• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Iorlover

Jaa, varje dag är ju en kamp! Nu försöker jag banta o rör mig väldigt mycket ute i skog o mark o tränar. Inbillar mig att jag håler mig friskare nu. Mår så pass mycket bättre. MEn dagis o skolan är ett stort orosmoment hela tiden. Livrädd att barnen ska komma hem med magsjuka.

• zasata

okej, men att hålla sig i skogen där det inte är så mycket folk är ju bra!
    (lycka till med bantningen, hur går det?)
    oftast är det ju inte VS dom har och då blir man ju som vuxen inte smittad hjälper inte när man är där.. men kan ju lugna lite..

Iorlover skrev 2007-10-23 20:07:28 följande:
    Jaa, varje dag är ju en kamp! Nu försöker jag banta o rör mig väldigt mycket ute i skog o mark o tränar. Inbillar mig att jag håler mig friskare nu. Mår så pass mycket bättre. MEn dagis o skolan är ett stort orosmoment hela tiden. Livrädd att barnen ska komma hem med magsjuka.
  • Iorlover
    zasata skrev 2007-10-23 20:15:15 följande:
    okej, men att hålla sig i skogen där det inte är så mycket folk är ju bra!(lycka till med bantningen, hur går det?)oftast är det ju inte VS dom har och då blir man ju som vuxen inte smittad hjälper inte när man är där.. men kan ju lugna lite..
    Ja, undviker de mesta folkvimlet nu iallafall.

(bantningen går ganska bra...-10kg)
  • zasata

grattis!

Iorlover skrev 2007-10-23 20:19:17 följande:
    Ja, undviker de mesta folkvimlet nu iallafall. (bantningen går ganska bra...-10kg)
  • Krisselina

Blir ni informerade på ert dagis när magsjuka och sånt går?
    Det blir vi och det är jag väldigt tacksam för.. Tänker hålla min dotter hemma när Vinterkräkan börjar..

Lita alltid på din intuition
  • Iorlover
    Krisselina skrev 2007-10-23 20:25:04 följande:
    Blir ni informerade på ert dagis när magsjuka och sånt går? Det blir vi och det är jag väldigt tacksam för.. Tänker hålla min dotter hemma när Vinterkräkan börjar..
    Nää, men jag tjatar o frågar hela hela tiden! Tänkte fråga om de inte kan skriva sjukdommarna som går på tavlan i hallen.
  • Krisselina
    Iorlover skrev 2007-10-23 20:35:48 följande:
    Nää, men jag tjatar o frågar hela hela tiden! Tänkte fråga om de inte kan skriva sjukdommarna som går på tavlan i hallen.
    Ja precis, det är så dom gör på dotterns avdelning! Jättebra! Föräldrar vill ju veta såklart..
  • zasata

det är ju jätte bra om dom skriver upp det. man vill ju veta även om det inte är kräksjuka tex halsfluss öroninflamtion också med..

• SaramedM

Ja jag tror det, vi har ju bara gått i två månader men när det gick mask skrev de det.

Tyvärr kan vi inte hålla M hemma när det börjar gå, har inte såna jobb.

Krisselina skrev 2007-10-23 20:25:04 följande:
    Blir ni informerade på ert dagis när magsjuka och sånt går? Det blir vi och det är jag väldigt tacksam för.. Tänker hålla min dotter hemma när Vinterkräkan börjar..
  • Krisselina
    SaramedM skrev 2007-10-23 21:06:25 följande:
    Ja jag tror det, vi har ju bara gått i två månader men när det gick mask skrev de det.Tyvärr kan vi inte hålla M hemma när det börjar gå, har inte såna jobb.
    Nä, jobbar man är det såklart jättesvårt men nu går ju jag bara hemma så då tar jag chansen :) Slipper jag oroa mig för att vi ska ligga i kräksjuka under julen osv..
Svar på tråden spyfobi!!!!!