Wavva --> nä, jag höll mig på behörigt avstånd från min bror och sonen. Fast jag undvek dem ju inte så klart, men inga kramar. Igår kramade jag dock allihopa såklart, för då visste jag ju inte att dottern skulle kräkas idag.
Jag vet inte om jag är immun. Jag har inte kräktes sen jag var 13 år och jag är 31 år nu. Innan dess kräktes jag när jag var 6 år. Har inte fått nån vinterkräksjuka eller magsjuka ännu som sagt, men det kommer säkert nu när jag har barn. Jag kan bara hoppas att jag är immun. Min sambo fick kräksjukan förra vintern och han kräktes säkert 7-8 ggr den natten. Jag låg i ett annat rum och bodde hos mamma de två nästkommande dagarna. Mamma har sagt att hon inte kommer att "ta emot" mig nästa gång det händer, för hon tycker jag är vuxen nu och måste hantera detta på ett vuxet sätt..... Jag blev iallafall inte magsjuk som tur är. Jag minns förra vintern så mådde jag hur illa som helst, vet inte varifrån det kom, men jag var helt grön i ansiktet och det vattnades i munnen hela tiden. Jag lyckades hålla mig, men det var jobbigt på jobbet och jag var helt okontaktbar då jag bara tänkte på illamåendet. Men det gick över efter lång stund...jobbig bussresa hem från borås til göteborg. Inte roligt att åka buss heller. Om jag ijnte minns fel så mådde jag bättre efter att jag gått på toa och gjort nr 2...brukar räcka för mig, sen mår jag bättre....konstigt nog.