• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • zasata

tack för stödet.

Elessario skrev 2007-09-29 21:56:40 följande:
    ojdå.. mitt inlägg blev lite sent hoppas du klarar dig från magsjukan. men som sagts det värsta är ångesten innan. nu ska jag sova, försök du också.
  • zasata

nu står det en hink i sovrummet i fall att. hoppas verkligen jag slipper den.

tack för era svar! vet inte om det hjälpt så mkt. men så skönt att "prata av sig" men folk i samma sitts.

• zasata

det har gått bra som tur är! var nog bara maten som tur var. han mår bra nu också, jag känner inget förutom lite oro men det e nog för att jag inte har vågat äta heller.. *puh*

• signaturbyte

Sitter hemma och mår illa nu :(
    Dottern kräktes häromdagen, sen säger min mamma att hon har kräkts (efter att hon varit här, innan dottern kräktes) och nu sitter jag här..
    Började må illa igår men har kämpat som en gris för att inte spy, jag klarar inte av det! Så jävla jävla äckligt, jag vill inte = P

Går runt och hoppas att det var något jag åt igår, naivt nog. Menmen. Får se hur det här går.. 'Skönt' att det inte bara är jag som har ångest för att spy : P

• zasata

ucsh fy vad jobbigt! har du suttit typ i en fottölj och bara klapapt neråt på magen och inte konsentrerat dig på något annat?

• signaturbyte

Jepp. Hela natten.. mitt mål var att maten jag nästan precis hade ätit skulle försvinna, så det inte fanns något att kräkas upp.. Är dödshungrig och törstig men sitter bara och sippar på cola..
    Jens (sambon) skulle öppna en snickers förut och jag ryter åt honom att gå och göra det nån annanstans, för prasslet får mig att må illa :/ hrm. känner mig normal, ja
    (det stör väl 'jag ska inte spy' koncentrationen..)

• zasata

förstår dig! antar att jag inte behöver säga till dig om hygien
    hoppas det blir bra.

signaturbyte skrev 2007-09-30 10:53:09 följande:
    Jepp. Hela natten.. mitt mål var att maten jag nästan precis hade ätit skulle försvinna, så det inte fanns något att kräkas upp.. Är dödshungrig och törstig men sitter bara och sippar på cola.. Jens (sambon) skulle öppna en snickers förut och jag ryter åt honom att gå och göra det nån annanstans, för prasslet får mig att må illa :/ hrm. känner mig normal, ja (det stör väl 'jag ska inte spy' koncentrationen..)
  • signaturbyte

Hoho, en gång i tiden var tvålen min bästa vän Det gick iof till överdrift när alla omkring mig var sjuka, men jag har lyckats få bort 'usch alla är smutsiga och sjuka'tankarna Men hygienen är jag noga med

Jag verkar inte vara riktigt klok

zasata skrev 2007-09-30 11:04:19 följande:
    förstår dig! antar att jag inte behöver säga till dig om hygien hoppas det blir bra.
  • Elessario

vad bra zazata, som sagt ångesten är det värsta.

shittelit, tycker det är ännu värre när magen vill spy och det inte finns något att spy, känns som om magen vänder sig ut och in.. så hellre dricka mkt vatten och spy upp det, luktar ju itne ens illa..

om det är magsjuka i familjen så har jag faktiskt "sprit" från apoteket att tvätta med på toa.. då känns det mkt säkrare.

Svar på tråden spyfobi!!!!!