• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • missis
    Idaaa1982 skrev 2007-10-25 13:24:22 följande:
    hmm... Pratade med en kille på mitt jobb (vården) om genom vår chef fått spruta mot just vinterkräkan. Kostade 150 kr... Fast han kanske pratade e nattmössan! Frågade om det verkligen inte var mot influensan han fått men han sa nej: Kräksjukan... Ska snacka med han idag igen.. hehe
    va! e d sant finns det vaccin mot vinterkräksjukan??
  • Idaaa1982

Enligt min arbetskompis som påstår sig har fått den iallafall! Ska fråga honom ikväll på jobbet. Återkommer imorgon med svar, eller senare ikväll...

missis skrev 2007-10-25 13:25:57 följande:
    va! e d sant finns det vaccin mot vinterkräksjukan??
  • missis
    Idaaa1982 skrev 2007-10-25 13:28:10 följande:
    Enligt min arbetskompis som påstår sig har fått den iallafall! Ska fråga honom ikväll på jobbet. Återkommer imorgon med svar, eller senare ikväll...
    då väntar jag spänt på det,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
  • TLT

missis- välkomen hit!
    vad är det för tabletter du får?? *nyfiken*
    jag jobbar ochså i vården ( helt befängt egentligen)
    just denna tiden på året känns det väldigt jobbigt att ta sej dit för jag vet ju inte om det går magsjuka då...
    funderar på att byta jobb.

• missis
    TLT skrev 2007-10-25 13:30:00 följande:
    missis- välkomen hit!vad är det för tabletter du får?? *nyfiken*jag jobbar ochså i vården ( helt befängt egentligen)just denna tiden på året känns det väldigt jobbigt att ta sej dit för jag vet ju inte om det går magsjuka då...funderar på att byta jobb.
    hej tack! jag får tabletter som (är lite osäker på stavningen) heter essucous. de fungerar lugnande o kan motvärka kräkning i hög dos. problemet är bara att när man tar dom så blir man så trött o slut att man är helt orkeslös, det är väl anda nackdelen med dem.
  • Iorlover

Jag tycker att det känns som om ingen tar detta på allvar då man berättar. DET tycker jag är jobbigt. -Jo, men de finns väl ingen som gillar spy osv. MEN HALLÅ! Detta är ju SÅÅÅ mycket mer än så. Känner mig så förlöjligad i alla smanhang för mina fobier. Jag är bara löjlig o dum!

• TLT

iorlover- vet vad du menar, jag vågar inte ens berätta det....

• missis
    Iorlover skrev 2007-10-25 13:34:29 följande:
    Jag tycker att det känns som om ingen tar detta på allvar då man berättar. DET tycker jag är jobbigt. -Jo, men de finns väl ingen som gillar spy osv. MEN HALLÅ! Detta är ju SÅÅÅ mycket mer än så. Känner mig så förlöjligad i alla smanhang för mina fobier. Jag är bara löjlig o dum!
    åh guud vad jag känner igen mig i det du skriver! man känner hela tiden att folk tittar snett eller tycker att man är fjantig om man inte klarar av att gå till jobbet tex. folk fattar inte den här hemska ångesten som kan göra en svimfärdig o känslan av näradöden upplevelse.
  • Krisselina

Nä, något vaccin mot vinterkräksjukan finns inte. Då skulle man hört om det.. Men det skulle ju vara helt fantastiskt om det nu skulle uppfinnas! Tänk vilken dröm för oss emetofober! 

Men en lite tröst iaf.. Och som jag har sagt tidigare.. Alla kan INTE få kräksjukan! Vissa är imuna!  

Lita alltid på din intuition
Svar på tråden spyfobi!!!!!