• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • SaramedM

Usch
    Jag tycker synd om er bägge två

Du måste försöka få hjälp någonstans, så här illa kan du inte ha det.

zasata skrev 2007-11-05 18:36:46 följande:
    shit vad detta tär på förhållandet.. jag vill inget mer än att bo själv..bråkar ni mkt när ni får panik?
  • zasata

jag vet inte var.sist jag försökte blev det bara värre.. men sökt lite lägenheter också nu i alla fall..
    hoppas inte han är magsjuk och inte hunnit smitta mig i så fall. sitter här hemma renpanik, (jätte ont i magen givetsvis) och en bebis som vill leka och busa hela tiden..

SaramedM skrev 2007-11-05 18:37:57 följande:
    UschJag tycker synd om er bägge tvåDu måste försöka få hjälp någonstans, så här illa kan du inte ha det.
  • SaramedM

Om alla magsjukor är virus kan ju inte magdropparna och liknande funka alls?

Hm

• Aussielotta

zasata --> varför skulle han vara magsjuk? Mår han illa då?

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • zasata

han hade lite ont i magen i morse.. och haft till och från.. men han mår inte illa säger han.. men jag får panik så fort han nämner ont i magen..

Aussielotta skrev 2007-11-05 18:45:25 följande:
    zasata --> varför skulle han vara magsjuk? Mår han illa då?
  • bellanbus
    SaramedM skrev 2007-11-05 18:43:21 följande:
    Om alla magsjukor är virus kan ju inte magdropparna och liknande funka alls?Hm
    Vid virus blir ju den normala tarmfloran rubbad, och det är det dessa magdropparna "stabiliserar" det är kroppens egna bakterieflora, det är inte samma sak som bakterier som gör dig sjuk.
    Välkomna till Effelltown....
  • Emma w S

vad är det för magdroppar ni pratar om?

zasata
    Säger som de andra, du måste få hjälp med det här.
    Det låter inte alls bra för ert förhållande.
    Förstår dig på ett sätt. Att du vill bo själv för att minska smittor osv.

det perfekta livet... finns det att köpa så står jag först i kön
  • zasata

var skall jag få hjälp? sist jag försökte blev det bara värre.. så nu är jag livrädd för vad dom skall göra.

känner mig till och med dum här inne över hur jag reagerar.. men hade vi haft tex 1extra rum +en toa till ahde jag nog vart lugnare.. men nu finns det liksom ingen plat för nån sjuk, och jag e liv rädd att ebba skall bli sjuk nån gång..

• Emma w S

vi hade två toaletter innan vi flyttade och det kändes alltid tryggt. Men nu har vi bara en och det är väl största nackdelen...

Handsprit och desinfektionsmedel är guld värt.

Var du ska få hjälp har jag ingen aning om, är själv inne på att söka hjälp. Vill nog gå i kognitiv beteendeterapi... får tänka lite på det.

det perfekta livet... finns det att köpa så står jag först i kön
  • zasata

ja det förstår jag.. borde sjukvården erbjuda dom sjuka så som dom som ahr rullstol får sin lägenhet anpassad..

Emma w S skrev 2007-11-05 19:36:08 följande:
    vi hade två toaletter innan vi flyttade och det kändes alltid tryggt. Men nu har vi bara en och det är väl största nackdelen... Handsprit och desinfektionsmedel är guld värt.Var du ska få hjälp har jag ingen aning om, är själv inne på att söka hjälp. Vill nog gå i kognitiv beteendeterapi... får tänka lite på det.
Svar på tråden spyfobi!!!!!