• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • zasata

vad synd... var ju nästan lite lycklig där ett tag..

Idaaa1982 skrev 2007-10-27 15:43:08 följande:
    hej hopP!Såklart det inte fanns vaccination mot vks... Min arbetskompis som pratade i nattmössan... Jaja..Får man den så får man den å inte så mkt man kan göra åt det!
  • Mamasnest

Min äldsta pojk har spyfobi och det är jättejobbigt för oss alla. Varje gång vi åker utomlands så är han så orolig att bli dålig i magen och/eller spy att han blir gråtfärdig. Nu har vi börjat att vaccinera honom mot E-coli (?).

Trebarnsmamma på heltid
  • zasata

vad e det för vaccin?

Mamasnest skrev 2007-10-27 22:53:56 följande:
    Min äldsta pojk har spyfobi och det är jättejobbigt för oss alla. Varje gång vi åker utomlands så är han så orolig att bli dålig i magen och/eller spy att han blir gråtfärdig. Nu har vi börjat att vaccinera honom mot E-coli (?).
  • sjuttiosexan

Usch jag avskyr att kräkas! Tror man kan kalla det fobi för jag får panik när jag känner det är påväg, och går det kräksjuka på jobbet så desinfincerar jag ALLT i min närhet och tvättar sönder händerna... Bläää

• Iorlover

Hjälp...hjälp...HJÄLP!
    Masade mig på bio igår fast jag tycker de är jobbigt i spyfobisyfte! Hamnade någolunda för oss själva, jag var kissnödig men kunde bara inte låna toan där...huga!
    Filmen gick o tog slut. Då vi går ut så ligger det vad jag tycker se ut som en spya alldeles utanför dörren. Ja, ni kanske vet hur jag kände då/nu o vad man tänker? Jaha, vem, vad när? Kan de vara magsjuk person, kan det vara den tidigare föreställninge? Mm.
    Fan, vad det förstörde min kväll. Så himla jobbigt det här! Grät hela vägen hem! Sjukt, är vad det är!

• zasata

åååå fy vad äckligt!!
    hur har det gått?
    hoppas det är nån unge som ätit  för mycket chips bara!
    själv försöker jag bara blunda när jag ser nått. även om man har samma tankar slipper man att se..

Iorlover skrev 2007-11-01 09:38:47 följande:
    Hjälp...hjälp...HJÄLP!Masade mig på bio igår fast jag tycker de är jobbigt i spyfobisyfte! Hamnade någolunda för oss själva, jag var kissnödig men kunde bara inte låna toan där...huga!Filmen gick o tog slut. Då vi går ut så ligger det vad jag tycker se ut som en spya alldeles utanför dörren. Ja, ni kanske vet hur jag kände då/nu o vad man tänker? Jaha, vem, vad när? Kan de vara magsjuk person, kan det vara den tidigare föreställninge? Mm. Fan, vad det förstörde min kväll. Så himla jobbigt det här! Grät hela vägen hem! Sjukt, är vad det är!
  • Iorlover
    zasata skrev 2007-11-02 12:02:18 följande:
    åååå fy vad äckligt!!hur har det gått?hoppas det är nån unge som ätit  för mycket chips bara!själv försöker jag bara blunda när jag ser nått. även om man har samma tankar slipper man att se..
    Jo..det går bra. Tröstade mig med det att antagligen så var det någon unge som ätit för mycket bara. Men det är ju otroligt vad en sån här sak kan göra!
    Man kan nästan förstå att folk tycker man e liiite nasig i bollen!
    Men om de bara kände vad jag känner just där o då så skulle de faan hålla klaffen! (förlåt mitt språk, men det är så jobbigt nu)
  • bellanbus
    Hej alla!

Jag är emetofob (som det så fint heter när man fått diagnos ) och jag har gått i kognitiv beteende terapi för det, jag har gått på hypnos och i vanliga samtal för det...

Jag kan inte säga att jag är helt fri från min fobi, men jag mår mkt bättre och har lärt mig hantera min rädsla och ångest inför det!
    Dock är vks-säsongen den jobbigaste tiden för mig på året...men jag har oerhört bra stöd i min familj och mina vänner faktiskt...
    Välkomna till Effelltown....
  • Iorlover
    bellanbus skrev 2007-11-02 17:00:10 följande:
    Hej alla!Jag är emetofob (som det så fint heter när man fått diagnos ) och jag har gått i kognitiv beteende terapi för det, jag har gått på hypnos och i vanliga samtal för det...Jag kan inte säga att jag är helt fri från min fobi, men jag mår mkt bättre och har lärt mig hantera min rädsla och ångest inför det!Dock är vks-säsongen den jobbigaste tiden för mig på året...men jag har oerhört bra stöd i min familj och mina vänner faktiskt...
    Hur stöttar de dig? Vill också att folk ska förstå o stötta men jag vet inte hur, så jag förstår att de måste vara svårt för de ju!
Svar på tråden spyfobi!!!!!