• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • joe1

Min läkare sa något liknande. Men skickade remiss till psykiatrin där de skulle hjälpa mig med remiss på KBT. Men på psykiatrin skrattade de bara åt mig, så nu får jag bekosta KBT själv. Efter mycket om och men, så har jag lyckats hitta en terapeft en liten bit härifrån... Stå på dig!!!

• bellanbus
    joe1 skrev 2007-11-04 07:52:11 följande:
    Hej alla! Ducoral heter vaccinet...Är det någon här som är medlem i SME (emetofobi.se)???En jätte bra sida för de som verkligen är rädda för s*y, ms-Man har all stöttning man kan få där om allt.
    Jag är medlem där!
    Välkomna till Effelltown....
  • Wavva

joe1: Får du inte magsjuka när du äter de pillerna från hälsokosten eller är de du fått på recept bättre?

• zasata

hur blev du medlem? jag har fyllt i där "bli medlem" för länge sen men så skulle dom typ höra av sig eller nått ju, men det har dom aldrig.
    är sidan bra?

bellanbus skrev 2007-11-04 10:37:40 följande:
    Jag är medlem där!
  • Mamasnest

När jag berättade för vår husläkare om sonens spyfobi så tog hon oss på allvar direkt. Det var då hennes förslag att ge honom vaccinet. Synd att inte alla läkare tar det på allvar...

Vet ni andra varför ni har spyfobi? Något som har hänt?

Min sons fobi kommer av att han aldrig spydde innan han var 7 år gammal och när han väl gjorde det så var det för att han fick VKS hos pappa som han inte träffade så ofta. Pappan bor 25 mil härifrån så jag kunde liksom inget göra. Denna händelse blev oerhört traumatisk för honom och han pratar fortfarande ofta om det trots att det är över 3 år sedan.

Trebarnsmamma på heltid
  • joe1

Pillren från hälsokost äter jag i förebyggande syfte. De på recept är "nöd tabletter"
    Har inte krä**s sen jag va 4 år. Idag är jag 27 och jag är livrädd och tvär vägrar göra det. Hellre tar jag livet av mig. Så känns det i sådana situationer.
    Jag fyllde nog i någon medlemslista, sen fick jag ett mail och efter 2 dagar kunde jag logga in mig där. Hemsidan är underbart bra...

• bellanbus
    zasata skrev 2007-11-04 11:08:43 följande:
    hur blev du medlem? jag har fyllt i där "bli medlem" för länge sen men så skulle dom typ höra av sig eller nått ju, men det har dom aldrig.är sidan bra?
    Jag tror jag varit medlem där i typ 2 år snart, så jag kommer knappt ihåg hur det gick till...
    Jag var där jättemkt i början, men nu besöker jag nästan aldrig sidan...

Dock är sidan guld värd under vks perioden, för då får man mkt stöd och mkt bra information där!
    Ibland är det dessutom skönt att få skriva av sig till de som förstår!

Maila igen och fråga om vad som hänt.
  • zasata

hittar ingen mailadress jag kan maila =/

bellanbus skrev 2007-11-04 13:01:52 följande:
    Jag tror jag varit medlem där i typ 2 år snart, så jag kommer knappt ihåg hur det gick till...Jag var där jättemkt i början, men nu besöker jag nästan aldrig sidan...Dock är sidan guld värd under vks perioden, för då får man mkt stöd och mkt bra information där!Ibland är det dessutom skönt att få skriva av sig till de som förstår!Maila igen och fråga om vad som hänt.
  • bellanbus
    zasata skrev 2007-11-04 17:00:49 följande:
    hittar ingen mailadress jag kan maila =/
    Om du går in på sidan och sedan i listen står där Kontakt, där kan du kontakta Magdalena (det är hon som sköter forumet) via email!
  • zasata

förösker trycka där men händer inget =/

bellanbus skrev 2007-11-04 17:13:55 följande:
    Om du går in på sidan och sedan i listen står där Kontakt, där kan du kontakta Magdalena (det är hon som sköter forumet) via email!
Svar på tråden spyfobi!!!!!