• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • jezzie

Alveline:
    Jag måste säga att du gör det bra. Gick Bf på gymnasiet och praktiserade på dagis och så där, ruskigt jobbigt när någon blev sjuk. Blev inte förskollärare utan jobbar som lärare istället med äldre barn, visst skulle de kanske kunna kräkas i skolan men det har än aldrig hänt. Men om nån kommer in i arbetsrummet eller lärarrummet och lånar telefon för att ringa hem för att de är misstänkt ms så blir det ju givetvis jobbigt och jag tänker mycket på hygien och vilka dörrhandtag de tagit i osv (låter ju sjukt men vad ska man göra).

• zasata

jag tror du kan andas ut

D med N och A skrev 2007-10-08 20:59:12 följande:
    Vi åt middag med ett par vänner i fredags som fick magsjuka morgonen efter. Det är alltså tre dygn sen ett eventuellt smittotillfälle. Kan man andas ut nu tror ni? *varit orolig hela helgen*
  • zasata

har vinterkäksjukan början nu?
    när är risken som högst? när börjar den avta?

• D med N och A

Tack... Nu är iofs sonen lite lös i magen men det är nog mest för att han varit förstoppad tror jag. *hoppas*

zasata skrev 2007-10-09 13:43:46 följande:
    jag tror du kan andas ut
  • Avelyn
    D med N och A skrev 2007-10-08 20:59:12 följande:
    Vi åt middag med ett par vänner i fredags som fick magsjuka morgonen efter. Det är alltså tre dygn sen ett eventuellt smittotillfälle. Kan man andas ut nu tror ni? *varit orolig hela helgen*
    Magsjukan smittar inte mkt innan den brutit ut. När du umgicks med vännerna var de ej sjuka. Så jag tycker du ska slappna av

I dag är jag rädd. Mina barn kom hem från pappa. De bor varannan vecka. Ja sönerna alltså. De berättade att pappa var magsjuk i torsdags. I dag tisdag kom de hem. Ingen har varit sjuk. Men nu i kväll åt lille sonen ingen middag och ligger redan i sin säng och mår illa. Kräks ej - ännu iaf. Jag är verkligen jätterädd nu.

Jag är så less på att leva med denna fobi. Alla höstar och vintrar förstörs ju i onödan. Tänk om man kunde få njuta av färgerna ute nu, av allt som ändras etc. Men inte då.. man går här och mår dåligt av en fobi i stället
  • zasata

fy vad jobbigt! men får hoppas det inte är nån fara.. han smittade ju som mest tor-fre-lör i så fall och magsjukan borde brutit ut lör-sön-mån kanske idag ju..
    får verkligen hoppas han inte är dålig!

kan bara hålla med.. förstör så himla mkt..

Avelyn skrev 2007-10-09 18:16:51 följande:
    Magsjukan smittar inte mkt innan den brutit ut. När du umgicks med vännerna var de ej sjuka. Så jag tycker du ska slappna av I dag är jag rädd. Mina barn kom hem från pappa. De bor varannan vecka. Ja sönerna alltså. De berättade att pappa var magsjuk i torsdags. I dag tisdag kom de hem. Ingen har varit sjuk. Men nu i kväll åt lille sonen ingen middag och ligger redan i sin säng och mår illa. Kräks ej - ännu iaf. Jag är verkligen jätterädd nu. Jag är så less på att leva med denna fobi. Alla höstar och vintrar förstörs ju i onödan. Tänk om man kunde få njuta av färgerna ute nu, av allt som ändras etc. Men inte då.. man går här och mår dåligt av en fobi i stället
  • Avelyn
    zasata skrev 2007-10-09 19:17:42 följande:
    fy vad jobbigt! men får hoppas det inte är nån fara.. han smittade ju som mest tor-fre-lör i så fall och magsjukan borde brutit ut lör-sön-mån kanske idag ju..får verkligen hoppas han inte är dålig!kan bara hålla med.. förstör så himla mkt..
    Min son har somnat. Han har mått illa sedan kl 17 och har ännu inte kräkts. Han har huvudvärk och feber men inget annat har hänt. Han har inte aptit. Har inte ätit något bara druckit lite. Han är sjuk det kan jag se men inte i vad. Hoppas på influensa/förkylning eller liknande. Hoppas sömnen hjälper honom litet.
  • zasata

okej, hoppas det med. annars hade han nog kräkts nu.

Avelyn skrev 2007-10-09 20:21:28 följande:
    Min son har somnat. Han har mått illa sedan kl 17 och har ännu inte kräkts. Han har huvudvärk och feber men inget annat har hänt. Han har inte aptit. Har inte ätit något bara druckit lite. Han är sjuk det kan jag se men inte i vad. Hoppas på influensa/förkylning eller liknande. Hoppas sömnen hjälper honom litet.
  • D med N och A

Oj, vad jobbigt. :( Hoppas på förkylning eller nåt ja!

Jag hoppas på samma för min son, han bajsade lite till nu, slemmigt. :/ Han är lite rosslig så det är nog det då.

Avelyn skrev 2007-10-09 20:21:28 följande:
  • Iorlover

Jaa visst ä det jobbigt! Jag är också såå trött på denna fobi, blir så iriterad o arg på mig själv. Hör på dagis att vissa är sjuka o jag vill direkt veta vad de är för fel.

Svar på tråden spyfobi!!!!!