Man överlever, jag minns att när det var som värst tänkte jag "om några dagar är detta endast ett jobbigt minne"
Resten skriver jag eftersom du frågade....
Jag kräktes två gånger, men hade jag varit som alla andra hade det nog blivit många fler.
M var den som blev värst därann, och min ångest var faktiskt värre innan jag blev sjuk, rädslan för att bli sjuk var värst. Bortsett från att kräkas då.
Men M spydde en gång i halvtimmen under första natten, sen varannan timme i flera dagar. Helt bra blev hon inte förrän efter en vecka. Men då hade min ångest lugnat sig, det var bara så vidirgt att se henne lida så utan att det gick över.
Hon grät på nätterna för att hon var så hungrig och hade så ont
ANg de tabletterna; ta inte dem vid magsjuka! Det är inte alls säkert att ni får diareé utan det enda som händer är att ni skjuter upp det tills ni slutar ta tabletterna och destuom är smittsamma under hela tiden, eftersom bakterirerna ligger kvar i kroppen.
Jag har ätit dom mot migrän och fick många tillsägelser om vad som händer om jag skulle ta dom vid magsjuka.
zasata skrev 2007-10-16 21:42:04 följande:
ja det måste vi göra!men ni som varit magsjuka och haft familj med VS. hur överlevde ni?!hur många gånger kräks man oftast med VS?