• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • zasata

men om det är matförgiftning, smittar det då?

• Elessario
    zasata skrev 2007-09-29 21:00:10 följande:
    men om det är matförgiftning, smittar det då?
    nej, bara om du också ätit maten. men man tål bakterier olika bra, så det är ite säkert att du blir sjuk, trots att ni ätit samma mat. jag är väldigt känslig och mår lätt illa och spyr medans sambon ofta bara får lite ont i magen.
  • zasata

min mat smakade ocskå konstigt men vi åt inte samma, jag smakada bara lite på hans..
    hut stor är chansen att jag blir dålig? tror ni det e maten eller magsjuka?

Elessario skrev 2007-09-29 21:03:30 följande:
    nej, bara om du också ätit maten. men man tål bakterier olika bra, så det är ite säkert att du blir sjuk, trots att ni ätit samma mat. jag är väldigt känslig och mår lätt illa och spyr medans sambon ofta bara får lite ont i magen.
  • Elessario

det är ju omöjligt att veta om det är magsjuka eller inte.. vet du om någon han träffat varit magsjuk?

låt oss säga att det var hans mat som var dålig coh du bara smakade så tror jag inte du bör vara rädd, isf hade det nog redan brutit ut.

• zasata

hans kompis hade "vart på toa i tisdags i en timme# vet inte om det kan vara något? annars vet jag inte.
    men känns som jag är jätte sjuk. har pyjamas tjocktröja och filt på mig just nu, känner mig lite små rapig, ONT i magen, rädd, svimfärdig..

Elessario skrev 2007-09-29 21:11:06 följande:
    det är ju omöjligt att veta om det är magsjuka eller inte.. vet du om någon han träffat varit magsjuk?låt oss säga att det var hans mat som var dålig coh du bara smakade så tror jag inte du bör vara rädd, isf hade det nog redan brutit ut.
  • Elessario
    zasata skrev 2007-09-29 21:24:35 följande:
    hans kompis hade "vart på toa i tisdags i en timme# vet inte om det kan vara något? annars vet jag inte.men känns som jag är jätte sjuk. har pyjamas tjocktröja och filt på mig just nu, känner mig lite små rapig, ONT i magen, rädd, svimfärdig..
    det skulle lika väl kunna vara av oro... men man kan ju inte veta.
    försök o lägga dig o sova så du inte stressar upp dig i onödan.
  • zasata

jag kan verkligen inte sova nu. måste desutom bädda sängen. och om jag skulle bli dålig hur skall jag då vet hur jag gör? tänk om jag inte skulle hinna till toa? tänk om jag får ännu mer panik..

Elessario skrev 2007-09-29 21:32:35 följande:
    det skulle lika väl kunna vara av oro... men man kan ju inte veta. försök o lägga dig o sova så du inte stressar upp dig i onödan.
  • Ankissen

Usch, jag har oxå extrem spyfobi... Blääää

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Ankissen

Zasata: Har du inte något bubbelvatten hemma? Det kan du ju prova för att märka om det är magsjuka eller nervositet...

Mamma till världens sötaste Elliot
Svar på tråden spyfobi!!!!!