så jag antar jag MÅSTE ta lustgas.....annars pallar jag väl inte smärtan istället tänker jag... har extrem sprutfobi också.... där för jag inte vill ta bedövning....dem kan fan få sy mig utan bedövning om jag skulle spricka, så illa är det... haha.
  • Kaldorei

hehehe. Fast ska jag vara ärlig så e jag en sån där som andra gravida hatar =) En sån som knappt känner sig gravid, förutom lite ryggvärk, men den skulle jag nog haft ändå också....

zasata skrev 2007-09-17 10:03:55 följande:
    man behöver inte så mkt mer faktiskt. det är inte så farligt som man tror att föda barn. harm an vart ravid i 9månader så ärdet nget ;)
Svar på tråden spyfobi!!!!!