• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • verrron

Jag har också kräkfobi..
    Kräktes inte vid förlossningen men jag hade talat om det för BM så väl på förlossningen fick jag en tablett mot illamående utifall att...

• Krisselina
    Kaldorei skrev 2007-10-26 16:42:26 följande:
    Jo, folk säger ju att det e så, att det gör så ont så man inte bryr sig... men iaf. tänk om jag börjar må illa INNAN det liksom börjar göra så himla ont =/ jag får verkligen megapanik å blir ÄNNU sämre än vad jag är liksom(ex vid magsjuka)
    Nä, det tror jag inte.. Fast man ska ju aldrig säga aldrig... Men oroa dig inte för det!! Som sagt kan man få tabletter mot illamående, och det är inte ens säkert att du kommer må illa!!
    Lita alltid på din intuition
  • Postis

Kaldorei: Jag tycker absolut att du ska ta upp din rädsla med dem på förlossningen! Min fobi "förstörde" min förlossning, då jag nästan inte kunde tänka på något annat, och åt och drack på tok för lite. Vågade inte använda lustgasen, och lade väldigt mycket onödig energi på rädslan. Energi som jag hade behövt till att jobba mig genom värkarna. Jag hade skrivit i mitt förlossningsbrev om fobin, men tyckte inte att de beydde sig så mycket om det. Så prata med dem innan!
    Kan tillägga att jag mådde bara lite lite illa under förlossningen, och spydde aldrig, var inte ens i närheten...

• Kaldorei

Det jobbiga är ju att jag har sprutfobi också. så vågar fan inte ta nån EDA =/ eller nåt sånt.... vilket gör att jg blir ännu räddare att smärtan ska göra att jag mår illa liksom....=(

• Krisselina
    Kaldorei skrev 2007-10-26 18:44:28 följande:
    Det jobbiga är ju att jag har sprutfobi också. så vågar fan inte ta nån EDA =/ eller nåt sånt.... vilket gör att jg blir ännu räddare att smärtan ska göra att jag mår illa liksom....=(
    Den fobin har jag med *s* Blir helt svimfärdig av sprutor! Men det var lite samma sak där.. Först och främst låg jag ner i fosterställning typ så jag såg ju aldrig sprutorna. Det + värkarna gjorde att jag inte tänkte på när dom satte EDA:n.. Det var nästan så att jag hade kunnat ta den där sprutan själv och stuckit in den, så ont som jag hade *s*
  • stardream

Jag är livrädd för att kräkas. Jag AVSKYR det, och gör allt jag kan för att slippa. Jag verkligen plågar mig igenom magsjukan när jag har det. och all min energi går åt till att låta bli att kräkas. Jag vågar aldrig dricka för mycket, för så fort jag blir yr, så blir jag rädd för att kräkas. Jag vet inte varför jag har denna fobi.

• MammaHela

Jag har fött tre barn.
    De två första förlossingarna spydde jag massor, den sista spydde jag inte alls.

De två första hade jag ingen EDA, det hade jag sista.

Ni som har fött barn och inte kräkits, har ni använt EDA?

mammahela.bilddagboken.se ♥ Nu är Liv här ♥
  • SaramedM

Jag hade inte EDA men vart igångsatt, vet inte om det kan påverka eftersom jag var på dropp hela förlossningen
    Men jag kräktes och det var faktiskt inget problem, alla krafter var så starka och snabba och onda att jag inte hann fundera på att det var jobbbigt eller försoka hålla emot.

Tror ( bara det....att jag inte vet!) att jag kräktes två gånger snabbt inpå varandra, i en påse som jag fick av barnmorskan

MammaHela skrev 2007-10-26 19:37:52 följande:
    Jag har fött tre barn. De två första förlossingarna spydde jag massor, den sista spydde jag inte alls.De två första hade jag ingen EDA, det hade jag sista. Ni som har fött barn och inte kräkits, har ni använt EDA?
  • Krisselina
    SaramedM skrev 2007-10-26 19:43:50 följande:
    Jag hade inte EDA men vart igångsatt, vet inte om det kan påverka eftersom jag var på dropp hela förlossningenMen jag kräktes och det var faktiskt inget problem, alla krafter var så starka och snabba och onda att jag inte hann fundera på att det var jobbbigt eller försoka hålla emot.Tror ( bara det....att jag inte vet!) att jag kräktes två gånger snabbt inpå varandra, i en påse som jag fick av barnmorskan
    Precis så vart det för mig med.. Jag hann inte ens säga att jag mådde illa så var barnmorskan framme med en spypåse. Och tur var väl det för annars hade det kommit i sängen. Så fort gick det..
Svar på tråden spyfobi!!!!!