• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • TLT

ja precis jag har hrt attd e med en viss typ av blodgrupp (minns inte vilken) inte kan få det!!!
    härligt för dom

• TLT

shit jag stavar som en kratta. har theo i knät...

• Krisselina
    TLT skrev 2007-10-25 14:10:13 följande:
    ja precis jag har hrt attd e med en viss typ av blodgrupp (minns inte vilken) inte kan få det!!!härligt för dom
    Nä, det är ett genfel som gör att viruset inte kan tränga in i tarmarna, och det gör att man blir just imun.. Har googlat ;)
    Jag är en av dom. Har aldrig fått det..
    Lita alltid på din intuition
  • TLT

hmm ok men en läkare talade om det för mej.

• Krisselina

"Dock bär var femte svensk på en speciell genvariant som gör att calicivirus inte kan ta sig in i tarmens celler. I dessa fall är individen immun."

"Immuniteten kunde dock inte ha med blodet att göra eftersom viruset aldrig tar sig in i blodbanan. Därför undersökte Linköpingsforskarna vilka tarmrelaterade gener som ligger på samma kromosom som blodgruppsmarkörerna och hittade då den icke-fungerande genen. "

Det var det jag hittade på google..

• missis
    Krisselina skrev 2007-10-25 14:22:05 följande:
    "Dock bär var femte svensk på en speciell genvariant som gör att calicivirus inte kan ta sig in i tarmens celler. I dessa fall är individen immun.""Immuniteten kunde dock inte ha med blodet att göra eftersom viruset aldrig tar sig in i blodbanan. Därför undersökte Linköpingsforskarna vilka tarmrelaterade gener som ligger på samma kromosom som blodgruppsmarkörerna och hittade då den icke-fungerande genen. "Det var det jag hittade på google..
    men kan man inte via en läkarunderskökning ta reda på om man är immun eller inte???
  • Krisselina
    missis skrev 2007-10-25 14:27:50 följande:
    men kan man inte via en läkarunderskökning ta reda på om man är immun eller inte???
    Det har jag ingen aning om.. Det stog även att om man inte blev sjuk när det var som värst, 2002, då är man säkerligen en av de immuna..
  • vil70

missis en lite fråga vilka tabletter är det du får för att inte kräkas, hur mår man då??

Jag skall snittas på tisdag 30/10 ocj sonen började kräkas i natt och fortsatte till morgonen.
    Mitt snitt beror på en aktiv tarmsjukdom, vilket gör att en magsjuka kan ställa till allvarlig skada.

Jag hatar magsjuka, men vet inte om jag kan klassas som emetofob, maken förstår imte min oro riktigt.

Jag tvättar, städar och skurar händerna som besatt. Jag tappar allt vad matlust heter och vill bara sova bort alltihop.
    Känner mig piss inför sonen, jag tar i honom men håller andan och vänder bort mitt huvud.
    Så är det utan gravidmage oxå.

Till saken hör att denna gravditet har vår yngsta lyckats få magsjuka 6 ggr (helt onaturligt), 3 ggr på sjukhus med dropp.
    Är sjukskriven det sista, men nu känns det ett fängelse.

Min mamma skall passa barnen på tisdag, men det går inte om dom är sjuka, för hon kan inte spy efetr en operation.

USCH USCH!! Varför????

Svar på tråden spyfobi!!!!!