• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • SaramedM

Jag äter någon form av magsyrebakterier och ger M Sempers magdroppar när det börjar gå ms runtomkring oss.

Inte vet jag om det hjälper men det skadar knappast heller.

• TLT

wavva- vet inte om de hjälper med de sägs göra det. jag har inte vart sjuk på många år....

• Juni78
    En till här med spyfobi Fick hämta hem sonen från dagmamman då han kräkts imorse.Men än så länge har det in te blivit nåt mer,peppar peppar....

Nån som kan svara på vad det egentligen är för skillnad på magsjuka o vks??Är det nåt som skiljer dem åt?

Sen vill jag nog påstå att allt det här som skrivs ang vks är väääldigt uppförstorat!Man ska inte läsa allt som står i kvällstidningarna...Tyvärr är jag sån som bara måste läsa allt som står om det och blir då självklart ännu mer panikslagen och rädd att få det
  • Wavva

Skillnaden är att Vinterkräksjukan kommer från Caliciviruset, mkt smittsamt och som sagt ett virus- kan smitta upp till 1 vecka efter det brutit ut och man blir ofta sämre än vanlig maginfluensa, många kaskad kräkningar etc. Annan sådan där maginfluensa som brukar gå på dagis tror jag är bakteriell.

• D med N och A

Även vi ger Sempers magdroppar till minstingen som är 1,5 år - alltså i värsta åldern infektionsmässigt och som stoppar ALLT i munnen. De ska ju stärka immunförsvaret allmänt också, inte bara mot magsjuka då. Vet inte heller om det hjälper, men skadar gör det ju absolut inte. :) Köps på Apoteket, 179:- tror jag jag gav för en liiiiten flaska, men den verkar räcka ganska länge i alla fall.

• Mamasnest

Vad är de här magdropparna menade för? Min 2-åring är ofta hård i magen trots massor av vätska och frukt. Kan dropparna vara något för henne tro?

Trebarnsmamma på heltid
  • D med N och A

Det är goda bakterier av samma typ som man redan har i magen. Främst är de nog tänkta för bebisar med magknip, men de ger som sagt immunförsvaret en extra skjuts också. Kan va bra om man har barn som tycks åka på det mesta. Min kille brukar också vara hård i magen normalt sett och det har blivit bättre sen vi började med dropparna efter senaste lös-i-magen-perioden (som ev var magsjuka fast utan kräk). Om det beror på dropparna eller inte vet jag ju inte säkert, men kanske? Värt ett försök?

Svar på tråden spyfobi!!!!!