• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Iorlover
    signaturbyte skrev 2007-10-01 06:50:13 följande:
    Jepp.. *rys* suck, måste ringa dom snart... Blö. Men nu är jag ot.. Hur mår ni?? Jag mår mycket bättre nu iallafall
    Vad skönt att du mår bättre och lycka till med de hemska samtalet idag nu då!
  • signaturbyte

Jag bönade och bad att sambon skulle ringa istället för mig
    Snäll som han är så javisst.. usch, jag betalar honom nästan bara så jag ska slippa prata med dom.
    men banken måste jag till.. *mutter mutter*

Iorlover skrev 2007-10-01 06:59:50 följande:
    Vad skönt att du mår bättre och lycka till med de hemska samtalet idag nu då!
  • Avelyn

Åh finns det en sådan här tråd igen. Vad glad jag blir Alltid skönt att finna likasinnade. Jag känner mig iaf mindre udda då. Har givetvis magsjukefobi jag med.

Fröken på dotterns dagis sa " Man kan inte undvika magsjuka " och när jag bad dem meddela mig om något barn på avdelningen kräkts så jag kan hålla mitt barn hemma ett par dagar sa hon " Vi kan inte hålla på att ringa i ett. Vi kan försöka men lovar inget ". Åhh.. jag blir så arg. Det är ju hur mkt som helst man kan göra för att försöka undvika magsjukor.. Hennes inställning gillar jag ej. Och hur svårt är det att ringa mig och berätta att skiten går ? Då får de ju ett barn mindre att ta hand om ett par dagar, borde väl inte vara en nackdel för dem. Suck..

När det går hemma önskar jag att jag fick vara den som fick eländet först. Så jag slapp ångesten inför de andra som får det och 48 timmar efteråt. Men jag har inte varit magsjuk sedan jag var 12 år. För varje år som jag klarar mig blir skräcken liksom värre.

• signaturbyte

Jag ryser när jag läser ditt inlägg Sikken tur du har haft ändå!

och hrm, det går VISST att undvika magsjuka, får du berätta för dom små fröknarna.. Försöker man inte så går det ju självklart inte.

Avelyn skrev 2007-10-01 07:14:34 följande:
    Åh finns det en sådan här tråd igen. Vad glad jag blir Alltid skönt att finna likasinnade. Jag känner mig iaf mindre udda då. Har givetvis magsjukefobi jag med. Fröken på dotterns dagis sa " Man kan inte undvika magsjuka " och när jag bad dem meddela mig om något barn på avdelningen kräkts så jag kan hålla mitt barn hemma ett par dagar sa hon " Vi kan inte hålla på att ringa i ett. Vi kan försöka men lovar inget ". Åhh.. jag blir så arg. Det är ju hur mkt som helst man kan göra för att försöka undvika magsjukor.. Hennes inställning gillar jag ej. Och hur svårt är det att ringa mig och berätta att skiten går ? Då får de ju ett barn mindre att ta hand om ett par dagar, borde väl inte vara en nackdel för dem. Suck.. När det går hemma önskar jag att jag fick vara den som fick eländet först. Så jag slapp ångesten inför de andra som får det och 48 timmar efteråt. Men jag har inte varit magsjuk sedan jag var 12 år. För varje år som jag klarar mig blir skräcken liksom värre.
  • SaramedM

Fast just på dagis tror jag inte det går tyvärr.
    Det är tyvärr något som kommer med att man har barn där.

Jag fasar inför vintern

signaturbyte skrev 2007-10-01 07:45:49 följande:
    Jag ryser när jag läser ditt inlägg Sikken tur du har haft ändå!och hrm, det går VISST att undvika magsjuka, får du berätta för dom små fröknarna.. Försöker man inte så går det ju självklart inte.
  • signaturbyte

Jag tycker att det är dåligt att ingen uppfunnit magsjukevaccin. Man kan dela atomer och fan och hans moster hejvilt, men inte få bort magsjuka? : P

Isch.

SaramedM skrev 2007-10-01 07:56:07 följande:
    Fast just på dagis tror jag inte det går tyvärr.Det är tyvärr något som kommer med att man har barn där.Jag fasar inför vintern
  • SaramedM

Fast det finns ett vaccin mot vissa former av magsjuka som man kan ge små barn ( på vuxna har det ingen verkan tyvärr)

signaturbyte skrev 2007-10-01 08:00:47 följande:
    Jag tycker att det är dåligt att ingen uppfunnit magsjukevaccin. Man kan dela atomer och fan och hans moster hejvilt, men inte få bort magsjuka? : PIsch.
  • signaturbyte

Då är det ju meningslöst för mig nu attans. Men din mening började lovande..

SaramedM skrev 2007-10-01 09:44:00 följande:
    Fast det finns ett vaccin mot vissa former av magsjuka som man kan ge små barn ( på vuxna har det ingen verkan tyvärr)
  • zasata

fy vilken elak personall!!!

fasar inför när dottern börjar, själv jobabr jag extra och ahr praktik på ett dagis. fasar alltid för magsjukan, men som tur är vet dom om att jag är rädd för det så säger nån att den har ont i magen så slipper jag ta hand om den också i alla fall. men kan nog aldrig börja jobba fullt..

ja, meningen började bra.. det för barn skall man ju ge runt 2 veckors ålder tror jag att jag ahr läst.. fast samtidigt så vill man ju inte ge dom denna fobin.. det är något jag verkligen hoppas jag slipper!

• SaramedM

Ja visst gjorde den!

Ljuva tanke....

Jag är rätt tveksam till att ge en 2 veckors bebis ett vaccin faktiskt, det hjälper ju inte mig destuom.

Ang att inte föra sin fobi vidare så tror jag mycket på att försöka agera som om man inte hade fobin.
    Jag försöker väga mina känslor mot vad som är sunt att känna.

Inom mig kan det ändå vara kaos men jag hoppas att M kommer att få en mer sund relation till magsjukor....

Det där lät konstigt!

Lite egen terpi har faktiskt min magkattar gett mig som har inneburit illamåendet även om jag inte kräkts.

En magsjuka går över, man kommer ut på andra sidan.
    Som det är nu vet jag aldrig vilka kvällar jag kommer att sitta i soffan med frossa och illamående och vara helt utslagen

signaturbyte skrev 2007-10-01 09:49:10 följande:
    Då är det ju meningslöst för mig nu attans. Men din mening började lovande..
Svar på tråden spyfobi!!!!!