• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Iorlover
    thereze skrev 2007-09-16 21:33:01 följande:
    jag har ochså denna jobbiga fobin.nu går inte min son på dagis ännu men jag bävar inför det tack vare magsjukan....jag gör det jag kan göra mot magsjuka. jag äter biobic kapslar dagligen & har ALLTID desinfektions medel i väskan!
    Var köper man det?
  • middiz
    zasata skrev 2007-09-16 21:32:14 följande:
    men hur känns det liksom att spy om du skulle beskriva det? hinner man till toa, får man luft?
    jag mår jämt illa hela dagen innan jag spyr, klarar knappt att ställa mej upp. Men när den börjar komma massa saliv i munnen e det bara att springa till toan, när man väl e där och spyr så e det så intensiv att jag knappt hinner andas mellan gångerna! Men ska till vårdcentralen imon så jag hoppas det kommer bli bättre snart!
    (¯`°?.¸ ღ♥Madde+Magnus=Jouline♥ღ ¸.?°´¯)
  • Iorlover
    middiz skrev 2007-09-16 21:40:16 följande:
    jag mår jämt illa hela dagen innan jag spyr, klarar knappt att ställa mej upp. Men när den börjar komma massa saliv i munnen e det bara att springa till toan, när man väl e där och spyr så e det så intensiv att jag knappt hinner andas mellan gångerna! Men ska till vårdcentralen imon så jag hoppas det kommer bli bättre snart!
    Men fy f------ vad jobbigt! Hoppas du får må bättre snart! Skriv gärna o tala om hur det gick!
  • middiz
    Iorlover skrev 2007-09-16 21:43:44 följande:
    Men fy f------ vad jobbigt! Hoppas du får må bättre snart! Skriv gärna o tala om hur det gick!
    Tack va snäll du e! Jag skriver imon när jag varit på vårdcentralen
  • zasata

låter ju jätte hemskt. är det inte äckligt att spy?

• middiz
    zasata skrev 2007-09-16 22:01:55 följande:
    låter ju jätte hemskt. är det inte äckligt att spy?
    jo för sjutton jag hatar det!! ska igentligen äta losec men ammar min dotter så jag får inte det..! ska se vad dom säger imon, i värsta fall får jag sluta amma
  • zasata

jag vill spy, men bågar inte bara för att bli av med fobin och fatta att det kanske inte är så hemskt. mentanken gör mig livrädd.

• middiz
    zasata skrev 2007-09-16 22:20:11 följande:
    jag vill spy, men bågar inte bara för att bli av med fobin och fatta att det kanske inte är så hemskt. mentanken gör mig livrädd.
    ja visst e det så! men jag antar att det e något man får lära sej att leva med =)
  • Tygtiiger

Jag har haft rejäl spyfobi och den har gått över. Tycker inte om det, avskyr att spy själv och gillar inte när andra gör det heller.

Men sonen har haft tre rejäla magsjukor och det hjälpte,jag har blivit matförgiftad ett par ggr och det hjälpte, och något litet har det nog hjälpt att jag jobbat såpass länge som jaghar gjort inom sjukvården också

Ffa så hjälpte det när sonen var sjuk, han spydde var 30:e minut i 4 timmar och blev helt förtvivlad varje gång, och då hade jag ju fokus på att trösta honom istället (första gången var han bara 8 månader och blev rätt så slak mot slutet, då tog oron raskt över fobin, kan jag säga!!).

• zasata

blev du smittad av honom?

Tygtiiger skrev 2007-09-16 22:39:33 följande:
    Jag har haft rejäl spyfobi och den har gått över. Tycker inte om det, avskyr att spy själv och gillar inte när andra gör det heller. Men sonen har haft tre rejäla magsjukor och det hjälpte,jag har blivit matförgiftad ett par ggr och det hjälpte, och något litet har det nog hjälpt att jag jobbat såpass länge som jaghar gjort inom sjukvården också Ffa så hjälpte det när sonen var sjuk, han spydde var 30:e minut i 4 timmar och blev helt förtvivlad varje gång, och då hade jag ju fokus på att trösta honom istället (första gången var han bara 8 månader och blev rätt så slak mot slutet, då tog oron raskt över fobin, kan jag säga!!).
Svar på tråden spyfobi!!!!!