• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • SaramedM

jo jag förstod det eftersom du skrev i den här tråden.

Menade inget illa, men om han inte får ut det kommer det när han slutar ta tabletterna istället.

stolt2barnsmamma skrev 2007-10-16 18:31:08 följande:
    joo jag vet men nu kräktes han o han ville inte mer så han bad mej om en. Jag har alltid tagit en sån o det kommer alltid på andra hållet på mej. =/ klarar inte av o kräkas. jag är emetofobi
  • zasata

sådana tabbleter vill jag gha. var köper man dom? jag skiter i om jag har diarre också bara jag inte kräks.
    orkar inte en vinter till. blir ni sjukt depremierade? det blir jag,,

• Iorlover
    zasata skrev 2007-10-16 21:17:58 följande:
    sådana tabbleter vill jag gha. var köper man dom? jag skiter i om jag har diarre också bara jag inte kräks.orkar inte en vinter till. blir ni sjukt depremierade? det blir jag,,
    Jag blir!
  • zasata

jag har verkligen total ångest. just nu lipar jag nästan framför datorn i fall nån skulle bli sjuk här hemma. jag eller sambon eller dotter. vad gör jag då? hur gör jag då?
    hur överlever man då?

• Iorlover

Vi får se till att hålla den här tråden levade o stötta varandra. Jag tycker det känns skönt att komma hem o skriva här då det hänt nåt jobbigt under dagen osv. Och att få svart på vitt att man inte är ensam.

Kram till er alla!

• zasata

ja det måste vi göra!
    men ni som varit magsjuka och haft familj med VS. hur överlevde ni?!
    hur många gånger kräks man oftast med VS?

• SaramedM

Man överlever, jag minns att när det var som värst tänkte jag "om några dagar är detta endast ett jobbigt minne"

Resten skriver jag eftersom du frågade....

Jag kräktes två gånger, men hade jag varit som alla andra hade det nog blivit många fler.

M var den som blev värst därann, och min ångest var faktiskt värre innan jag blev sjuk, rädslan för att bli sjuk var värst. Bortsett från att kräkas då.

Men M spydde en gång i halvtimmen under första natten, sen varannan timme i flera dagar. Helt bra blev hon inte förrän efter en vecka. Men då hade min ångest lugnat sig, det var bara så vidirgt att se henne lida så utan att det gick över.
    Hon grät på nätterna för att hon var så hungrig och hade så ont

ANg de tabletterna; ta inte dem vid magsjuka! Det är inte alls säkert att ni får diareé utan det enda som händer är att ni skjuter upp det tills ni slutar ta tabletterna och destuom är smittsamma under hela tiden, eftersom bakterirerna ligger kvar i kroppen.

Jag har ätit dom mot migrän och fick många tillsägelser om vad som händer om jag skulle ta dom vid magsjuka.

zasata skrev 2007-10-16 21:42:04 följande:
    ja det måste vi göra!men ni som varit magsjuka och haft familj med VS. hur överlevde ni?!hur många gånger kräks man oftast med VS?
  • zasata

saramedm..

ååå det låter så himla jobbigt.. jag fattar inte ens hur man gör om man ska spy!'tänk om jag skulle spy som M!?

• SaramedM

1) det kommer kroppen att tala om för dig

2) du kommer inte att bli så dålig, vuxna håller ju emot på ett helt annat sätt än barn. och vi kan ju också känna hur mycket vi måste/kan äta och dricka för att det inte ska bli för mycket/för litet.

zasata skrev 2007-10-17 19:24:02 följande:
    saramedm..ååå det låter så himla jobbigt.. jag fattar inte ens hur man gör om man ska spy!'tänk om jag skulle spy som M!?
Svar på tråden spyfobi!!!!!