• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • zasata

har du träffat honom efter att han har spytt? i så fall finns ju risken, men träffade du honom bara är nog risken rätt liten. har han spytt en gång eller flera gånger?

Aussielotta skrev 2007-11-11 20:42:10 följande:
    vad tror ni....hur stor är risken att jag kommer smittas av brorsans dotter?
  • zasata

gud vad jag känner igen mig!

Iorlover skrev 2007-11-11 20:27:08 följande:
    Hej allihopa! Helgen har varit tuff här...syrrans son har legat i magsjuka! Bara att veta det! Sen var vi på affären i Lördags o en unge gråter och jag börjar genast fantisera att han nog har ont i magen o kommer snart börja kräkas! Måste skynda på min stackars mamma med handlingen o fort ut!Idag igen då vi var på ÖB så gråter en unge o håller sig för magen, hans mamma tar han ut till toaletten! Hur i helvete kommer det sig att det bara sker kring mig? Verkar dras till mig! Vet inte ens om han var magsjuk, men ni vet ju hur det är?Faan, är så trött på att alltid vara rädd o känna efter!
  • Aussielotta

Min bror och hans familj hade magsjuka hela förra helgen. Det började förra onsdagen då bror och hans sambo spydde, sen spydde sonen och sen på fredagen spydde dottern. På lördagen (förra lördagen) skulle de kommit på lunch hos oss.....tur att de inte kom....sen flyttade vi lunchen till nu igår och så spyr hon idag......fasen, jag kommer aldrig komma över den här jäkla fobin. Jag hoppas verkligen att min son inte blir sjuk eller jag helelr förstås eller sambon. Jag brukar tänka att det borde vara okej när det gått i vart fall 48 timmar.....så det innebär att jag får vänta ytterligare ett dygn till....

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • zasata

kan man bli helt frisk? eller skall man dras med detta hela livet? hur skall man orka de?

• Wavva

D med N och A: Du har rätt, sluta att märka ord...tröttsamt med gnällfior. Det väsentliga var ju att man vill slippa magsjuka.

• zasata

?

Wavva skrev 2007-11-11 21:11:39 följande:
    D med N och A: Du har rätt, sluta att märka ord...tröttsamt med gnällfior. Det väsentliga var ju att man vill slippa magsjuka.
  • Aussielotta

zasata --> jag träffade hela familjen igår. Då var alla friska. Idag spydde dottern. Idag träffade jag bror och sonen, dottern var hemma med sin mamma. Så risken finns ju att min bror eller sonen har fått dotterns virus.......

• zasata

har dom inte spytt så är nog inte risken så stor även om dom kan bära på viruset så tror jag inte det är så smittsamt innan. men tycker du är väldigt modig som gick på middagen ändå stort PLUS till dig. köp hem lite blåbärs soppa och ät försiktigt för säkerhets skull. jag har alltid båbärssoppa hemma..

Aussielotta skrev 2007-11-11 21:12:37 följande:
    zasata --> jag träffade hela familjen igår. Då var alla friska. Idag spydde dottern. Idag träffade jag bror och sonen, dottern var hemma med sin mamma. Så risken finns ju att min bror eller sonen har fått dotterns virus.......
  • Aussielotta

jag har alltså inte träffat dottern sedan hon spyttt. hon har hittills tydlige bara spytt en gång vad jag vet....men det är aldrig nån i min familj somsäger sanningen när det gäller kräkningar, då de vet att jag är så känslig......vilket gör mig ännu argare.

• Aussielotta

zasata --> OM jag hade vetat om att hon spydde så hade jag INTE gått till middagen. Detta fick jag reda på först när jag kom dit....då är det lite svårt att gå hem igen. Tycker det är så dåligt att de inte berättar detta innan så vi kan få välja själva om vi vill riskera att bli smittade, i synnerhet när man har en 11månaders....

Svar på tråden spyfobi!!!!!