• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Frosk

? Till exempel var det rekordmånga som fick vinterkräksjukan förra året. Om det är 30 personer i veckan just nu så var det 400 personer i veckan motsvarande period förra året. Därför tror vi att det blir färre i år.

? Det brukar vara så efter sjukdomstoppar, säger hon, innan hon utfärdar följande varning:

Detta läste jag på aftonbladets sida nyss, lite glädjande även om man inte går säker för det

• Emma w S

Mina78

Ja, förra året var verkligen extremt. Då gick man på helspänn hela vintern.
    Min man blev sjuk på julafton... får hoppas att vi får en trevligare jul detta året...

det perfekta livet... finns det att köpa så står jag först i kön
  • bellanbus
    Alla ni som är här, bli medlemmar på http://www.emetofobi.se/

Där kan ni läsa svar från forskare på smittskyddsinstitutet, alltså experterna på allt detta! Framförallt med vks!

Det gör en faktiskt lugnare eftersom tidningar ofta har en förmåga att förstora upp sådana här nyheter!

Jag lovar att ni kommer att finna mkt där inne som både kan lugna er och få er att må bättre!
    Välkomna till Effelltown....
  • zasata

jag lyckas inte bli medlem, vet inte varför :(

bellanbus skrev 2007-11-05 20:39:14 följande:
    Alla ni som är här, bli medlemmar på www.emetofobi.se/Där kan ni läsa svar från forskare på smittskyddsinstitutet, alltså experterna på allt detta! Framförallt med vks!Det gör en faktiskt lugnare eftersom tidningar ofta har en förmåga att förstora upp sådana här nyheter!Jag lovar att ni kommer att finna mkt där inne som både kan lugna er och få er att må bättre!
  • bellanbus
    zasata skrev 2007-11-05 20:40:08 följande:
    Det är verkligen märkligt...

Jag ska se om jag kan få kontakt med Magda...
  • Frosk

Emma w S skrev 2007-11-05 20:33:43 följande:

Mina78Ja, förra året var verkligen extremt. Då gick man på helspänn hela vintern.Min man blev sjuk på julafton... får hoppas att vi får en trevligare jul detta året...
    Ja fy, förra vintern blev dottern och killen sjuka men jag klarade mig. Men nu har lillan börjat dagis och allt så då känns det som man inte kommer undan.
  • bellanbus
    zasata skrev 2007-11-05 20:40:08 följande:
    Jag har varit i kontakt med Webmastern för sidan.

Hennes svar var att i vissa fall har bekräftelsemailet hamnat i skräpposten hos mottagaren, och ibland har inte bekräftelsemailet kommit fram.

Hennes förslag var att ni skulle prova logga in med uppgifterna ni angivit vid ansökan, och gick inte det kunde ni kontakta henne på [email protected]
  • SaramedM

Tack för hjälpen

Så de kan hjälpa då mao?

bellanbus skrev 2007-11-05 18:55:04 följande:
    Vid virus blir ju den normala tarmfloran rubbad, och det är det dessa magdropparna "stabiliserar" det är kroppens egna bakterieflora, det är inte samma sak som bakterier som gör dig sjuk.
  • zasata

tack för hjälpen"

bellanbus skrev 2007-11-05 21:14:25 följande:
    Jag har varit i kontakt med Webmastern för sidan.Hennes svar var att i vissa fall har bekräftelsemailet hamnat i skräpposten hos mottagaren, och ibland har inte bekräftelsemailet kommit fram.Hennes förslag var att ni skulle prova logga in med uppgifterna ni angivit vid ansökan, och gick inte det kunde ni kontakta henne på webmaster@emetofobi.se">webmaster@emetofobi.se
Svar på tråden spyfobi!!!!!