• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • SaramedM

Jo samma här
    Men tyvärr så det ju inte den enda magsjukan

zasata skrev 2007-11-11 19:20:50 följande:
    jag skulle betala vad som helst för det!i fredags tog jag ett stort steg i rätt riktning, ringde vårdcentralen och satte upp en tid och hoppas jag får något lugnande i alla fall. hon i telefon skrattade typ åt mig, men jag brydde mig inte
  • zasata

nej tyvärr. men det hjälper ju en de

SaramedM skrev 2007-11-11 19:24:06 följande:
    Jo samma härMen tyvärr så det ju inte den enda magsjukan
  • Aussielotta

igår var min bror och hans son och dotter hemma hos oss. Idag spydde tydligen dottern....fasen också. Idag var vi hemma hos min mamma och då var min bror och sonen också där. Nu är jag LIVRÄDD för att jag, min sambo eller vår son blivit smittad igår när hon var här hos oss eller att min bror eller hans son bär på viruset och kommer insjukna och sen blir vi smittade...Fasen, jag kommer inte kunna somna inatt........

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Iorlover

Hej allihopa! Helgen har varit tuff här...syrrans son har legat i magsjuka! Bara att veta det! Sen var vi på affären i Lördags o en unge gråter och jag börjar genast fantisera att han nog har ont i magen o kommer snart börja kräkas! Måste skynda på min stackars mamma med handlingen o fort ut!

Idag igen då vi var på ÖB så gråter en unge o håller sig för magen, hans mamma tar han ut till toaletten! Hur i helvete kommer det sig att det bara sker kring mig? Verkar dras till mig! Vet inte ens om han var magsjuk, men ni vet ju hur det är?

Faan, är så trött på att alltid vara rädd o känna efter!

• jezzie

IOrlover, känner igen mig precis, om det nu kan vara någon tröst, så här då det blir vinter så börjar jag typ inbilla mig att alla barn som ser lite ledsna och hängiga ut ju kan ha viruset...

• Iorlover
    jezzie skrev 2007-11-11 20:32:32 följande:
    IOrlover, känner igen mig precis, om det nu kan vara någon tröst, så här då det blir vinter så börjar jag typ inbilla mig att alla barn som ser lite ledsna och hängiga ut ju kan ha viruset...
    Det är en STOR tröst att veta att någon känner igen sig o förstår! För folk man berättar det för  tror ju att man är dum i huvudet eller nåt!
  • Aussielotta

vad tror ni....hur stor är risken att jag kommer smittas av brorsans dotter?

• Iorlover
    Aussielotta skrev 2007-11-11 20:17:29 följande:
    igår var min bror och hans son och dotter hemma hos oss. Idag spydde tydligen dottern....fasen också. Idag var vi hemma hos min mamma och då var min bror och sonen också där. Nu är jag LIVRÄDD för att jag, min sambo eller vår son blivit smittad igår när hon var här hos oss eller att min bror eller hans son bär på viruset och kommer insjukna och sen blir vi smittade...Fasen, jag kommer inte kunna somna inatt........
    Hu ja! Jag skulle också vara livrädd. Men om man kollar på det lite annorlunda så har du ju inte direkt varit utsatt för smitta! Hoppas du klarar dig/er!
  • Aussielotta

Ja, jag är verkligen livrädd. Jag känner mig illamående hela tiden. Vågar inte lägga mig, tänk om jag spyr i natt. Min mamma tycker jag är helt störd i huvudet. Blev inte så rolig middag hemma hos mamma idag...jag hariofs inte varit direkt utsatt för hennes smitta. Undra om det börjar smitta när själva kräkningen kommer eller om man kan bli smittad även INNAN det bryter ut......

När tror ni att jag kan andas ut den här gången?

• Frosk

Hoppas du har klarat dig iaf, men jag vet att man ligger där och oroar sig i flera dagar innan man känner sig säker. Usch! Och jag är så trött på att ingen verkar fatta hur rädd man är!

För ett par veckor sen tex så skulle vi hem till kompisar på lördan. deras dotter spydde på torsdagen senaste gången och jag vägrade åka dit. Ingen verkade fatta varför jag inte ville. Sen på måndagen så hade pappan i familjen blivit dålig. Gissa om jag var glad att vi inte åkte dit!!!

Svar på tråden spyfobi!!!!!