• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Hemulia

Här har ni ännu en emetofob (spyfobiker) och jag har varit riktigt nere i min fobi, men har på sista tiden blivit myyycket bättre och är nu endast rädd för smittsam magsjuka och att spy själv.

Såg att någon länkat till www.emetofobi.se, det är en riktigt bra sida där alla är lika "konstiga".

• SaramedM

Är det någon som varit nere och kommit över det?
    Som inte får panik när ni mår illa? Eller när någon säger att det är magsjuka barn på dagis?

• Chrizty

Här har du en till, jag är LIVRÄDD för magsjuka.
    Jag har sagt åt personelen på dagis redan när första dottern gick på dagis att om någon blir magsjuk så ska dom säga till mig, sen har jag barnen hemma tills det är över.
    Jag är precis som dig, hör jag att någon blivit dålig så är jag på helspänn hela tiden, minsta hostningen från barnen och mitt hjärta rusar iväg och jag blir livrädd..

• SaramedM

Men hur gör ni för att kunna ha barnen hemma?
    SJukskriver ni er eller vad?

• jezzie

Lider med er alla men samtidigt känns det skönt att man inte är ensam som är så här.

• Frosk

Jag med!! Är livrädd nu när lillan har börjat dagis och man vet att det kommer förr eller senare. Önskar att man kunde vaccinera sig som med vanlig influensa.

• zasata

läste att vid 2 veckors ålder typ kan man göra det! men det e ju för sentn u

Frosk skrev 2007-09-16 20:17:40 följande:
    Jag med!! Är livrädd nu när lillan har börjat dagis och man vet att det kommer förr eller senare. Önskar att man kunde vaccinera sig som med vanlig influensa.
  • middiz
    zasata skrev 2007-09-16 17:52:58 följande:
    Vet inte =/men jag åler aldrig buss eller språvagn på kvällarna i fall nån skulle vara full och spy.säger nån att dom har ont i magen får jag panik och det ritkigt vänder sig i magen och halsen blir helt ijämn täpt typ.
    att jag känner igen mej! men efter att ha spytt av vad dom tror är magsår så känns det inte så hemskt med magsjuka längre, då vet man varför man spyr och man vet att det går över!
    (¯`°?.¸ ღ♥Madde+Magnus=Jouline♥ღ ¸.?°´¯)
  • zasata
    men hur känns det liksom att spy om du skulle beskriva det? hinner man till toa, får man luft?
    middiz skrev 2007-09-16 21:19:37 följande:
    att jag känner igen mej! men efter att ha spytt av vad dom tror är magsår så känns det inte så hemskt med magsjuka längre, då vet man varför man spyr och man vet att det går över!
  • thereze

jag har ochså denna jobbiga fobin.
    nu går inte min son på dagis ännu men jag bävar inför det tack vare magsjukan....
    jag gör det jag kan göra mot magsjuka. jag äter biobic kapslar dagligen & har ALLTID desinfektions medel i väskan!

Svar på tråden spyfobi!!!!!