Jag ryser när jag läser ditt inlägg
Sikken tur du har haft ändå!
och hrm, det går VISST att undvika magsjuka, får du berätta för dom små fröknarna.. Försöker man inte så går det ju självklart inte. 
Avelyn skrev 2007-10-01 07:14:34 följande:
Åh finns det en sådan här tråd igen. Vad glad jag blir Alltid skönt att finna likasinnade. Jag känner mig iaf mindre udda då. Har givetvis magsjukefobi jag med. Fröken på dotterns dagis sa " Man kan inte undvika magsjuka " och när jag bad dem meddela mig om något barn på avdelningen kräkts så jag kan hålla mitt barn hemma ett par dagar sa hon " Vi kan inte hålla på att ringa i ett. Vi kan försöka men lovar inget ". Åhh.. jag blir så arg. Det är ju hur mkt som helst man kan göra för att försöka undvika magsjukor.. Hennes inställning gillar jag ej. Och hur svårt är det att ringa mig och berätta att skiten går ? Då får de ju ett barn mindre att ta hand om ett par dagar, borde väl inte vara en nackdel för dem. Suck.. När det går hemma önskar jag att jag fick vara den som fick eländet först. Så jag slapp ångesten inför de andra som får det och 48 timmar efteråt. Men jag har inte varit magsjuk sedan jag var 12 år. För varje år som jag klarar mig blir skräcken liksom värre.