Avelyn skrev 2007-10-10 17:30:02 följande:
Min son kräktes i går vid 23. En enda gång. Innan dess hade han så ont i huvudet i flera timmar att han tillslut bara låg och kved. Han hade inte ont i magen alls. Bara huvudet. Han sov från kl 17 och vaknade till och grät och sov igen till och från. Efter att han varit på toa den gången försvann huvudvärken. Han somnade och sov resten av natten. Fick vara hemma från skolan idag. Har varit pigg och arg. arg för att han inte får gå ut och leka. Arg för att han måste hålla sig på sitt rum. Ja jag är rädd för att hans syskon ska bli smittade. Så jag försöker separera på barnen så gott jag kan. ( ok jag vill inte heller bli smittad. Emetofob som jag är. ) Natten var lång för mig. Jag ville inte sova medan min son inte mådde bra. Jag satt i en fotölj och halvslumrade framför olika filmer hela natten. En kompis till mig tyckte att min sons magsjuka låter som hon brukar vara när hon har migrän. Att det inte ska vara magsjuka är väl rent önsketänkande.
Låter som migrän. Kan vara väldigt påfrästande.
Min mellersta dotter vart sjuk ikväll. Kom hem från dagis och var sååååå gnällig, pömmsig och allmänt påvärkad. Hon hade prickar på magen, (eenbart magen va jag kan hitta) o har haft kväljningar hela kvällen, rapade upp en halv kräka preecis innan vi la henne. (Hon är 18 månader)
Nu sover hon men ganska stökigt.
Jag ringde faktiskt hem sambon nyss, dels för hon e dålig men dels oxå för hon är en pappas flicka, så jag duger inte när hon är pipig.