• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • zasata

då är det bättre att dom inte säger något tycker jag! har man sakt a så får man säga allt. jag lovar att du hade mått bättre om du inte vetat något och dom kanske sa det 2 veckor senare. det tycker jag är bra. men jag tror inte du har blivit smittad. men förstår din oro och dina 2 kommande långa dygn.

Aussielotta skrev 2007-11-11 21:14:19 följande:
    jag har alltså inte träffat dottern sedan hon spyttt. hon har hittills tydlige bara spytt en gång vad jag vet....men det är aldrig nån i min familj somsäger sanningen när det gäller kräkningar, då de vet att jag är så känslig......vilket gör mig ännu argare.
  • Aussielotta

det jobbiga är att jag skall jobba imorogn för första gången sen förlossningen. Inte så kul att vara på jobbet och börja må illa. Nä, jag hoppas inte att smittorisken är så himla stor. Men jag hoppas verkligen inte at min bror och sonen blir magsjuka, för DÅ kommer jag bli orolig......

Jag hade förstått att det var nåt mysko om de inte hade sagt något.....min familj är som sagt väldigt hemlighetsfulla när det gäller spy och magsjukor....de blir som sagt arga på mig när jag börjar med min ångest...

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • zasata

jag känner igen mig så himla väl.. även om inte det hjälper dig just nu.
    men jag kan säga att min sambo spydde för ca 1½månad sedan, men abra 1gång. jag klarade mig. men gud vad rädd jag var. försök vila. sova halvsittandes kanske med en påse vid sängen? och mår du kass i morgon så får du säga att du e sjuk. eller ta en alvedon och testa. själv brukar jag må mer illa av dom. men det kan ju hjälpa lite kanske?
    hoppas verkligen inte du blivit smittad. ringt och frågat om nån mer blivit dålkig av dom? och säg att du kräver saningen har inte dom blvit dåliga så minsakr ju risken ännu mer. och du harj u i så fall träffat dom innan!

Aussielotta skrev 2007-11-11 21:19:17 följande:
    det jobbiga är att jag skall jobba imorogn för första gången sen förlossningen. Inte så kul att vara på jobbet och börja må illa. Nä, jag hoppas inte att smittorisken är så himla stor. Men jag hoppas verkligen inte at min bror och sonen blir magsjuka, för DÅ kommer jag bli orolig......Jag hade förstått att det var nåt mysko om de inte hade sagt något.....min familj är som sagt väldigt hemlighetsfulla när det gäller spy och magsjukor....de blir som sagt arga på mig när jag börjar med min ångest...
  • Wavva

Ausielotta: Det fixar du. Du blir nog inte smittad om inte du var väldigt närgången med din bror och hans son.
    På mitt förra jobb blev jag inte smittad trots arbetskamraternas barn och arbetskamraterna var sjuka i denna fruktade åkomma till och från en hel vinter. Tror jag klarade mig pga handtvätt före måltid och inte använde personal toaletten Är dessvärre inte så lyckligt lottad så jag är immun.

• zasata

ucsh nu mår jag illa vet inte varför.. jätte ont i magen och yr.. åt köttfärssås förut.. kanske den? eller någon jag mött och gått förbi.. *panik* och jag som skall jobba i morgon..

• Aussielotta

Wavva --> nä, jag höll mig på behörigt avstånd från min bror och sonen. Fast jag undvek dem ju inte så klart, men inga kramar. Igår kramade jag dock allihopa såklart, för då visste jag ju inte att dottern skulle kräkas idag.

Jag vet inte om jag är immun. Jag har inte kräktes sen jag var 13 år och jag är 31 år nu. Innan dess kräktes jag när jag var 6 år. Har inte fått nån vinterkräksjuka eller magsjuka ännu som sagt, men det kommer säkert nu när jag har barn. Jag kan bara hoppas att jag är immun. Min sambo fick kräksjukan förra vintern och han kräktes säkert 7-8 ggr den natten. Jag låg i ett annat rum och bodde hos mamma de två nästkommande dagarna. Mamma har sagt att hon inte kommer att "ta emot" mig nästa gång det händer, för hon tycker jag är vuxen nu och måste hantera detta på ett vuxet sätt..... Jag blev iallafall inte magsjuk som tur är. Jag minns förra vintern så mådde jag hur illa som helst, vet inte varifrån det kom, men jag var helt grön i ansiktet och det vattnades i munnen hela tiden. Jag lyckades hålla mig, men det var jobbigt på jobbet och jag var helt okontaktbar då jag bara tänkte på illamåendet. Men det gick över efter lång stund...jobbig bussresa hem från borås til göteborg. Inte roligt att åka buss heller. Om jag ijnte minns fel så mådde jag bättre efter att jag gått på toa och gjort nr 2...brukar räcka för mig, sen mår jag bättre....konstigt nog.

• Aussielotta

zasata --> Tror du inte att du mår illa av allt mitt snack om illamående och kräkningar? Så kan nämligen jag vara....inbillar mig alltså....

Jag mår inte illa nu, jag är istället hungrig. Kunde inte äta så mkt hemam hos mamma och nu är jag hungrig. Vill helst inte äta något med risk för att det kommer upp igen...fast som sagt, jag är inte illamående än....

Min största skräck är att vakna upp mitt i natten av att jag mår illa. Varför är det alltid nattetid detta hemska kommer? (iallafall nsätan alltid...)

• zasata

vet inte.. känns som en stor klump i halsen och värsta krampen i magen.. skall i alla fall lägga mig och hoppas det blir bättre.. om jag kan sova..
    på dagarna märker jag knappt heller nått! nej fy. ucsh

Aussielotta skrev 2007-11-11 22:05:14 följande:
    zasata --> Tror du inte att du mår illa av allt mitt snack om illamående och kräkningar? Så kan nämligen jag vara....inbillar mig alltså....Jag mår inte illa nu, jag är istället hungrig. Kunde inte äta så mkt hemam hos mamma och nu är jag hungrig. Vill helst inte äta något med risk för att det kommer upp igen...fast som sagt, jag är inte illamående än....Min största skräck är att vakna upp mitt i natten av att jag mår illa. Varför är det alltid nattetid detta hemska kommer? (iallafall nsätan alltid...)
  • Aussielotta

nä, nu får jag nog avrunda här om jag skall orka jobba imorgon. Hoppas på att jag är frisk då.

kram och godnatt!

• zasata

åååå nu ej ag jätte rädd! kom hen från jobbet nu..

en jag jobbar med gick väg och rack vatten och sa att han hade nått i halsen.. vad tror ni jag tror han hade i halsen? jo spya säkert..

en annan säger att han itne visste om han kunde jobbat idag för han ahde mått så illa i morse och hans syster har vinterkräksjukan!!

min dotter hade spytt tydligen en del i morse.. (6mån) så hoppas det inte är nått..

men nu harj ag ont i magen,,, kommner sluta med att jag ringero ch sjukanmäler mig på onsdag av oro,,

Svar på tråden spyfobi!!!!!