• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • zasata

hade ingen eda och spydde inte.. min mamma, mormor har inte spytt häller..

• jezzie

Har haft samma tankar inför förlossningen, inte varit rädd för smärtan utan för att spy och ville därför inte heller ta lustgas. Vid min första förl. mådde jag lite illa just då det satte igång men det var nog mest nervösillamående, typ att nu kör dte igång och man visste inte vad som väntade men sen gick det över när det väl rullade på och jag mådde inte alls dåligt, absolut inte "spyillamående". Sen fick de mig att pröva lustgasen bara pyttelite i början och det gick ju bra så jag vågade använda den och det var vad jag använde och jag är glad att de fick mig att pröva för det funkade. Men jag hade också sagt till min bm att jag hade detta "problem" men det kändes inte som om att det var något de tog så stor notis om, men lyckligtvis gick det ju bra med båda mina barn.

• jezzie

Men alla ni som är här och försökt få hjälp med fobin vad har ni gjort???

• zasata

försökt men vet inte var jag skall vändam ig...

jezzie skrev 2007-10-26 22:47:13 följande:
    Men alla ni som är här och försökt få hjälp med fobin vad har ni gjort???
    båfe jag och sambon e förkylda och har rethosta just nu.. han hosta på toa precis.. och jag trodde han spydde. hjärat ur halsgroppen, även om jag vet han hosta,,
  • mal

För mig var det det iaf. Hade vks 2004 på julafton sen 2006 men inte 2005 faktiskt

SaramedM skrev 2007-10-26 16:19:00 följande:
    Men hur var det 2005 var inte det ett mellanår?
  • Frosk

hej hej. usch såg på texttv att vinterkräksjukan har börjat komma nu. uäääk! jag vill bara gå och gömma mig och komma fram till sommarn igen!

På tal om förlossningar så var min största fasa också att spy, men jag använde mig bara av lustgas och mådde aldrig illa. Hade den på högsta också och sög som besatt så jag är tacksam att den funkade för nåt annat hann vi inte med.

• zasata

vilken kananl och vilken sidan på textv?

Frosk skrev 2007-10-27 09:33:33 följande:
    hej hej. usch såg på texttv att vinterkräksjukan har börjat komma nu. uäääk! jag vill bara gå och gömma mig och komma fram till sommarn igen!På tal om förlossningar så var min största fasa också att spy, men jag använde mig bara av lustgas och mådde aldrig illa. Hade den på högsta också och sög som besatt så jag är tacksam att den funkade för nåt annat hann vi inte med.
  • Maggan78

Vad skönt att fler är som jag! har reggat mig på "kräksidan" oxå. 
    Jag ska snart bort så jag hinner inte läsa hela tråden, men jag hoppas att vi kan ge varandra stöd!

Det som inte syns finns inte. Bikinilinjen bl a
  • Idaaa1982

hej hopP!

Såklart det inte fanns vaccination mot vks... Min arbetskompis som pratade i nattmössan...

Jaja..Får man den så får man den å inte så mkt man kan göra åt det!

• Frosk

Jag minns inte men det var igår jag såg det. försökte hitta det igen men det gjorde jag ju inte.

zasata skrev 2007-10-27 09:40:43 följande:
    vilken kananl och vilken sidan på textv?
Svar på tråden spyfobi!!!!!