• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • TLT

hösten & vintern är ju heeelt underbar, tycker jag. så synd bara att man inte kan njuta av den. istället måste jag gå & nojja mej!
    ännu värre är det nu när jag har barn, jag oroar mej för hur det skall bli den dagen han skall börja på dagis...
    kan bara hoppas att jag fixar det när han blir sjuk!!!

• Idaaa1982

Ni vet att man kan vaccinera sej om VKS va?

• TLT

man kan vaccsinera sej emot vanlig influensa men inte mot magsjuka.

• molie

Idaaa; Verkar vara ganska omöjligt att få fram ett vaccin, men om den dagen kommer så skulle jag kunna betala hutlöst med pengar för att få detta preparat!

• TLT

jag med!!! jag hade sålt allt jag äger för att få den sprutan!!!! hihi

• Fonzan

Ja jag...tänker nog på spya minst 1 gång/dag...sjukt va...ha ha
    Och är det så att ngn spyr så är det alltid i närheten av mig...säkert därifrån min fobi kommer...så sjuuukt...nästan så jag borde söka hjälp har jag tänkt...

• missis

Hej!! får jag vara med i den här tråden?
     jag lider nämligen av hysteriskt extrem spyfobi. är emetofob, nu pluggar jag men förut då jag jobbade i vården var jag sjukskriven hela vinterhalvåret pga, extrem fobi för vinterkräksjukan.
    jag har alltid plasthanskar innuti vantarna när jag åker buss, jag tvättar alltid frukt o grönsaker med både diskmedel o vatten samt duschar o badar min son varje dag han kommer hem, från dagis för att undvika smittan. Om något barn på dagis har insjuknat i magsjuika säger personalen alltid till mig så att jag ska kunna ha min son hemma.

Om någon i familjen blir drabbad får jag av läkare utskrivet tabletter som ska göra att risken för att spy minskar o dem ger åxå en lugnande effekt.

Jag lider extremt mycket av det här, det har gått så långt att jag inte kan jobba inom vården längre trotts att det egentligen är sånt jag vill jobba med.

känns skönt att höra att jag inte är helt ensam om min fobi.

• Idaaa1982

hmm...

Pratade med en kille på mitt jobb (vården) om genom vår chef fått spruta mot just vinterkräkan. Kostade 150 kr... Fast han kanske pratade e nattmössan! Frågade om det verkligen inte var mot influensan han fått men han sa nej: Kräksjukan...

Ska snacka med han idag igen.. hehe

Svar på tråden spyfobi!!!!!