• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • zasata

ååå nu sa sambon hade ont i magen igen... "men jag mår inte illa, det är längre ner"
    va fan måste han säga  något för då?! när jag desutom sakt att jag tycker magen känns konstig hela dagen. och han vet vilken j*vla panik jag får. och nu e han förbanad på mig och typ slog i väggen också för att jag blir livrädd får panik och mår ännu mer illa och får ännu mer ont i magen.. kul.

• Lenis80

hmm den kommer nu med buller och bång den där kräksjukan stog i tidningen idag...
    usch tycker inte om..

• zasata

ååå.. *ångest* vilken tidning var det? undra om det står nått i GP idag.. skall kolla..

gud.. jag skulel vilja bo helt själv i ett hus långt bort från alla under vintern..

Lenis80 skrev 2007-10-16 09:18:27 följande:
    hmm den kommer nu med buller och bång den där kräksjukan stog i tidningen idag...usch tycker inte om..
  • Lenis80

Stod här i västerås...vlt heter den

• Iorlover

Fy, ska de börja nu.....orkar inte!!!! F---n vad jobbigt det är!

• Buddaboll

Fast vinterkräksjukan smittar så otroligt lätt, räcker med att man håller i samma mynt eller handtag som någonm som har smiitan har gjort. Dessutom ligger vinterkräksmitta kvar mycket längre i kroppen och även i sängkläder som inte tvättats i titträckligt hög värme.
    Så dessvärre är det nog omöjligt att skydda sig mot vinterkräksjukan genom att flytta till ödebygden, om du inte har tänkt att aldrig handla, träffa nån anan människa osv.

Har själv total panik och fobi mot allt vad magsjuka heter, men vet också att just vinterkräksjuka är nästan omöjligt att skydda sig mot, när den slår till i ens närområde.
    Lycka till.

• stolt2barnsmamma

min sambo kräktes igår =/ har asont i magen idag. Han kräktes bara 1 gång sen tog han en tablett mot illamående och kräkningarna. Primperan heter dom. Han sov gott hela natten. har oxå tatt nu 1 o känner inget alls. DOm hjälper jätte bra mot det.

Min flicka kräktes oxå i söndags natt bara 1 gång sen inget mer. O Min älsta pojke började hulka o inget mer. Kom inget kräk men han va extrem illamående. så nu mår vi alla bra. O den minsta som e 8 månader klarde sej. som tur e..*peppar peppar*

• SaramedM

Fast de tabletterna ska man inte ta vid magsjuka, det enda som händer är att man har kvar alla bakterier i kroppen när de inte kommer ut.

stolt2barnsmamma skrev 2007-10-16 15:30:54 följande:
    min sambo kräktes igår =/ har asont i magen idag. Han kräktes bara 1 gång sen tog han en tablett mot illamående och kräkningarna. Primperan heter dom. Han sov gott hela natten. har oxå tatt nu 1 o känner inget alls. DOm hjälper jätte bra mot det.Min flicka kräktes oxå i söndags natt bara 1 gång sen inget mer. O Min älsta pojke började hulka o inget mer. Kom inget kräk men han va extrem illamående. så nu mår vi alla bra. O den minsta som e 8 månader klarde sej. som tur e..*peppar peppar*
  • stolt2barnsmamma

joo jag vet men nu kräktes han o han ville inte mer så han bad mej om en. Jag har alltid tagit en sån o det kommer alltid på andra hållet på mej. =/ klarar inte av o kräkas. jag är emetofobi

Svar på tråden spyfobi!!!!!