• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • jezzie

Alveline:
    Jag måste säga att du gör det bra. Gick Bf på gymnasiet och praktiserade på dagis och så där, ruskigt jobbigt när någon blev sjuk. Blev inte förskollärare utan jobbar som lärare istället med äldre barn, visst skulle de kanske kunna kräkas i skolan men det har än aldrig hänt. Men om nån kommer in i arbetsrummet eller lärarrummet och lånar telefon för att ringa hem för att de är misstänkt ms så blir det ju givetvis jobbigt och jag tänker mycket på hygien och vilka dörrhandtag de tagit i osv (låter ju sjukt men vad ska man göra).

• zasata

jag tror du kan andas ut

D med N och A skrev 2007-10-08 20:59:12 följande:
    Vi åt middag med ett par vänner i fredags som fick magsjuka morgonen efter. Det är alltså tre dygn sen ett eventuellt smittotillfälle. Kan man andas ut nu tror ni? *varit orolig hela helgen*
  • zasata

har vinterkäksjukan början nu?
    när är risken som högst? när börjar den avta?

• D med N och A

Tack... Nu är iofs sonen lite lös i magen men det är nog mest för att han varit förstoppad tror jag. *hoppas*

zasata skrev 2007-10-09 13:43:46 följande:
    jag tror du kan andas ut
  • Avelyn
    D med N och A skrev 2007-10-08 20:59:12 följande:
    Vi åt middag med ett par vänner i fredags som fick magsjuka morgonen efter. Det är alltså tre dygn sen ett eventuellt smittotillfälle. Kan man andas ut nu tror ni? *varit orolig hela helgen*
    Magsjukan smittar inte mkt innan den brutit ut. När du umgicks med vännerna var de ej sjuka. Så jag tycker du ska slappna av