• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • SaramedM

Var det en snäll säsong?
    Men det är väl ca varannat år eller ?
    Och ifjol var det ju hemskt

mal skrev 2007-10-26 16:05:46 följande:
    Tänk om det kunde bli som säsonen 2003-04..
  • mal

Tycker tyvärr det ser ut som att det bli värre och värre för varje år. HOPPAS innerligt att jag har fel

SaramedM skrev 2007-10-26 16:10:24 följande:
    Var det en snäll säsong?Men det är väl ca varannat år eller ?Och ifjol var det ju hemskt
  • Kaldorei

uuusch, ju närmare förlossningen jag kommer dess då värre å värre blir min oroa för att spy på förlossningen.... På föräldragruppen började barnmorskan prata om nerverna vid spinae, å när huvudet trycker på dessa under förlossningen så är det många som kräks jättemkt sa hon.... usch, jag ville bara rusa ut ur rummet =/ känns så löjligt att prata om det också, för folk fattar ju inte att det e en så jobbig grej för mig. får panikångest å börjar gråta bara nån sätter i halsen å hostar så det låter som att dem ska spy vilken sekund som helst =(

• SaramedM

Men hur var det 2005 var inte det ett mellanår?

mal skrev 2007-10-26 16:12:16 följande:
    Tycker tyvärr det ser ut som att det bli värre och värre för varje år. HOPPAS innerligt att jag har fel
  • Krisselina
    Kaldorei skrev 2007-10-26 16:14:37 följande:
    uuusch, ju närmare förlossningen jag kommer dess då värre å värre blir min oroa för att spy på förlossningen.... På föräldragruppen började barnmorskan prata om nerverna vid spinae, å när huvudet trycker på dessa under förlossningen så är det många som kräks jättemkt sa hon.... usch, jag ville bara rusa ut ur rummet =/ känns så löjligt att prata om det också, för folk fattar ju inte att det e en så jobbig grej för mig. får panikångest å börjar gråta bara nån sätter i halsen å hostar så det låter som att dem ska spy vilken sekund som helst =(
    Jag har kräkfobi men ärligt talat så "brydde" jag mig inte när jag var tvungen att kräkas vid förlossningen.. Och varför då undrar du? Jo, för att illamåendet kom, jag spydde och illamåendet försvann - det hela var över på en minut. Jag hann inte ens bli rädd. Kräktes 1 gång, sen inget mer. Och ärligt talat gjorde värkarna så sablans ont så det tog över rädslan för att kräkas oxå, ville bara få ut ungen, hehe..
    Lita alltid på din intuition
  • Kaldorei

Jo, folk säger ju att det e så, att det gör så ont så man inte bryr sig... men iaf. tänk om jag börjar må illa INNAN det liksom börjar göra så himla ont =/ jag får verkligen megapanik å blir ÄNNU sämre än vad jag är liksom(ex vid magsjuka)

Krisselina skrev 2007-10-26 16:30:26 följande:
    Jag har kräkfobi men ärligt talat så "brydde" jag mig inte när jag var tvungen att kräkas vid förlossningen.. Och varför då undrar du? Jo, för att illamåendet kom, jag spydde och illamåendet försvann - det hela var över på en minut. Jag hann inte ens bli rädd. Kräktes 1 gång, sen inget mer. Och ärligt talat gjorde värkarna så sablans ont så det tog över rädslan för att kräkas oxå, ville bara få ut ungen, hehe..
  • zasata

jag spydde inte inte. och avr på info möte innan på förlossningen och hon sa att man kan fp en tabalett mot illamåendet och kräkningar om man vill!! och det är inte lustgasen man spyr av heller, bara om man andas fel. så börja att andas luft med den bara för att rpöva. ring förlossningen i morgon och hör med dom och berätta och be även din BM skriva i din journal med stora bokstäver att du lider av denna fobin.

Kaldorei skrev 2007-10-26 16:14:37 följande:
  • Kaldorei

jag har inte ens sagt nåt till barnmorskan om det.... det e inte många som vet nåt alls, dem jag försökt berätta för bara garvar å har sig.... ska nog försöka ta upp det med förlossningen när vi är där på studiebesök tror jag... när nu det blir....

• Avelyn
    Kaldorei skrev 2007-10-26 18:03:06 följande:
    jag har inte ens sagt nåt till barnmorskan om det.... det e inte många som vet nåt alls, dem jag försökt berätta för bara garvar å har sig.... ska nog försöka ta upp det med förlossningen när vi är där på studiebesök tror jag... när nu det blir....
    Jag kan trösta med att jag inte alls kräkts vid någon förlossning. Kände inte ens illamående när sonen passerade spinae eller vad det heter. Ont hade jag.. men inget illamående. Så det är ju inte alls säkert att man kommer att må illa.

Jag tog upp min rädsla direkt på mvc när Leo skulle födas och det skrevs in i journalen. Superbra tyckte jag.
Svar på tråden spyfobi!!!!!