Det låter ju skönt
M´s förskola berättade att de klarade sig från VKS i fjol tack vare hårda hygienregler.
Det gillar jag
I dag hade de skickat hem ett litet barn med diaree....det gillar jag inte!
Men tydligen var det inte första gången i höst, utan de misstänker att han inte tål mjölk men ville ändå inte ha honom där för säkerhetsskull.
Phu *andas igen*
Molina skrev 2007-10-03 12:25:19 följande:
zasata: Kokt mat är bra för magen undervik stektmat och fetmat.Att inte äta när man har magkatarr gör saken värre jag vet att det är jobbigt helst när nån varit kräksjuk men försök att få idig mängder med vatten så magsyran inte är så stark.Jag får också problem med magkatarr/magsår när jag hör ordet kräksjukor det är jätte jobbigt helst under vinterhalvåret.Ett par uppmuntande ord jag läste på en sida där tror dom från smittskyddsinstitutet att just vinterkräksjukan INTE kommer att vara så häftig som förra säsongen.Har själv jätte fobi över allt som har med kräkor att göra... Bävar inför vintern när skiten drar igång på förskolorna.
Avelyn skrev 2007-10-02 21:13:01 följande:
Jag tror inte det är någon fara. Jag har två äldre barn utan fobi. De brukar snarare skratta åt och min fobi och lura mig och säga att de kräkts när de inte har det och sedan säga " Skojade bara " och le stort åt min förskräckelse. Dottern går bara 15 timmar på dagis då pappa är arbetslös och att då ha henne hemma dessa 15 timmar tills magsjukor slutat gå känns inte så stort ändå. Vi brukar i stället ha jättekul hemma. Hon är för liten för att tänka sig annat än att hon är ledig helt enkelt.
Då förstår jag, trodde ni tog ledigt från jobbet.
Jag måste tacka dig för en sak du skrev som nått av dina äldre barn hade sagt om att det är bara att dricka blåbärssoppa och cola och sen är det över.
Jag har tänkt det 1000 gånger de senaste dagarna för att se om det skulle ha någon effekt att bryta mina tankar, och ja en liten effekt har det haft.